- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sanzi89
addikt
válasz Cathfaern #29082 üzenetére
Most egy példa jut eszembe, Tolvajkergetők videóban hány ember próbált meg imbusszal csavarozgatni? Természetesen nem azt mondtam, hogy atom biztos megoldás, csak, hogy egy fokkal biztonságosabb, mint a sima gyorszár. Ahhoz semmi se kell, ehhez meg egy imbuszkulcs, még akkor is, ha bárkinél lehet.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Pttypang #29072 üzenetére
Érdemes utánanézni a konkrét típusoknak, ha fontos az ár. Például:
Shimano Deore LX FH-T670 felépítés 8.550Ft
Shimano Deore FH-M590 felépítés 7.350FtA csapágyazása, tömítései teljesen ugyan azok, és spóroltál több, mint egy ezrest. Persze, ha ez lényeg, és nem fontosabb a felirat az agyon.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Szakbarbár #29178 üzenetére
9-es rendszert hajtok 8-as hajtóművel, másik bringán 9-es váltót használok 8-as rendszeren, és jól beállítva semmi gond.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Cathfaern #29483 üzenetére
Én most Békéscsabáról Szolnokra utaztam bringával, majd vissza, és semmi se volt. A legelső vagon legelején kellett a bringa mellett ácsorognom, a bringa egy gumipókkal rögzítve egy fix ponthoz. Minden le és felszálló engem anyázott, végig álltam, alig fért el mindenki, de legalább másik bringás nem jött, akkor mit lett volna... És mindezért fizettem 500Ft-ot pluszba...
A MÁV és a kulturált kerékpárszállítás két különböző fogalom. Mikor Balaton körre mentünk a kerékpárszállító vagonban ültünk a földön a retekben, de mivel mi még Szolnokon szálltunk fel, legalább volt hova. Akik Pesten szálltak fel be se fértek a kerékpár vagonba, és a folyosón álltak a kerékpárjukkal, természetesen érvényes jeggyel...De a MÁV-ról inkább semmit, csoportos utazást szereztünk, e-mailban egy emberrel, telefonon két emberrel tartottam személyesen én a kapcsolatot, hogy adott napon adott járatra lenne 40 fős csoport, hetekkel előre jeleztünk. Természetesen se oda se vissza nem volt semmi leszervezve, amikor elküldtem a k. annyába az állomásfőnököt, hogy mégis ezt hogy képzelik, ekkora állami cég ezt se bírja leszervezni, akkor szó szerint ez volt a válasza - amit azóta sokszor idézünk - :
"Ez nem az a cég."Tehát, ha kulturált kerékpárszállításra vágysz, "Ez nem az a cég."
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
El kell menni, ki kell próbálni, szerintem nincs rossz állapotban, az ára is korrekt. Fék, váltás, hajtás, csapágyak, teleszkóp, a többi nem nagyon tud "elromlani", max lepattan a festék, rozsdás pár csavar, látszik, hogy használt. A csavarokat egyébként sokszor pofon egyszerű csavarboltban pár 100Ft-ért a gyárinál jobb minőségűre cserélni, ami garantáltan rozsdamentes és sokat dob a bringa összképén.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Úgy néz ki, hogy a Caprine-ba megadta magát a HB-RM40-es agy, bemaródott az agyban lévő pálya is. Most pár száz forintért kicseréltem a golyókat és a kónuszt, idén nem valószínű, hogy hozzányúlik a bringához, de jövőre kap szerintem egy nagyobb generált, kb 10500km-t bírt. A hátsó agynál FH-RM30 pedig kotyog a racsniszerkezet, így kicsit imbolyog a fogaskoszorú, bár ennek hátrányát nem tapasztaltam.
Kérdéseim a következőek:
- Úgy döntöttem hanyagolom az iparis, Novatec agyakat, elég sok rosszat olvastam róluk - például gyenge racsni - , főleg az olcsóbb darabokról, melyek egyébként lényegesen drágábbak, mint pl egy Deore agy. Helyette Deore szintű agyakat tervezek venni. Ezeket ismerem, könnyen, rutinból tudom szervizelni. Vélemények?
- A gyári küllők/küllőanyák rozsdásak. Semmi negatívumát nem tapasztaltam, nem szakadnak, vagy engednek a feszességből, csak esztétikai probléma. Ha már úgyis újrafűzöm a kereket kapna DT rozsdamentes küllőt és rozsdamentes acél küllőanyát. Mik a tapasztalatok, ezek tényleg rozsdamentesek, vagy csak kamu, mint az olcsóbb bringa kiegészítők "rozsdamentes" csavarjai?
- Felni. Igazából semmi gondom nincs velük, Mach1 210-es felniről beszélünk. Alap darab, de nincs gond vele. Van-e valamilyen indok, miszerint ha már mindent cserélek cseréljem ezt is?
- Jelenleg V fékem van, a bringa se igazán montis felhasználásra van, hanem amolyan mindenes túragép. Mostanában biztos nem tervezek tárcsafékre váltani, de például ami tendencia látszik az első teleszkópoknál - csak a belépő darabokon van V fék tüske - lehet rá leszek kényszerítve, hogy váltsak tárcsafékre. Ezért lehet V fék mellé tárcsafékes agyat fűzetek, ha később tárcsára váltanék. Ennek megint van-e értelme, nem gond-e a V fékes felni tárcsás használathoz?Kicsit tanácstalan vagyok, hogy mégis mit rakjak össze, hogy később is a lehetőségekhez képest a legjobb legyen.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Ha már küllőanya. Tényleg nem találtam rozsdamentes acél küllőanyát, csak sima acélt, ami rozsdásodik. Van még alu küllőanya, ami ugyan nem rozsdásodik és semmilyen bevonat nincs rajta ami lepattogzana róla, de azt mondják könnyen elnyalódik, plusz 50Ft egy darab ezüst. A harmadik pedig a nikkelezett réz küllőanya. A réz se rozsdásodik, de nikkel bevonattal rendelkezik, ami lepattogzhat centírozás közben, így megint borul a "szép", egységes kinézet, cserébe 15Ft-ért lehet venni.
Továbbá van 50Ft-ért Sapim rozsdamentes küllő küllőanyával, kérdés a küllőanya milyen minőségű."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Akkor lehet kipróbálom ezt az alumínium küllőanyát.
Szóval a tervezett kerekek:
Shimano Deore HB-M590 Silver 36L 3.430Ft
Shimano Deore FH-M590 Silver 36L 6.890Ft
DT Swiss rozsdamentes ezüst 2.0*298 küllő 50*72=3.600Ft - kalkulátor szerint 297.4mm-es küllő kellene 3 kereszthez -
DT Swiss Alu Light ezüst küllőanya 2.0*12 40*72=2.880Ft
Mach1 210 XC Type régi felni
Fűzési díj helyi bringa boltban 2*1.500=3.000FtÖsszesen: 19.890Ft
Még kérdés, hogy 12mm-es vagy 16mm-es küllőanyát érdemes-e venni, úgy látom, hogy a 12mm-es az alap méret. Továbbá gondolom, ha a súly nem számít, akkor érdemes 36 küllős kerekekben gondolkodni.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz mikloss #29839 üzenetére
Ha normális, pakolható csomagtartót keresel, ami nem szakad le a semmi közepén, és ráfér 3 napi cucc, akkor elfelejted az ilyen nyeregcsőre rakható csomagtartókat. A kép alapján azt mondanám, hogy gond nélkül fel lehet rá rakni egy hagyományos csomagtartót, menj el egy bringaboltba, ott biztos választ tudnak adni, és fel is szerelik.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Narakh #29917 üzenetére
"papíron valamiféle - ezen a vázon nem létező - konzolra kellene rögzíteni az eszközt"
Pontosan. Ezt a kitámasztót erre a bringára nem lehet felszerelni.
Nekem egy ilyen kitámasztó van a városi bringámon, meglepően jó és stabil: Link
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz yodamester10 #29933 üzenetére
Képzeld el - valószínűleg újat mondok - de nem mindenki olyan a világon, mint Te.
Nekem mindkét bringámon van kitámasztó és sárhányó is. Városin értelem szerűen, de a túragépnek használt MTB-omon is, igaz ott a sárvédő egy mozdulattal eltávolítható. A kitámasztót semmi pénzért nem adnám! A bringa használók 90%-a sose megy olyan terepre, ahol gondot okozna a kitámasztó.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz hegyimorc #29945 üzenetére
Gyakorlatilag mindenhol! Bárhol ott kell hagynom a bringát, egy mozdulat és kész. Lényegesen egyszerűbb a lakatolás is. Itthon is kitámasztón áll az összes bringa, nincs annyi fal felület a garázsban, hogy minden bringának legyen hely. Plusz így semmin se fekszik fel a bicikli, ami sérülne. Kormány vég, nyereg széle, plusz lényegesebben stabilan áll. Boltból jövök haza megpakoltan, csomagtartóra pakolom fel a cuccokat, néha a 2 kéz is kevés, mennyivel problémásabb lenne, ha még a bringát is tartani kellene.
Számomra, az én felhasználási területemre - úgy gondolom - nélkülözhetetlen a kitámasztó.Ha végiggondolom a napomat, legalább két tucat esetet tudnék felsorolni, amikor nagy könnyebbség a kitámasztó, és igazán egy érvet se tudok felhozni ellene. Jó, van aki szerint ronda, plusz tényleg terepen lenyílhat, ami balesetveszélyes, de ezek közül engem egyik se érint, és szerintem nagyon sokak vannak ezzel így.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Ami szerintem még járható út városi bringán - megyeszékhelyen én is ezzel zárom a 100k-s bringámat, a mindennapi ügyintézés során -:
Kryptonive Evolution 4 LS
BikeFun DefenderA Kryptonite helyett mai fejjel már egy ABUS Bordo-t vennék. Éjszakára, vagy egész napra nem hagyom ott a bringát, inkább busszal megyek, de ez nagyon ritka. Melóba - fél nap - szerencsére zárt udvaron van a bringa ezzel a két lakattal, plusz a munkatársak a drágább bringáikkal kicsit felelőtlenebbek, szóval...
Boltba, bankba beugrik az ember 15-30 perc max, forgalmas helyen nem hiszem, hogy sok esetben esnek neki egy jó lakatnak fűrésszel, flexxel. Lásd Tolvajkergetők tapasztalatai. Lehet sok egy lakatért 20k, de egy jó lakat nagyon sokáig használható, én mindhárom bringámhoz használom, az kb 30k-s gagyihoz is. De a családban is átpasszolhatom másnak, szóval így tekintve nem is olyan nagy trauma egy 20k-s lakat.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Hallott erről valaki valamit? Vélemények?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
A Shimano-nál mi ez az új fogszám az újabb hajtóműveknél? 40-30-22 T
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz imyourfriend #30468 üzenetére
Köszi!
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz freelanced #30578 üzenetére
A Caprice gondolom Caprine akart lenni.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz tatabike #30605 üzenetére
Nem vagyok jogász, de értelmezésem szerint világos, mint a nap, hogy zebrához ennek köze sincs...
54. § (4) Kerékpárral
a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni
nem szabad.
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.Magyarul:
a) pont:
Kerékpárral lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.
b) pont:
Kerékpárral a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz tatabike #30610 üzenetére
Örülök a nagy egyetértésünknek, csak sajnos a kérdés még mindig fennáll, hogy akkor milyen jogszabályi háttérrel indokolja a rendőrség, amikor a zebra mellé kitesz kis táblácskát, hogy hajtva tilos, tolva szabályos...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz fpeter07 #30635 üzenetére
Itt a kérdés nem az volt, hogy betartják vagy se - én se tartom be, ha nem jön semmi bekanyarodok és kész, ha pedig forgalom van meglepő módon nem üttetem el magam, hanem megállok - hanem, hogy mi a szabályos, ergo mi az amiért büntetni lehetne.
Ha városon kívül, főúton megfordulok a bringával és megbüntetnek az jogszerű, de baromság. Ha áttekerek a zebrán ülve, úgy, hogy senkit se zavartam a közlekedésbe és megbüntetnek az jogszerűtlen és szintén baromság. Csak az a gond, hogy ennek pont az ellenkezője van súlykolva."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz kacsyx #30804 üzenetére
Ha minden hibátlan rajta, ha nem kell rá semmit se költeni, ha van róla papír, ha megfelel számodra próba után a bringa, akkor szerintem egy 60k-t megér.
Ha jól látom a hátsó váltó 2009-es Acera, nincs vele semmi gond 7/8 sebességre lett tervezve. Annyit módosítanék rajta a jövőben - ha elkopott a jelenlegi lánc/fogaskoszorú - hogy újrafűzném a hátsó kereket kazettás aggyal, kapna 8-as kazettás fogaskoszorút és egy 8 sebességes fékváltókart. A művelet tökéletesen kivitelezhető, és lassan oda jutunk, hogy olcsóbb a 8-as kazettás fogaskoszorú, mint a menetes 7-es.
A villa tényleg elég gatya, de városi rohangálósra nem is kell több szerintem.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Pttypang #31266 üzenetére
Szerintem ma új bringát építeni, minimum kazettás 8-as rendszerre érdemes. Jelenleg talán a legolcsóbb rendszer, de mégse annyira régi, sokáig kapni lehet szerintem a kopó alkatrészeket - ellenben a menetes 6-7-es cucokkal -.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Pttypang #31289 üzenetére
Nem. A menetes agyaknál a fogaskoszorúban van a kazetta test funkcióját ellátó csapágyazás, reteszelés. A kazettás rendszernél ez átköltözött az agyra. Igaz, hogy létezik 8-as menetes fogaskoszorú is, de ez szerintem kifejezetten nem ajánlott kombináció. Amennyiben menetes a hátsó kereked agya, akkor újra kell fűzni a kereket egy új aggyal.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Runner_fxr #31786 üzenetére
"Egyébként meg pár év és 27,5" vagy 29" lesz a választási lehetőség, mert a 26" csak nagyon kevés gyártónál lesz elérhető, az is csak a belépő kategóriában."
Erre kíváncsi leszek pár év múlva, ha lecseng a 27,5", 29" mánia és mindenkivel új bringát vetettek a gyártók. Én logikus döntésnek találnám behozni a piacra a 26,8" utána.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz bigdady #31809 üzenetére
Az én egyéni véleményem az, hogy egyik szín se szerencsés. A fehéren minden kosz meglátszik, a feketén minden apró váz sérülés, amit összeszedsz az évek alatt kétszeresen fog rikítani.
De ha mindenképpen választani kellene a feketére tenném a voksom, pedig a fehér nagy divat mostanában. Vagy mégis inkább a fehér?"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Milka 78 #32120 üzenetére
Ekkora keretig ezt ajánlom: Shimano Acera RD-M360
Jó 6 sebességeshez is."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Runner_fxr #32541 üzenetére
Ilyen bringát árulni vétek...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz LonGleY #32590 üzenetére
Pedig úgy tudom, hogy az ETRTO mérete mindkettőnek 622mm - tehát az átmérője -.
28" (700C) trekking ETRTO méret: 622mm
29er ETRTO méret: 622mmA geometria az más kérdés, de a kerékkel nem kellene, hogy gond legyen V fék esetén sem, tárcsánál meg tök mindegy lenne, de mondom, hogy ugyanakkora a két kerékméret.
u.i.: 29er != 29"
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz glacious #32598 üzenetére
"A geometria az más kérdés, ..."
Kis trükközéssel lehet javítani a dolgon. Eddig milyen teló volt, milyen kormány, kormányszár, mennyi hézagoló volt a teló nyakán, stb, stb. Plusz őszintén egy átlag júzert miben befolyásolja, hogy 2cm-rel magasabban van a kormány? Eddig volt mondjuk 63mm-ert mozgó telója - elég elterjedt - és helyette vesz egy 80mm-ert mozgót.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz glacious #32600 üzenetére
Én nem láttam még élőben 29er kereket, de a fenti infók alapján igenis egy méret a kettő. Felni/gumi szélességben lehet különbség, de itt most nem erről beszélünk, hanem arról, hogy egy komplett 28-as keréknél például a V fék fékfelülete passzol egy 29er villa féktüskéjére rakott féktesthez. Ennek ellentmondó infót pedig még nem olvastam senkitől.
Amúgy 29er kis rúgóutas telóból sincs olyan nagy választék, tehát cseberből vederbe.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Csak egy gyors infó. eBay-es vezeték nélküli órát ha néztek ilyet semmiféleképpen ne vegyetek!
Egy selejt szar az egész. 2000km-t használtam összesen, többször fagyott teljesen az óra, ha kicsit pontatlan volt a mágnes már nem érzékelt semmit, vagy hirtelen 99,9-el mentem. A legnagyobb hibája azonban a két gombja! Nem hittem el, míg szét nem szedtem, ragasztva vannak! Mikor magától kiesett az egyik gombja, akkor szétszedtem az órát és megragasztottam. Használtam pár hetet, amire a másik gombja esett ki, de ezt már nem tudtam megragasztani - pár hajszálnyi helyem volt a műveletre, beragasztottam az egész gombot -. Most a földön van széttaposva a cucc, és visszarakom a több évet használt szintén kínai filléres vezetékes órát, annak semmi baja.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs