- OLED TV topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- HTPC (házimozi PC) topik
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sanzi89
addikt
válasz belaazallat #16271 üzenetére
Az első garnitúrát csak nyáron, a legoptimálisabb körülmények között használtam. Mindig takarítottam, brigéciol, láncmosó, patentszem, minden amit csak kell. Vettem nyúlásmérőt, a 0.75 beleesett, cseréltem rögtön a láncot és már darált az új lánc. Ekkor bepipultam, hogy mennyit elköltöttem a kenceficékre, illetve mennyi időt elcsesztem vele és ugyanúgy cserélni kell a sort, így eldöntöttem, hogy szarom le az egészet, ronggyal takarítom, olajozom, ha érezhetően romlik a váltás/hajtást cserélem a sort és a láncot is. Nincs se időm, se energiám ennyire körbeudvarolni a bringát. Most kipróbálom, hogy az olcsóbb alkatrészek mennyivel bírnak kevesebbet, mert eléggé megdrágult mind a lánc, mind a fogaskoszorú. 4k egy alap 9-es lánc, és ha nagyon óvni akarom, hogy több láncot is elbírjon cserélem 2e kilométerenként? A végén bepipulok, és veszek 8-as Alivio váltókart és leváltok 8-as rendszerre, lényegesen olcsóbbak az alkatrészek. Napi 30km munkábajárással télen-nyáron gyorsan kopik minden. Most van a bringában 10e km, de már kottyan elég nagyot az első Deore váltó is, plusz az első Deore váltókar lefelé váltó pöcke is kotyog, mint az állat.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz rootkiller #16346 üzenetére
Megkérdezhetem, h 28-as vagy 26-os?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Runner_fxr #16590 üzenetére
Nagyobb a haszon a komplett bringán, mintha csak vázat árulnának. Meg ugye vegyél mindenből mindig újat.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz stracker06 #16627 üzenetére
Nekem egy Schwinn Csepel Elite TX51-em van, nagyjából 30km van benne, de már a fél bringa nem eredeti.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz troland26 #16645 üzenetére
Az ilyen bringákat nem értem. A tárcsaféket rárakják, de a halál gagyi Joy Tech menetes agyakról és a Tourney elemektől nem tudnak szabadulni. Persze hátul ott virít az Acera váltó, hogy vakuljon a kedves user.
Lehet mégse jártam annyira rosszul a Schwinn Csepel Elite bringával? Hajtőművön és váltókaron kívül mindene Alivio 8 sebességes, a lebontott alkatrészeket jó áron elpasszoltam, kapott kiegészítőket és 110 volt az egész, ha a saját munkadíjamat nem számolom.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz troland26 #16645 üzenetére
Ha már maradunk a boltnál szerintem egy ilyesmi bringa sokkal jobb vétel. Normális Shimano kazettás agy, 8 sebesség, használható kiegészítők és csak egy tízessel több. Egyedül az első váltót cserélném, számomra ezerszer használhatóbb ide az Alföldre, mint a fent linkelt Kross.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Esetleg nézz körül olyan használt cikk kereskedésekben, ahol nyugatról lomizott cuccokat hoznak. Kis szerencsével találni egy normális bringát, amit ha utána elviszel egy szervizbe használható bringa kerekedik ki belőle.
Bár ehhez se ártana egy ismerős, aki ért valamennyire a bringákhoz nehogy tényleg egy hulladékot vegyél. Annó a helyi nyugati használt cikk kereskedésben vettünk 5k-ért egy bringát, a szervizre ráköltöttünk úgy 15k-t és egy teljesen használható bringa lett belőle, természetesen helyén kezelve a dolgokat."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
A Caprine Cherokee-t személy szerint nem igazán ajánlanám. Ha akarsz egy jól felszerelt bringát, amit élmény hajtani, akkor sajnos ennyinél többet kell rákölteni. Például Caprine Forest? Bár hirtelen nem látom, lehet ennek is csak menetes a fogaskoszorúja.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz superecneB #16891 üzenetére
Ilyenkor felvetődik bennem a kérdés, hogy miért nem árulják külön-külön a "fogaskerekeket". 95%-ban én is csak 2-3 fokozatot hajtok, teljesen felesleges cserélni mindig például a legnagyobb és legkisebb kereket. Értem, hogy nem lenne arányosan olcsóbb, mert a szállítás, stb. nem lenne olcsóbb, de olcsóbb kellene legyen összességében.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz -=RelakS=- #16898 üzenetére
Ööö, most lehet én tudom rosszul, de egyáltalán nem egy tömbből vannak kifaragva. Legalábbis amiket eddig láttam (MF-TZ20/21, CS-HG50, PG950).
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #16901 üzenetére
Már ne haragudj, de egyáltalán nem értek egyet a gondolatmeneteddel. XT fogsor 20k, valamint nem tudom milyen univerzumban bír ki egy fogaskoszorú 3-5 láncot. Vagy 1000km-enként cserélem a majd 9k-s XT láncot? Hát, nem tudom hol van a spórolás...
De hagyjuk is az XT-t, az a kategória szerintem már nem az igényes, átlag bringás mindenes bringája. Nézzünk egy olcsóbb 9-es rendszert:
Shimano Deore CN-HG53-as lánc 5k
Shimano Deore CS-HG50 kazetta 7.5k
Mégis hány km-nél kellene cserélni a láncot, hogy mondjuk 3 láncot kibírjon a fogsor? Nekem kb 5500km-t bírt ki, ekkor már a váltás rovására ment a kopás, bár nem szalajtott a bringa, tehát tekerni lehetett volna még, csak zavart, hogy a váltás nem a megszokott. Új láncot tettem rá 3000km-nél, de már szalajtott, szóval ennél kevesebb táv után kellene cserélni, ezért vissza is raktam a régi láncot, hogy széthajtsam 5500km-en.Az, hogy szegecselve vannak most, egy dolog. Az, hogy esetleg azért így csinálják, mert nem lehet másként megcsinálni, az egy másik. De szerintem ami nem ilyen bakos felépítésű, hanem teljes lánckerekekből épül fel, mint a CH-HG50, ott simán meg lehetne oldani a külön-külön álló fogaskerekeket. Ahogy a záró anya összefogja a két legkisebb, különálló fogaskereket, úgy összefoghatná mind a kilencet és kész.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #16905 üzenetére
Meg még arra lennék nagyon kíváncsi, hogy futásteljesítményben miként viszonyulnak egymáshoz az alábbi 9-es fogaskoszorúk:
CS-HG20, CS-HG30, CS-HG50De van még egy érdekesség. Ha megnézzük az azonos kategória 9-es és 8-as árait, elég érdekesen alakul.
CS-HG31 vs CS-HG30: 2700 vs 6200
CS-HG50-8 vs CS-HG50-9 4000 vs 7300Több, mint dupla, és majdnem dupla ár plusz egy fogaskerék miatt? Jó, a 9-es rendszernél vékonyabban meg könyebbek az elemek, de szerintem nem kérdés, hogy ez is mesterségesen van beállítva, a költségek nem indokolnak ekkora különbséget.
Ha nem tapasztalok nagy bukót a Schwinn-en a 8-as, nevetségesen olcsó rendszerrel (a régi, 7-es racsnis megoldás is majdnem drágább, tehát lehet a 8-as kazettás a legolcsóbb felépítés), akkor a Caprine is 8-as rendszert kap a 9-es helyett. Már csak egy jó 8-as váltókar kellene, úgy nézem Alivio felett nincs semmi.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz imyourfriend #16909 üzenetére
Ennél azért szerintem összetettebb a képlet. Valószínűleg jobban használod az áttételtartományt, mivel közelebb vannak a fokozatok egymáshoz, így egy-egy fogaskerék kisebb terhelést kap. Az az egyik bajom, hogy az Alföldön egy trekking vagy MTB áttételt nem nagyon lehet kihasználni, 2-3 fokozat a maximum amivel tartósan teker az ember.
A Connex láncok meg tényleg elég jók, ha 6500km-t bírnak, meg az is, ha egy 18k-s sor 10k kilométer után is használható. Bár itt is sok egyéb tényező lehet (tekerési stílus, körülmények, karbantartás). Most, hogy egész télen az esőben, latyakban, sóban is bringával jártam mindenhova eléggé érződik, ezért is volna fontos a költségek optimalizálása. Számomra legalább annyira közlekedési eszköz a bicikli, mint hobbi vagy sporteszköz. Sőt...[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz TripleB #16931 üzenetére
És hány kilométert bír egy ilyen 20e Ft-os szett?
Remélem az új 8-as szett (1, 2) kibír 5000km-t, kevesebb, mint 5.000Ft, tehát lánccsere nélkül az XT szettnek 20.000km-t kellene kibírnia, amit erősen kétlek. Félreértés ne essék, tisztában vagyok vele, hogy jobb egy XT szett, mint ez az olcsó Shimano, az egész elmélkedésem arra irányulna, hogy km/forint arányban mi a legmegfelelőbb egy átlagos/mindennapos felhasználásra.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz razzorr #17153 üzenetére
Ez 100k-ért nagyon nem éri meg szerintem. Noname fék/agy, hátsó váltón kívül minden Tourney, az első teleszkóp a piacon elérhető leggagyibb, nomeg a állandó mániám a gagyi menetes hátsóagy.
A fentebb linkelt Gepida sokkal jobban felszerelt."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz zoli03 #17161 üzenetére
Köszi! Szerintem a műhelypumpát muszáj lesz beszerezni.
