- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Autós kamerák
- Projektor topic
- Milyen monitort vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Milyen házat vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- 3D nyomtatás
- Kompakt vízhűtés
Hirdetés
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
Elnéztük a mai dátumot
ma Nem holnap, ma mutatkozik, pontosabban mutatkozott be a HTC U24 Pro, csak elnéztük (mármint én) egy nappal a dátumot.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
HEAHEA
tag
Nekem Topeak-től vannak váztáskáim, többek között egy, a nyereg mögé helyezhető Backloader . Az ilyen "kályhacsővek" hajlamosak többé-kevésbé megpakolva oldalra lifegni. Ezt a táskába való megfelelő bepakolással lehet csökkenteni, elsőként a nehezebb dolgokat tenni a belsejébe, vagy veszel egy ilyet: [Woho]
#286617Sleek: ez nem wax ! Itt az újabb példája a kerékpáripar hanyatlásának. Elég csak visszaolvasni a topikban a példákra: Cannondale karbon itt törik ,ott törik,... Garmin nem navigál, 200 alatt nem kapsz normális bringát, használtan csak ha szerencséd van... ...és már egy Deore-ban sem lehet bízni! Kap egy kis terhelést , egy kis emelkedőt és összexarja magát. Ezidáig a Deore egy jó belépőszint volt. Ezután ha valaki bringát akar venni XTR-nél alább nem adunk javaslatot![ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem az ára a választóvonal hanem kompatibilisnek kell lennie, vagyis ugyanannyit kell húzni a váltókarnak...ugyanakkor ha már cserélni kell inkább felfelé lépkedünk, de minimum ugyanolyan szintűre cseréljük.
Szerk. ami a szétszedést illeti, meg lehet próbálni, de nem ajánlom, általában javíthatatlan, teflonos sprayel való befújáson, kis (általában értelmetlen, mert oda kosz nem nagyon jut be) tisztításon túl nem sokat lehet velük kezdeni.jjeahh...van story, lásd fentebb hogyan gyűjti a Deore a koszt, szerintem rossz konstrukció.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
Nem fogod elhinni, de ezzel is van tapasztalatom Én végigpróbáltam egy rakás táskát, mikor kezdtem a bringázást, mert azzal jártam (járok) melóba.
Ezek nem rosszak, kicsit ezek is billeghetnek oldalirányba, de könnyű a szerelésük. Csomagos túrához ilyesmit használok, EZT asszem. Nem akartam drágát, se túl nagyot, teljesen jó egyébként. A pakk méretének megfelelőre összetekerhető, tökre aero, nem zavaró. Arra kell figyelni, hogy olyat vegyél, ami elöl vékonyított. Bár, ha jól meg van tömve, akkor is hozzáérhet az ember combjának belső feléhez.
EZT is néztem egy ideig, de olyan mocskos drága, hogy végül nem vettem meg. Miután elhagytam egyszer az oldaltáskám (én hibám volt, nem rögzítettem jól), utána átálltam hátizsákra. De ezt csak melóba hordom, mivel ebben elfér egy 14" laptop. Viszont ahhoz képest, hogy sosem akartam bringán hátizsákot, meglepően kényelmes, és ez feltűnik, ha el akarom hagyni.
A lényeg, hogy a bringákon így nincs semmi extra sallang, és gyorsan átkonfigurálható.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
HEAHEA
tag
Amit írtam táskatípus (Topeak Backloader), meg amit linkeltél , meg a Woho stabilizátor, szerintem inkább bikepackinghoz jobbak. Nem tudom, hogy a gyorsan fel-, leszerelehetőség alatt mit értesz? Megállok, bemegyek a boltba, előtte lekapom a táskát? Pikk-pakk? Mennyi cuccot akarsz magaddal vinni magaddal?
-
arcitec
addikt
Ezért kéne neked egy trekking inkább, sárvédővel, csomagtartóval, oldaltáskákkal és problem solved. Ezt is felszerelheted, esőben ha mész munkába azt nem köszönnéd meg sárvédő nélkül amit kapnál sárban vízben Semmi hátránya nem lenne csak max nem fog oly macsósan kinézni.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
Ha veszel felsőcsőre való táskát, ezt [link] kerüld el messzire. Pofás darab, de gyakorlatilag használhatatlan. Illetve akkor jó lehet, ha olyasmit teszel bele, amit soha többé nem akarsz kivenni.
Egy ilyet [link] vettem helyette, ez kicsit csúnyább, de legalább használható. Ma fel is avattam, szép nem lett tőle a bringa, de simán belefért minden. -
-
HEAHEA
tag
A Topeak- től. mint korábban írtam van három táskám: Backloader, Midloader és Toploader, ami chubby2o6 -nak is van. Elől van a gravelemen, de nálam hajlamos elcsúszni oldalirányba és beleérnek a térdeim tekerés közben, igazgatnom kell. Próbáltam hátra is rögzíteni, ahogyan ő, de nekem akkor is zavar tekerés közben. Az egyik táskának a gumis húzókája kiszakadt, úgy bütyköltem meg, nem egyedi eset volt,a Rose oldalán írták a vásárlók, szóval csak óvatosan húzogatni, ha ilyet veszel !
A Backloader az tépőzáras, csatos megoldással rögzül a nyeregcsőhöz és a nyeregsínhez, szóval nem kell szerszám hozzá, de megpakolva maceránsabb le-, feltenni. Ha most vennék, valamilyen sínes, bepattintós lenne.
Viszont használok övtáskát is (Osprey). Nem izzadt bele az egész hátam, stabilabb, szerszámok, esődzseki, kulacsok is beleférnek, vagy ivótasak. Viszont a munkásruháim nem férnének be, viszont mikor övtáskákat nézegettemm többek között találtam ezt is:
[lMero Mero Piha] Ha akarod kormánytáska, ha akarodd övtáska, nem izzad bele az egész hátad. 3l összecsuka, de 6l-ig bővíthető, szóval akár a munkásruhák is beleférhetnek. Van irat, kulcstartó rekesz, így egy kis váztáskát is kiválthatsz vele. Ahogy néztem, gyorsan le, felhelyezhető, sokoldaló táska. igaz nem olcsó, láttam más megoldásokat is, pl. [Fjallrave-t] . -
Ixion77
őstag
Dropper post beépítéséhez ki kellene szedni.
Amúgy sem vagyok elégedett vele, ezért ha már ki kell szedni akkor ki is cserélném.
Van egy furcsa surrogó hang menet közben amit talán a BB csinál (vagy nem), meg üresen megpörgetve benne a hajtókart is csak 2-3 mp.-ig forog.
Ha tudnám milyen kell bele, tudnám nézegetni az akciókat és lecsapni ha valahol nagyon j áron van.Most jöttem rá, hogy létezik ehhez manual is! Ti kaptatok ilyet?
Az alapján a típus: 83mm PF30
Tehát #287222 semmiho megfejtése helyesnek tűnik.Sram (30mm) hajtókar + fogaskerék kompatibilis a Shimano 12sp groupsettel? (Momentán egy 30-as PF30 BB-t látok jó akcióban)
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Tin
veterán
Nem, az utolsó kenés óta 3-at mentem (~150 km). Majd valamikor felrakom a bringát állványra és megnézem, ez szerintem a váltó lesz, valami mégis valahol picit hozzáérhet valamihez Csak állványon nem jött ki, gyanítom azért, mert épp úgy feszül.
Nincs egészségtelen hangja, csak annál azért hangosabb, ami szerintem a normális és tökéletesen beállított váltó hangja. De az Ultegránál annyira szűk az első átdobó is, hogy már elsőre is nehéz volt jól beállítani.
-
lsebestyen
addikt
Ezek a mezek kantáros nadrágokhoz vannak szabva. Nekem Ykywbike-ból van racefites EU M-es mez és én is 189cm vagyok, nem lóg ki belőle a derekam.
#287971ZavaBalazs: van olyan Kemaloce nadrágom, 2XL a 185/80-hoz jó lesz. Én most 75kg vagyok, de még így is elhordom a 2XL-t. De én a továbbiakban inkább Ykywbike ruhákat fogok venni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Talán még nem, de valahol Erdélyben nagyon várják végy egyet és teszteld végre.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Ezek viszonylag új modellek, szerintem itt, a topikban nincs még senkinek, de úgy érzem ezután egyre népszerűbb lesz a márka, az igs630s, bsc100s, 200, 300 már olyan dizájnt és ficsőröket kapott, hogy ránézésre bármelyik márka modelljének megfelelne, viszont szokatlanul alacsony az áruk. Jön az igs800 is, ami valszeg a top kategóriában nyújt megfizethetőbb alternatívát majd. Én egy bsc100s-t berendeltem, ha megbízható lesz, jövőben, vagy valamikor én is váltok egy 300-ra vagy valami hasonlóra. Neten egyetlen negatívumot írnak róluk néhányan, hogy ritkán, de teljesen behal a mobilos app, vagy szerver. Ha nagyon nem válik be, akkor veszek egy újabb használt, vagy akciós Garmint
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
Rosszul értetted. A Komoot-ot ugyan lehet használni Garmin készüléken, de állandó mobilnet kapcsolat kell neki, ami miatt nem jó. Ellenben a Garmin sajátja ott van állandóan a készüléken, mindig rendelkezésedre áll.
Én szerettem az iGS520-at, de hiányzott a térkép. Nézegettem ugyan az iGS630-at, de annak is a térkép lehet a rákfenéje, ki tudja, milyen kínai adatbázisú magyar térkép kerülne rá.
Emiatt végül a Garmin mellett döntöttem. S a kezdeti felemás érzéseket végül legyőzte a használhatóság. Amit tényleg ki kell kapcsolni, az az automatikus újratervezés. Ha az nincs, látod merre kéne menned. Ezt ugyan nem mutatja, mint a Komoot (ez az egyetlen jobb funkció benne), de ki leet zoomolni annyira a Garmint is, hogy lásd, merre kéne menni.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
f_sanyee
senior tag
climb funkció nálam is követelmény volt, egyik kedvenc funkcióm
régebbi garminok 530,830,1030 és az explore 2 is tudja, de csak ha tervezett útvonalat követsz. az újak tudják e nélkül is (540,840,1040).egyébként yt-n rengeteg összehasonlító teszt van, karoo, garmin, wahoo... érdemes megnézni minnél többet ezekből választás előtt.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
A garminnak van egy csomó gyengéje, meg drága is, de objektíve ez a legjobb. Lehet alternatívát keresni, mind kompromisszumos, garminnál az ár a legnagyobb érvagás, ha ezt el tudod fogadni (ki tudod gazdálkodni), akkor egyértelműen ide fogsz kilyukadni. No meg ki kell fogni valami jó akciót.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Nincs tökéletes termék. Perpill a garmin a leghasználhatóbb, ennek van a legkevesebb hibája. Az összes többi utánuk megy, ki több, ki kevesebb sikerrel. Lehet csodát várni a 20 dolcsis, vagy akár a 200 dolcsis igpsoprttól, csak nem realisztikus. Ha mindenképpen alternatíva kell, akkor ott a Wahoo, vagy a Karoo. Ezek sem sokkal olcsóbbak, de előbbi durván fapados a garminhoz képest, utóbbi meg kiforratlan. A többi meg csak ócska másolat. Vagy kezdhetjük megint a ‘mi kerül ezen ennyibe, a 100 dolcsis mobilom jobb ennél’ kört.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
Hamarosan jön a Karoo 3 és az iGS800
#289102 Dark Archon: igen, én is azt olvastam, hogy az iGPSportnak is a navi a gyenge pontja . Kérdés, hogy miben és mennyire rossz, zavarna-e használat közben? A Wahoo navija vajon milyen? A Bryton fejlődött ebben? Mert régen rossz volt az is.
#289119 parandroid: használtad a Karoo-t? Lehet van pár apró hibája annak is, de nem hiszem, hogy kiforratlan . Haverom bikepackingra használja, Garmint váltott le vele.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
Ha elsődlegesen navigációra kell, akkor szerintem az 530-assal nem leszel maradéktalanul elégedett. Navigációra a Karoo a legjobb, de Garminból is a felsőbb szériák kellenek hozzá. De persze ha kellenek az edzőprogramok, akkor lehet értelme a kompromisszumnak.
Én biztosan megvárnám a Karoo3-at, elvileg pár hét, és érkezik. Ha az akkuidő jelentős előrelépés lenne, akkor az a legjobb vétel, kivéve, ha valakinek fontos az edzésprogram.
Amúgy ha azt hiszed, hogy a navigációnál elég ha valamit felrajzol a képernyőre, akkor majd meglátod, hogy mennyire idegesítő, amikor benézel egy letérést, vagy hasonlót. Még a Karoo-nál is, aminél nagyon jó a térkép és az azzal kapcsolatos kezelés, simán előfordul, hogy rosszkor vagy rosszul fordulok el. Oké, országútisoknál más a helyzet, hiszen ott az út adott. De amikor kerékpárúton visz, ami az út valamelyik oldalán vezet, aztán át a másikra, aztán kicsit balra, és át az út alatt, majd ott rögtön kétfelé ágazik, vagy a körforgalom, amibe 6 út torkollik, és hasonlók.
[ Szerkesztve ]
-
(ex)Cat
senior tag
Ha nem kellenek a kiegészítők, akkor 80e-ért tudsz újat is venni az 530-ból. De ha kell speed sensor, miegyébb, akkor többre jön ki. Mondjuk én inkább rendelnék ANT+-os dolgokat kínából, olcsóbb, nem rosszabb.
Nekem most 530-am van, teszi a dolgát, de ha most vennék, inkább lenne 540 már csak a type-c miatt is,. mert k.ra utálom a micro USB-s szarakodást. Emellett van pár új dolog, amit csak az 540 tud - pl. climbpro - szóval emiatt is. Aztán hogy ezek megérik-e a felárat.. ? Elnézve a marketplace-es felhozatalt, inkább vennék sima 540-et 110e-ért, mint 100 körül bundle 530-at.
[#289176 f_sanyee]
Ez így igaz. De az Explore2 szerintem nem igazán praktikus. Persze nem rossz készülék, de nagyon gyenge - számomra - az üzemideje. A többi limitáció mondjuk nem zavarna benne, de ez nálam kizáró ok volna.
Szóval összességében én az 540-et venném, bár ha egyszer rászánom magam, hogy lecseréljem az 530-at, lehet visszatérek az érintő kijelzős 840-hez. Menet közben nekem kényelmesebb lapozgatni a kijelzőn, mint gombokat nyomogatni.[ Szerkesztve ]
-
(ex)Cat
senior tag
A térképek frissülnek, csak a SW tudása nem.
Ahogy írtam nekem 530 van és az is elég mindenre amire én használom. Méri/rögzíti az adatokat, tudtam vele navigálni amikor kellett, elég jó az üzemidő, szóval voltaképp nincs semmi ami hiányzik belőle, esetleg talán a climb pro funkció lehet érdekes, ha véletlenül olyan környékre jutok, ahol nagyobb emelkedőkkel kell megküzdeni, mint a tiszai töltés
De ettől függetlenül én ma már az 540/840 közül választanék az biztos. -
sirarcheer
senior tag
Én Garmin Explore 2 vettem.
Nincs szükségem edzéstervekre és a kijelzője nagyobb mint az 540/840 -es társainak ezért szerintem praktikusabb.[ Szerkesztve ]
PSN: sirarcheer
-
flash-
veterán
En is az 540-el szemezgetek, pár hete 125 ezer ft volt euronics-ban es talán ipon-ban, most újra 152e, talán pár hét-hónap es ujra lemegy 120 korulire, szerintem megéri a + uzemido miatt(sőt ultrára eleg a battery saver mode, nem ott kell komokat menni, (most mas egyeb extra funkciok nem jutnak eszembe)
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
chubby2o6
senior tag
Hát ja, annak már tényleg ideje lenne Múlt szombat-vasárnap tudtam vele menni egy kicsit ( 2x huszoniksz km ), de az még a régi telóval/gumikkal. Mióta megvettem, nem volt olyan nap, hogy ne szerelgettem volna rajta valamit. De legalább mostmár útra kész, már csak valami esőmentes idő kellene.
-
Kro
tag
Nah átrágtam a dolgot és hirtelen felindulásból megszületett a döntés. Explore 2 lett az eredmény, navi oldalról ezt írják a leghasználhatóbbnak a szóba jöhető tipusok közül, nekem pedig java részt erre kell, így kap egy esélyt. Szerintem nincsenek olyan huuu de nagy igényeim, de ha nem válik be akkor megy a piacra. Remélem terepen is megállja a helyét. Szerintem garmin a legkönnyebben továbbadható márka ha oda kerülne a sor.
Viszonylag jó árban sikerült fogni egy új példányt. Hétfőn lehet meg is jön, csak jó idő is kellene a teszthez.Jól gondolom hogy tudni fogja a 2 bringa külön kezelését, annak függvényében milyen tevékenységet indítok? A lényeg strava-ba lenne, hogy lássam melyik bringába mennyi km-t tettem, illetve a szervizes app is onnan kapja az infót, mibe mennyit hajtottam.
-
parandroid
nagyúr
Arra figyelmeztetlek, hogy ha google/apple maps, meg egyéb telefonos navik az elvárás, akkor borzasztó nagy csalódás lesz. Navigációban ezeknek a közelében sincs, nem is arra való (illetve persze jó lenne, ha jó lenne arra is, de egyelőre nem bírják megoldani).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
(ex)Cat
senior tag
Na majd számolj be a tapasztalataidról. Én is gondolkodtam ezen már, de valahogy sosem mertem megvenni, pedig a méret miatt tök ideális lenne.
Elvileg a beállított profilok alapján - csak úgy mint a többi garmin - ennek is külön kell kezelnie a kerékpárokat, szóval ezzel nem lesz gond.
[#289339 parandroid]
Gondolom itt azért a processzor lehet a fő limit. Persze ettől még lehetne jobb. Én mondjuk tervezésre nem igazán használtam a garminokat, de a feltöltött útvonalon azért - ha nem másztam le róla - tök jól elnavigált. Csak újra tervezni ne kelljenKözben egy teljesen más kérdés:
Akik forgatnak több láncot, hogy figyelik e beléjük tett km-t? Ill. hány km-enként vannak a cserék? ilyenkor megy a patentszem a kukába, vagy az marad a lánc mellett amíg csak lehet?[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
A gpx követést a 10+ éves garminok is tudták, mikor letérsz róla sípol, vagy észreveszed, vagy nem.
Amiben jó az Exp2 hogy 3"-os és érintőképernyős, ha rossz utat terveztél, mert a monitor előtt azért nehéz megmondani hogy az az ösvény egy 18%-os sziklakert lefelé, akkor könnyűszerrel kereshetsz alternatív útvonalat a kijelzőn.
Itthon 98% hogy találsz mert a jó nép hetente nyit új utat a felkapott helyeken.
Az újratervezésnél minél több út van annál nehezebb dolga van, pláne városban, ahol hetente festenek fel bringautakat.
Van egy ilyen "legnépszerűbb utak" ha ezt bekapcsolod akkor látod melyik utat használja a jó nép a legtöbbet, nyilván erre tervez ő is, én kikapcsoltam mert idegesítő amikor gpx-et követek, de ha trében van az ember ez is lehet támpont.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
addikt
Nézd, nekem van egy eladó Garmin 530-om, ha kell, írj privit, megbeszéljük Én eldöntöttem, ki akarom próbálni a Wahoo Elemnt Bolt v2-t.
Elvileg egy évig vissza tudom küldeni a Garmint, de, hogy ez a valóságban mit jelent, nem tudom. Sosem küldtem még semmit vissza német amazonra. Szóval, még az is opció, hogy megveszed tőlem, aztán, ha mégsem kell, fél év múlva visszaküldjük.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Zoliwrc
aktív tag
Nekem van Explore és Explore 2 is.
Amit írtál feljebb hogy gépen megszerkeszted az útvonalat és rátöltöd hogy végignavigáljon arra tökéletes lesz, Ausztriában használtam így sokat terepen 100km körüli útvonalakon.
Az automatikus újratervezést viszont kapcsold ki benne, attól hülyeségeket csinál.
POI-ra is odavezet szépen.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Királyréten van minden, onnan meg nyugodtan mászva sem több mint 2 óra Nagy Hideg Hegy-Csóványos és vissza Királyrét, vagyis 1-2 kulacs és egy banán, vagy valami müzliszelettel simán ki lehet húzni...de még kaja nélkül is, csak folyadék legyen.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
Oké, a monti más tészta, az én tapasztalataim max. gravelig mennek le, bár vitt már engem is trailre, de a bringám nem oda való. Egy pár hónapja amúgy a Karoo már támogatja a breadcrumb navigációt is, szóval elvileg MTB-barát is a navigációs része.
A tervezés más tészta, és ebben nekem szimpatikusabb a Komoot. A Karoo tervezője sem buta, de annak csak azt tudod megadni, hogy milyen útburkolatot preferálsz: szilárd, gravel vagy trail, és ez alapján is tervez. Ez elvileg jó lehetne, de sajnos mégsem az, mert sokszor szilárd burkolatnál egyszerűen levisz az országútra akkor is, ha amúgy lenne a közelében bringaút. Márpedig én nem annyira szeretek az országúton menni, mászni az autók között meg főleg nem.
A Komoot tervezője viszont nagyon jó, mert ott a bringázás típusát választhatod ki: touring, MTB, országúti, gravel, enduro MTB, és tervezésnél tök más utakra és útburkolatokra tervez ennek függvényében. Én touring-al megyek, mert ez a bringautakat preferálja, és valamennyi gravelt is megenged, de csak akkor rak országútra, ha tényleg nincs más. Az országúti meg pl. értelemszerűen országúton visz.
Egyébként eddig még csak egyszer építettem fel utat magamtól benne, mert annyira sok mások által jól megtervezett út van benne, hogy felesleges. Tegnap este is terveztem előre pár utat, az egyiken kiszemeltem egy közeli várost, majd rákerestem az oda letervezett bringás túrákra, és kiválasztottam egyet, amelyik felénk orientálódik, és kibővítettem úgy, hogy az indulás itthonról menjen. Aztán frissítésnek félútra egy benzinkút betervezése, majd átnéztem, hogy milyenek a terepviszonyok, hol kell országúton menni, hol mászok, és esetleg ezek függvényében még lehet korrigálni kicsit az úton. Tudom, hogy így fél-1 óra megtervezni egy utat, viszont nincsenek meglepetések, és én dönthetem el, mennyit és mikor mászok.
Nekem eddig ez vált be legjobban, és tényleg szép helyekre visz el, tök jó utakon. De ehhez mondjuk tényleg kell egy jó térkép, amit frissítenek is, meg egy app, amit használnak is sokan. Ezért jó a Komoot, nekem legalábbis.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Olyan nincs, hogy nem tekerhető, legfeljebb még gyenge vagy hozzá. ...viccet félretéve a sárgán simán tekerhető, még nejem is csak 1x száll le tolni egy rövid pár 10 méteres szakaszon ezzel. (igaz neki már 46-34/11-36 áttétele van hozzá, vagyis 34/36)
#289747
chubby2o6...nem kell még semmit cserélnem, csak érdeklődök. Így belegondolva durva, hogy még mindig az első középcsapágy fut nálam! 😱 (2021.01.01-től ~20+e km!))[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
Szerintem félreértettétek egymást. A járhatatlan az, ahol nincs trail se, a térkép mégis annak jelzi, vagy beszakadt az út, esetleg életveszélyes. A tekerhető meg képesség függvénye. Piroson is fel lehet menni, ha nem túl hosszú, vagy esetleg megállsz közben pihenni, és lenyomod két részletben. Ilyen 15% feletti emelkedőket én se nagyon bírok megcsinálni, hacsak nem rövidek.