- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Projektor topic
- Apple notebookok
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Computex 2024: új Dark Rock hűtők és RGB-s házak a be quiet!-től
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Computex 2024: Kingston mindenhol
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Nem lesz soulslike játék a Phantom Blade Zero
gp A készítők egy pár mondatos kérdezz-felelekkel tisztáztak néhány dolgot a játékkal kapcsolatban.
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
ph A gyártó megoldása hardveres, de kérdés, hogy nem volna-e a célra elég a jó öreg szoftver.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #208808 üzenetére
most van 3×10-ed és egy olyan hátsó váltód, ami nem tud 34 v 36T-snél nagyobb tányért kezelni.
ha előre 1×-et akarsz akkor ez a legolcsóbb/legkevesebb cserével elvégezhető megoldás, nem?szerk:
ha nem jó a rendszer (értsd nem kompatibilis), akkor elállsz a kazetta és az adapter vásárlásától, ha az alis adapterről beszélünk, akkor meg buksz 2-3 ezer forintot[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #208852 üzenetére
az lg volt a goldstar.
-
Ringman
nagyúr
Bónusz kérdés: ilyen kategóriában van elérhető 8~ sebességes agyváltós bringa
a merida speeder árkategóriájában nincs, jellemzően városin kívül túrabicikliken szokott lenni, azok meg jóval nehezebbek, pl: [link]erre a felhasználásra felesleges a teleszkóp, szóval a speedert válaszd a kettő közül, de megnéznék más márkákat/modelleket is, mert 350k-ért egyenes kormány+sora+gyorszár az elég drágának tűnik elsőre. (de lehet csak ennyit drágult minden)
pl giant escape/fastroad, cube hyde/sl road -
Ringman
nagyúr
az rx400-as hátsó váltónál a legfelső elemrészt le kell vennem a nuroad esetében a shimano leírásában szereplő 9. oldali ábrának megfelelően, rajta kell hagynom (8. oldal)? [link]
rx 400 váltó - itt az alsó 5-ös belső kulcsnyílású csavaron túl lévő részt?
A váltótartó füllel minimálisat (1-2 mm max) fed át a váltó kis csapja, mert a fülnél vissza van húzva ez a rész (elég rosszul sikerült fotózni):
-
Ringman
nagyúr
válasz ZolkoW #208986 üzenetére
közben néztem hogy van külön olyan fül is, elvileg ez az (csak mire ideérne): [link]
csak nem tudom fel merjem-e rakni, így hogy kicsi az átfedés a váltótartó fül és a fémcsap körül. jobb esetbe csak bepréseli magát a fülbe a csap, rosszabb esetben kifordul a helyéről.
kb 1,3 mm a kontaktfelület szélessége (rámértem tolómérővel), ami nem igazán megnyugtató.
azért csak ennyi, mert a fül nem teljesen sík, hanem a furatolt része vastagabb[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #208990 üzenetére
alapból tiagrához volt jó ez a gyári alkatrész, ott a csavar feszül neki a fülnek, az meg beljebb van.
bevallom arra nem gondoltam, hogy maga a fül nem lesz kompatibilis a váltóval, de úgy néz ki ez a helyzet.
azt tudom csinálni, hogy visszarakom a régi hátsó váltót csak ugye azt leszedtem teljesen (pedig így belegondolva a bovden végén is hagyhattam volna csak félrerakom) és rendelek egy olyan fület amit linkeltem az előbb, elvileg ez ugyanez mint a 2022-es nuroadon) - azaz directmount, csak 2022-es elemlistát nem találtam hogy tuti ez a fül kell-e ehhez.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
ha megpróbálom a squirtet, akkor a lánc gyári zsírozását sima lánc zsírtalanítóval leszedem, leöblítem vízzel, hagyom megszáradni és mehet rá a squirt?
-
Ringman
nagyúr
válasz Hínár929 #209015 üzenetére
köszi a linket, akkor ezeket még be kell szereznem.
---
más:
tubelessítésnél érdemes tej nélkül felpumpálva pár órát várni, vagy ahogy a helyére pattant a kerék, mehet bele a Stan's Tire Sealant?az egyik dt swiss cr 1600-as kerékre simán felpattant a tufo swampero külső úgy, hogy sima lidis pumpával a szelepmag nélkül felpumpáltam kb. 3-4 barra.
most 3,4 barra pumpáltam fel szelepmaggal együtt (így rá tudtam mérni az sks nyomásmérővel, sima pumpa 1,5-2 barral felülmér)
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #209051 üzenetére
azért komfort, mert hajlik.
amúgy ez az igazi: [link]
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #209054 üzenetére
-
Ringman
nagyúr
ha nem rontottam el a tubelesst, akkor elvileg 220-220 gramm jött le az első+hátsó kerékből kompletten úgy hogy a tiagra 11-34 sor helyett microshift 11-36 sor került az új kerékre.
~60 ml. folyadékot raktam a kerekekbe, a stans ajánlása szerint
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #209057 üzenetére
gondolom nehéz külsők (bár csak 365g szóval mégsem), félkilós "komfortos" nyereg, meg az olcsóbb alkatrészek nehezek.
a sárvédő lehet fél kiló (vagy ennek a fele, nem tudom miből van), első+hátsó lámpa is 100-200g, hátsó váltóvédő is van, hajtáson láncmegvezető, összejön vsz. ezekből a végére egy szemmel látható súlytöbblet.
szerk: [link]
Brompton A Line: The folding bike with a one-size-fits-all spec. - 11.5kg
Brompton C Line: The classic all-steel folding bike. 11.2kg - 13kg
Brompton P Line: Performance. The lightweight transformation. 9.89kg - 10.19kg
Brompton Electric C Line: The classic all-steel folding bike, supercharged. 15.4kg – 15.6kg
annyira ezek sem könnyűek[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
kb egy nap alatt a tubeless kerék nyomása 3,6 bar -> 3,1 bar, ez rendben van, vagy csináljam meg még egyszer? ha igen, akkor hogy érdemes nekiállni, hogy ne legyen disznóól utána?
az első kereket újra kell csinálnom, mert az meg csálé lett kicsit (pedig elvileg a helyére pattant).
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #209130 üzenetére
nem, 40 mm-es gravelt, 2-5 bar a megengedett nyomás.
lehet valamit nem jól csináltam, ilyenkor nyomjam be megint a belső horonyba a külsőt, szappanozás és utána újra felpumpálás a módszer?
külső szivárgás nem látszik sehol, a felniszalag a gyári, a szelepet elvileg elég jól rászorítottam.lehet hülye kérdés, de az o-gyűrűt a felnin belülre kellett volna raknom, vagy a külső oldalra?
kívülre tettem, lehet az volt a hiba.
-
Ringman
nagyúr
válasz vallas #209132 üzenetére
még nem mentem vele, az a mai program lenne (miután beállítom a váltót meg újrarakom az első kereket, mert csálé)
az új kereket majd pár tekerés után el akarom vinni szervizbe is, hogy nézzenek rá, meg vsz. a váltót sem sikerül majd 100%-osan beállítanom (ahogy ismerem magam) -
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #209136 üzenetére
most egymás után megcsináltam 2x az első kereket, a vájatba visszanyomva is simán pumpálható szelepmaggal együtt, 2 bar alatt a helyére pattan a kerék, de szemre kb. 2-3 mm-es excentricitás benne marad, bár egy nagyon kis nyolcas a kerékben is van gyárilag (kb 1 mm lehet).
a hátsót is megcsinálom még 1x, hátha jobb lesz, mint tegnap.
-
Ringman
nagyúr
csak sima személymérleggel tudtam lemérni a nuroadot (M-es méret):
9,4 kgpedál és kulacstartók, világítás, stb nélkül, az első váltó kábelvezető bowdenjét sem vettem ki a vázból.~300-330 g-os (nem emlékszem pontosan) "wtb koda comp" nyereg van rajta, ott még lehetne faragni (ugyanebből a modellből van könnyebb is, ill. az sq labs nyergét is ki akarom próbálni)
amit cseréltem:
- külsők, kerékszett, 10-es hátsó sor
- első váltót leszedtem, ill. a lánctányért is 1x-re cseréltem
- kormány és kormánycsőami hátravan: rx 400-as váltó és váltótartó fül cseréje - kb 30-50g plusz
szerk:
meglett a digitális mérleg, ezen mérve 9,53 kg. (hogy ez a dzsunka mérleg mennyire pontos, az más kérdés )[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
1x + tiagra (ill. a háttérben rendetlenség, az alsócsövön meg sár, mert napok óta csak esőben tudtam volna lemosni a biciklit vagy hóban):
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
elég keveset sikerült idén bicikliznem (év elején befagyó agyváltó, majd biciklire várás, utána covid, év végén bordasérülés + utána krónikus időhiány, az utolsó 2 hónapban összesen 130 km jött össze)
2700 km/124 óra+ max 10%, amit nem mértem. (stravám nincs)
jövőre jó lenne kb 2x ennyit tekerni.
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #209235 üzenetére
igen, nálam a 2x10 helyett lesz 1x10, 50/34-es tányér helyett 38-ast tettem fel.
hátul 11-34-es sor volt, most 11-36-os van fent. (békés megyében ez az áttét megfelelő), váltócsere után 11-40-esig biztosan jó lesz a rendszer.
-
Ringman
nagyúr
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #209392 üzenetére
itt (békés megye) 6-7 fok volt napközben, egész délelőtt köd, délután sem sütött a nap :/
-
Ringman
nagyúr
válasz Napfénysüti #209399 üzenetére
talán az sks raceblade pro? a speedrocker is jó lehet, de csak tárcsafékes biciklire jó
-
Ringman
nagyúr
válasz Napfénysüti #209414 üzenetére
-
Ringman
nagyúr
arra van valami szabály, hogy a bowdenháznak milyen ívben kell befutnia a váltóhoz?
a váltó dobozában volt egy darabka, kb ezek az arányok a meglévő és az új kábeldarab között:meglévő bowdenházzal, így elég hosszúnak tűnik [kép]
két bowdenház egymás mellett [kép]
úgy bowdenházat hozzápróbálva a váltóhoz - az utolsó rögzítési pontig toltam hozzá [kép]szerk:
shimano nem túl bőbeszédű: [link] 14. oldal.
Determine the length of the outer casing.
Fit a sealed outer cap to the end of the outer casing. Align the end of the outer cap to
the bottom edge of the outer casing holder on the rear derailleur.
Make sure to leave enough slack in the outer casing.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #209455 üzenetére
az elsőnél a gyárinál nagyobb lenne a kanyar, mert a tiagra váltójának a kábelcsatlakozási pontja távolabb van, mint a grx-nél. ráadásul a fotón nem látszik, de felülről nézve is íves volt a bowdenvég.
kb 6 cm-rel van rövidebbre hagyva a harmadik fotón. csak ugye ha levágok belőle valamennyit, akkor visszarakni már nem tudom :/
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #209458 üzenetére
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #209461 üzenetére
köszi.
hagyom így, aztán ha próbakör után sem jó, akkor lehet még faragni rajta.
a 2022-es nuroadon ez így néz ki (vsz még rövidebb) [link] (beállított fotón, szóval fene tudja) -
Ringman
nagyúr
összeraktam a váltót és megpróbáltam beállítani, hát kuplung/láncfeszítés nélkül még szódával elmegy (állványon), de azzal együtt azért elég darabos, illetve három legnagyobb láncra elvétve nem megy fel elsőre.
elvileg a kezdő- és a végállás jó (high limit screw és low limit screw), a távtartó csavart (b-screw) is nagyjából beállítottam. így már csak a bovdenfeszességgel kellene játszani nem?
Ha így este valamit elnéztem, a kezdő+végállást meghatározó csavarokat bovdennel együtt is lehet állítani amúgy, vagy ahhoz elölről kellene kezdeni, bovdent csavarozzam ki?
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #209518 üzenetére
köszi, holnap megpróbálom így.
a bovdenszál elvileg jól van a helyén, nem csúszott ki és eléggé megfeszítettem mielőtt ráfeszítettem a csavart.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #209524 üzenetére
hát ez már ilyen
elsőre nem húztam meg eléggé, így kicsúszott, másodjára jól ráhúztam, lehet sok lett, úgyhogy jónak kell lennie a váltásnak (van egy tartalék bovden, ha nagyon rossz lenne a helyzet, de nem jó pazarolni sosem)