Nem tudom mivel járnék jobban, ezzel 2k-ért, vagy egy BikeFun SteelTower-rel bő 6k-ért.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz lsebestyen #17255 üzenetére
Gumileszedőből CSAK ilyet érdemes venni. Nekem volt nem is tudom hány fajta, messze ez a legjobb.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Miután a Kellys Hook táskám kb szétmállott, megrendeltem egy Ortlieb Back Roller City táskát, remélem ez már beváltja a hozzá fűzött reményeket, és nem megy tönkre pár túrától meg pár hónap munkába járástól.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Nekem egy Kryptonite Evolution 4 LS van befogva mindennapi használatra, eddig tudom ajánlani.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Használ valaki ilyen kulacstartót: BBB BBC-15 Fueltank XL?
Készülődök már a nyári túrákra, és jó volna ezzel is tehermentesíteni a hátsó táskákat, csomagtartót."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz -=RelakS=- #17517 üzenetére
A nyereg alatti terület foglalt, általában a csomagok miatt problémás ide bármit is tenni (eddig a nyeregtáskával volt gond, gondolom ugyanaz lenne ezzel is).
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
-
sanzi89
addikt
válasz -=RelakS=- #17526 üzenetére
Én reggel majdnem közelharcot vívtam 2 műhelypumpáért, remélem beválnak.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz #48525824 #17584 üzenetére
Hát, nem tudom.
Engem mikor elcsaptak úgy éreztem, hogy a csókát a lehető legjobban inzultálják elölről-hátulról. Kretén volt, nem figyelt, veszélyeztette a testi épségemet, én szenvedtem sérülést, és még filózzak azon, hogy neki hogyan lenne könnyebb... Egy túrót, rendőrt hívtam azonnal.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz -=RelakS=- #17812 üzenetére
Szerintem azok a cuccok, amihez ennyire spéci váz kell, sose fognak igazán elterjedni.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
-
sanzi89
addikt
válasz zsolt1225 #17913 üzenetére
Ha meg tudsz győződni róla, hogy a Kross tényleg hibátlan-e, akkor szerintem az jobb vétel. Plusz kérdés jó-e az M-es váz.
Ha nem akarsz kockáztatni, akkor véleményem szerint a GT-t is megelégedéssel fogod használni.@rootkiller
Ha lehet hinni a weboldalnak, akkor a különböző színekből van M/L/XL méretek.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz bigbuda #17948 üzenetére
Egy olyan bringa mint ez? Ha jó állapotban van 50k-t megérhet, feltéve ha tudod a felhasználási területét. Elég szedett-vedett bringának néz ki, de 50k-ért ha ráülsz, lehet tekerni gond nélkül és tompítja a kátyúkat, megérheti. Terepre biztos nem vinném ki, ki tudja mit bír ez a váz...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz grizlisandor #18075 üzenetére
A hajtókar kirí, hogy nem eredeti. A piacon elérhető leggagyibb, műanyag szemét, tuti, hogy nem ilyen volt rajta egy Deore váltóval. Valószínűleg egyébként új, én biztos nem hoznám el vele és ennyivel adja olcsóbban az eladó. Persze ha nem riadsz vissza egy kis szereléstől.
Jó bringának néz ki egyébként, bár 55k-ért meg is kérik az árát. Ha 1 1/8-os lenne a villanyak, kazettás lenne a hátsó agy - ezt nem tudom -, nem lenne agydinamós - 2014-ben városi bringára szerintem el lehetne felejteni a dinamót - valamint gyorszárasas lennének az agyak, akkor megvenném, így határesetnek mondanám. Nem rossz bringa, de nem is best buy."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz konci79 #18122 üzenetére
Hát, én a Median-t venném, Legfőbb ér az 1 1/8-os villanyak. A két bringa gyakorlatilag ugyanaz, a Median-ban egy hajszállal jobb a villa, jobb a csomagtartója, állítható a stucni. Cserébe nincs agydinamó, és "csak" 6 sebességes, de ez első számomra inkább előny, a második pedig tök mindegy, mivel a két szélső lánckerék ugyanakkora fogszámú. Plusz 16k-val olcsóbb, ami ebben a kategóriában sokat jelent.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz konci79 #18128 üzenetére
Szerintem ebben a kategóriában majdnem mindegy, hogy mi van rámatricázva a vázra...
A Median így másodjára is nagyon korrekt bringának tűnik az árához képest, bár én menetes agyra épülő hajtsát nem használnék, de ennyiért ezt kapni, aztán ha legkopnak róla a cuccok, lehet fejleszteni. Azt néztem, hogy a legolcsóbb 8-as kazettás rendszerhez olcsóbb a lánc/fogsor, mint a legolcsóbb 7-es menetes (Shimano márkánál maradva). Új agy, hátsó váltó/váltókar és kész is.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz konci79 #18132 üzenetére
Én egyértelműen a Median-t venném. Nem fizetnék 16k-val többet egy számomra rosszabb bringáért, csak azért mert más van ráírva. Sőt, ha városi bringa, talán még előny is, hogy nem annyira ismert márka, bár lopnak mindent, ami nincs lebetonozva...
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen