- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
gp Hamarosan vége a várakozásnak, reméljük a fejlesztők tartják magukat az ígéretükhöz.
-
Computex 2024: Itt az új ROG Ally
ph Az ígéreteknek – és a kiszivárgott információknak megfelelően – az ASUS bemutatta kézikonzoljának X-szel jelölt változatát.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #228459 üzenetére
-
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #228474 üzenetére
sks bluemels + mudflap vagy longboard azért elég jól véd, de az meg terepre nem jó
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #228483 üzenetére
Meg ez a fűzés legkisebb súlyú
ha minden gramm számít. -
Ringman
nagyúr
válasz ggg666 #228485 üzenetére
súly okozta tönkremenetel esetén ezek közül a felnik közül néznék valamit:
Wheel Tech: All About The Strongest and Best Bicycle Touring Rims[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
[link]
British continental team Saint Piran are suing bike brand Lapierre’s UK representative, Raleigh, after they claim they were sent unsafe equipment with the team looking to recover costs of around £100,000 -
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #228512 üzenetére
igen, eleve az elég furcsa, hogy nagy közönség előtt perre mennek és nem házon belül oldották meg.
-
Ringman
nagyúr
ez egy ~6 kilós bicikli, miért "csak" 400k használtan a jelenlegi piaci helyzetben? (1 kilós kerékszettel, karbon minden, sram red 2×11 + felnifék) [link]
oké, az látszik, hogy párszor leeshetett a lánc.
vagy csak hozzászoktam a magas árakhoz, mert mindenhol ezt látom?
-
Ringman
nagyúr
válasz gulupeti #228654 üzenetére
Tiagra RD-4700 GS
11-34-est is elviszi, én a shimano helyett microshiftet vettem (csak 11-36-osat, de váltót is cseréltem grx-re, de amúgy azt is elviszi nem hivatalosan)ennyi a különbség a 2 sor között:
11-13-15-17-19-21-23-26-30-34
11-12-14-16-18-20-22-25-28-32furcsa lenne amúgy, ha 11-25-öt 3 tányérossal vinné, de kettővel nem
-
Ringman
nagyúr
válasz vallas #228665 üzenetére
jó az alföldön is nagy sárban
de a tavalyi hóban is jól jött.11-12-13-14-15-17-19-21-23-25T
11-12-13-14-15-17-19-21-24-28Tna most a 11-34T-nél:
11-13-15-17-19-21-23-26-30-34
bukod a 12-es és 14-es lépcsőt, lehet valaki annyira érzékeny a pedálfordulatszámra[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz gulupeti #228669 üzenetére
én simán megrendelném a microshiftet is, pl ezt: [link - CS-H100 11-28], de hogy le tudd szedni, még min. 2 szerszám is kelleni fog.
-
Ringman
nagyúr
válasz gulupeti #228671 üzenetére
nem sok van benne (1500 km), szóval a tartósságról nem tudok érdemben nyilatkozni.
tiagra most az egyetlen jelenleg is forgalmazott 10 sebességes országúti szett a shimanonál, az rx400-as váltó gyak ugyanaz, csak kicsit nagyobb átfogással - gravelre, ezek felcserélhetők.
(+ a fékváltókar kompatibilis a 11 sebességes hátsó váltókkal is, csak 10 sebességgel tudod használni, mert maga a váltó az "buta", nem tudja hogy hány sebességes ) -
Ringman
nagyúr
válasz gulupeti #228702 üzenetére
pontosan milyen biciklid (típus+évszám)/milyen kerékszetted van?
"Használhatja a CS-5700 kazettát 8-/9-/10-sebességes Road/MTB freehub-okon a mellékelt távtartógyűrűvel, vagy 11-sebességes Road freehub-okon is, további 1,85 mm-es távtartóval."
ez alapján:
- ha van most 1.85 mm-es távtartó a sor mögött akkor 11 sebességhez való a freehub/agy, akkor ahhoz még fel kell raknod a sorhoz kapott 1 mm-es távtartót is
- ha nincs távtartód, akkor régebbi az agy, akkor is kell az 1 mm-es.itt van egy ábra: [link]
de egyszerűbb, ha leszedés után leméred a sor és a távtartó (ha van) magasságát egy tolómérővel, na a felszerelt sornak + alátéteknek/távtartóknak pont ugyanolyan magasnak kell lenniük
szerk:
én továbbra is a microshiftet venném.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz balintbaba #228713 üzenetére
Erősen gondolkozom, hogy 12-es rendszert tegyek az országútimra.
pontosan melyik áttét hiányzik, ami a (vélhetően) 11-es soron nincs? -
Ringman
nagyúr
válasz nrg.960 #228789 üzenetére
gravel + egyenes hát, akkor pontosítsunk, hogy mit is értünk gravel alatt.
a felhasználás módját, azaz egy mindenest, aszfalt+ földút + könnyű terep vegyesen?
vagy hogy egy kb. endurance geometriájú bicikli, csak nagyobb külsőt is fogad, azaz koskormány is kell?egyenes hát = nagy stack:reach arány, kb. 1,55 fölöttit kellene nézni, ez pont alacsonyabb magasságnál lehet problémás, felül lehet lőni a vázméretet, hogy az arány jobb legyen, de akkor meg kompenzációként rövidebb stucni kell, ez meg a kormányozhatóságot befolyásolja.
-
Ringman
nagyúr
válasz nrg.960 #228799 üzenetére
a merida silex az valóban elég magas bringa, 606-os stack S-es méretben, o.O
ezzel a magassággal gyártótól függően S vagy XS lesz a jó méret.
acélból nehéz lesz olcsón kihozni, sőt igazából inkább nem lehet. újonnan kb 5-600k fölött fog indulni a bicikli
genesis croix de fer, ribble cgr 725.régebbi vázakból meg nem fogsz ilyen külsőt fogadót találni tárcsafékesből, canti/v-fék koskormánnyal meg macera a dolog.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #228801 üzenetére
ez szerintem egyénfüggő, én a szar kondimmal megverve is jobban érzem magam, ha lejjebb van a kormány, a drops se megterhelő, sőt pár km-ként jól is esik (lehet még lejjebb kellene tennem a kormányt van még kb 15 mm távtartó alatta.
viszont 180 cm-hez (virtuális felsőcsövet mérve) az 56-os kicsit nagy, de nuroadból az 53-ashoz is majdnem ugyanolyan reach társul (-2 mm) az eltérő szögek miatt, szóval nem tudom mennyire lennék vele előrébb (70-es már a stucni)
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz nrg.960 #228805 üzenetére
biztos van még pár acélvázas gravel, de ezeket jobb esetben is csak eu-n belül tudja megrendelni, itthon kb esélytelen, egyedül a csepel deepspace van (ha még gyártják), de az is kb 500k sorával [link]
ahogy nézem van még "belépőbb" szint is, clarissal Marin NICASIO - 14 kiló, ezt tuti nem venném meg: [link]
de a geo-t majd figyeljétek, jellemzően max 3 cm-t tudtok emelni a villán, meg olyan is szokott lenni, hogy az XS vagy S méret csak 27,5-ös/650b-s kereket tud fogadni.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #228811 üzenetére
windows alatt jó
ez a legolcsóbb acél: [link]
de ez annyira gagyi és nehéz, hogy még a csepel is jobb ajánlat.
(promax fékek, square taper hajtás, valami dög nehéz 32 küllős kerékszett, gyorszár) -
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #228841 üzenetére
ott van a rugós brooks (illetve van selle italia (?) elasztomeres is), én nem szívatnám magam ismeretlen anyagminőségű és gyártástechnológiájú acél rugókkal
-
Ringman
nagyúr
válasz Maximum1 #228868 üzenetére
fsa-hoz más pressfit középcsapágy kell, az is cserélendő, ugyanez igaz a FC-RX600-11-re is, mert az is szélesebb.
a grx-nél a q-factor más lesz (146->151), nem tudom hogy most hol van a stoplid, de azt is állítanod kell majd.
lehet egyszerűbb/olcsóbb lenne a hátsó sort cserélni 11-34-re vagy 11-36-ra és úgy megnézni az áttéteket, hogy ugyanazt hozza-e, mint a hajtókarcsere + nyilván más lánchossz kell hozzá.
(a 11-36T nem hivatalos, de szerintem megeszi ezt is a váltó, ha más nem road linkkel/klónnal)
elvileg van 46-32T-s kialakítás is 110-es bcd-re, de minimum véleményes nekem, mert a csavarok közel vannak a fogaskerekekhez: [link]
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #228907 üzenetére
igen, még sok az, ráadásul teljesen feleslegesen outi áttétekkel, bár shimano esetében az 1x sem sokat segít a papíron min. 40-es tányér + max 11-42T tartománnyal, ráadásul az 1x-et az olcsóbb rx400 sem támogatja, csak a 100+ €-s rx-812-es váltó.
-
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #228974 üzenetére
becsatolva az simán okozhat ülésmagasság-állítást is
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #228984 üzenetére
így van, télen a hóba tekerve folyt rólam a víz pedig egy softshell dzseki + vízlepergetős téli túranadrág volt rajtam.
el kell dönteni beöltözés előtt, hogy mi legyen a tempó.
lehet sík aszfalton 13km/h alatt is még kerékpározásnak nevezni ezt a tevékenységet
meg bicikliúton a nyugdíjasokat kerülgetni, olyan sebességgel mennek, ami mellett én eldőlnék
-
Ringman
nagyúr
válasz stickermajom #228990 üzenetére
szigorúan sarokkal tekerve!
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #228997 üzenetére
télre én vettem külön bélelt sisakot: [link]
csontrezgéses fülhallgatóval kicsit kompromisszumos
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- XL vázas, Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- Bulova Archive Series Mil-Ships Automatic 41mm tok Sapphire Crystal
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen