- Projektor topic
- Asztrofotózás
- Milyen TV-t vegyek?
- Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
- Mikrofon topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen széket vegyek?
- Apple notebookok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
Hirdetés
-
Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
it A török hatóságok letartóztattak egy diákot, amiért egy egyetem felvételi vizsgáján AI segítségével válaszolt a kérdésekre.
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #187071 üzenetére
az még a jobbik eset, sok modell egyes méreteinél Jelenleg nem elérhető van
-
Ringman
nagyúr
az új dekás grvl520-asok továbbra is gyorszárásak lesznek:
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #187559 üzenetére
ki lehet számolgatni, itt vannak a súlyok (fékkarok+váltók+kazetta): [link]
-
Ringman
nagyúr
válasz INTELligent #187626 üzenetére
ebben van anyag: [link]
úgy néz ki állítható papucs helyett láncfeszítőt használnak a 3 sebességes agyváltóhoz.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #187885 üzenetére
scamadviser használata javasolt [link]
-
Ringman
nagyúr
hétfőtől végül kell a maszkot hordani biciklizés közben kül/belterületen?
-
Ringman
nagyúr
úgy néz ki jövő héten megjön a nuroad pro-m.
0km-es bringánál mi az amit összerakás után be kell állítanom (üzletben megcsinálják a kezdeti üzembe helyezést), csak nem tudom átvenni ott, hanem házhoz szállítással kértem.
---
jelenleg van egy BBB TrailRide BPD-35 pedálom (ezt használom most is), ezt fogom átrakni a nuroadra.a clipless pedál nem mozgat meg, de lehet ki fogom próbálni, akkor egy spd/platform hibridet érdemes néztem, pl shimano PD-T8000 Deore XT vagy SPD-M324?
az teljesen biztos, hogy az egyik oldalának platformnak kell lennie.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188050 üzenetére
elég valószínű, hogy jövő héten elindítják a futárszolgálattal, mmbike-ból az utolsó nuroad ws-t még február elsején. már a boltban van, csak nem adták még fel. (egyszerre jött be egy nagyobb szállítmány és több nap nekik feldolgozni)
még a rendeléskor azt mondták telefonon, hogy az ehhez szükséges előrendelést tavaly augusztusban (!) adták le a cube felé.
-
Ringman
nagyúr
válasz Zoli bácsi #188107 üzenetére
a decában a touring 520 elvileg 170 kg-ig jó (ebben benne van a bicikli súlya is) [link]
hónap közepétől lesz kapható, de szerintem nem sok lesz belőlecsak alapból nehéz mint a kő (16 kg, de 1 kg/db külsőkkel, 1,2 kg-os csomagtartóval (wtf), félkilós nyereggel, sárvédővel. van rajta agydinamó is (ez megint vagy 20-30 deka plusz súly), szóval lehet belőle viszonylag olcsón is könnyíteni. (csomagtartó lejön, gumi+nyereg csere)
tippre a 32 küllős kerékszett is elég nehéz lehet.(mondjuk az a trekking, amivel jelenleg járok szintén 16 kg felett van)
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188116 üzenetére
Egy városi gumival szerelt 29"-os talán célszerűbb oda és földútra mint egy cross...szerintem.
a giant toughroad is jó lehet, ha nem kell a teleszkóp.
-
Ringman
nagyúr
na megjött a cube nuroad, már csak össze kell raknom.
az első átütőtengely helyett még a gyári műanyag volt a villában, jól látom, hogy az átütőtengelynek van egy kónuszos alátéte, ezt + az átütőt kell a villán + kereken áttolni és végül az előírt nyomatékkal meghúzni?
+ van a zacskóba 2 csavar, az nem tudom hová kell, lehet csak tartalék.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188155 üzenetére
már összeraktam, anélkül nem lett volna OK a rendszer.
a 2 csavar meg vmi tartalék lehet, mert vált rendesen és nem hagytam el semmit a kb 2-300 m-es tesztkörön sem.
ami viszont meglepő, hogy nincs csavar a vázban lévő furatokon (amivel a kulacstartót/stb-t lehet rögzíteni)
a trekking után elég érdekes ráülni, na meg a váltást is kell gyakorolnom a marokváltó után.
-
Ringman
nagyúr
válasz ZolkoW #188158 üzenetére
a furat megvan, de nincs benne csavar :
---
érdekes volt kb 20 év után újra koskormányos biciklivel tekerni, nem tudom h egy kicsit hosszú nekem vagy csak lejjebb kellene hajolni?a kormánynak a vízszintessel milyen szöget kell bezárnia? elsőre úgy állítottam be, hogy a kormány célkeresztje a stucni középvonalában legyen.
a nyeregmagasságon még biztos állítok valamennyit. -
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188167 üzenetére
a kormányon állítok majd, összeszerelés közben nem figyeltem, hogy lejjebb csúszott a kormány, a célkereszt nem volt középen, most kb vízszintes érintővel indul az íves része.
rámértem a nyeregre, ~1-1,5 cm-rel van most feljebb, mint a trekkingemnél.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz balintbaba #188169 üzenetére
köszi, megnézem majd.
igazából nem éreztem hajtás szempontjából túl magasnak (kb 17 km-t tettem ma meg, aszfalt+földút+mező vegyesen), csak a nyereg-kormány magasságkülönbség volt furcsaa trekkingen eddig 170 mm-es volt a hajtókar hossza, most 172,5 mm, szóval minimális a difi.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188171 üzenetére
köszi, szerintem is jól néz ki, remélem ki is fog szolgálni!
a nyeregcső hosszával + a nyereg előre-hátratolásával tuti el fogok még játszani egy darabig.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188215 üzenetére
kb 300 grammal több egy agydinamó, mint egy sima kerékagy.
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #188220 üzenetére
na jó
---
lámpát egyébként is viszel, nem?kb 100 gramm lehet egy 80-100 luxot tudó első lámpa, hátulra 20g-os is van, ehhez legyen még + 10-20g a rögzítés, ha vázra kell rárakni
madzag meg gondolom megint +kemény +50-100g, ha hátulra is elviszed. -
Ringman
nagyúr
válasz Friczy #188219 üzenetére
nekem ez van a trekkingemen, szerintem elég jó és van benne "elosztó" is, hogy a hátsó világítást is be tudd kötni.
van rajta ki/be kapcsoló (pontosabban el kell tekerni a végét), de alkonykapcsoló nincsen.egyébként érezhető a drag, ha be van kapcsolva, de nekem régebbi technológia az agy.
itt a matek, mennyit számít (elég részletes cikk): [link]
a lényeg:
The most-efficient hub will slow you down:
10-30 seconds per hour with no lights or chargers attached
1-2 minutes per hour with a USB charger
1.5-2.5 minutes per hour with a bright light
The least-efficient hub will slow you down:
0.5-1 minute per hour with no lights or chargers attached
2.5-3 minutes per hour with a USB charger
2.5-4 minutes per hour with a bright lightHub dynamos run well with nothing connected. On the flat, my Schmidt hub is probably slowing me down only 7-seconds per hour.
When charging a smartphone, I am likely losing around 1.5 minutes per hour, which I think is very reasonable given how convenient it is to always have power on tap. A low-power device like a Garmin GPS would likely cost me around 20 seconds per hour in comparison.
That said, dynamo lights are my number one reason for using a dynamo setup, and I’m happy to lose a couple of minutes per hour at night for sheer convenience. But if I was ultra racing at the pointy end of the field, this data would make me consider whether I can get by with battery-powered lights, as I could potentially save 25-40 minutes in an overnight push – which is a decent nap! -
Ringman
nagyúr
békés megyében valahol lehet nyerget tesztelni, ill. brooks cambiumról (kényelem, tartósság) van tapasztalat?
--
kellene egy csengő is, 31,8mm-es kormánycsőre. -
Ringman
nagyúr
megmértem külsővel+belsővel+rollerfékekkel a trekkingem kerekeit
- első kerék agydinamó+rollerfék: 3,5 kg (ebből 700-35c marathon gt 365+belső kb. 90-95 dkg)
hátsó kerék nexus 8 agyváltó+rollerfék: 4,3 kg (ebből 700-35c marathon gt 365+belső kb. 90-95 dkg)[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
a cube/alexrims RA 0.8 CX felni ahogy nézem papíron nem tubeless, de mások már ettől függetlenül sikeresen átalakították.
milyen szalagot+kitet javasoltok?
a skinwall schwalbe g-ene allroundra (min. 3.0 bar a nyomás) is rá van írva, hogy tubes only, pedig gyártó szerint meg mindegyik tubeless. -
Ringman
nagyúr
a cube/alexrims XC 0.8 Disc 622×21-es felni tubelessítésére milyen széles szalagot és milyen márkájú vegyek?
az alexrims oldalán ilyen típusjelzésű felni nincs, tippre ez a felni lehet az: GD26P (vagy valami egyedi) -
Ringman
nagyúr
a wahoo/garmin speed/cadence szenzorok használhatók normálisan computer nélkül is? (telefon mindig van nálam, a cyclemeter appot használom)
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #188591 üzenetére
részemről nem ajánlott, a hőszigetelés egy körbetekert polifoam (alulról semmi sem szigetel) az egész arra jó, hogy ne tudd rendesen összenyomni a kulacsot.
télen használtam (fagypont körüli hőmérséklet), kb pont iható hőmérsékletű meleg tea 1-1,5 óra után kihűlt
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
na egy héten belül megvolt az első esésem is, a schwalbe g one allround gyak. használhatatlan agyagos sárban, alacsony sebességnél is korcsolyapálya az út, meg szedi a sarat rendesen: (a képen elrejtettünk egy első kereket is)
el is fordult a váltókar a kormánycsövön, gondolom erősen kapaszkodtam benne. (természetesen a hátsó váltóra is sikerült ráesni, de ha jól láttam nem hajlott el a váltótartó fül) -
Ringman
nagyúr
válasz maximilian4 #188626 üzenetére
hát miután elindultam leesett egy csomó eső, odafelé még szinte száraz volt az út.
nincs bajom a sárral, max az utána való mosással
a trekkingemen lévő marathon gt 365 se túl agresszív, de azzal nem csúszkáltam ennyire.külsőből valami ilyesmire gondolsz? : Panaracer GravelKing EXT Plus
ebből a sár felszedése miatt lehet inkább 32-35-ös körülit vennék, hogy ne ragadjon be a kerék.esetleg más az ajánlott ezekből, maxis mud wrestler, conti mountain king cx, egyéb?
nem baj ha nem a legkönnyebb, csak legyen strapabíró.szerk:
közben beleszerkesztettél.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
most elérhető épp a 170 kilóig terhelhető decás touring 520 (még régebben állítottam be készletértesítőt)
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
az létezik, hogy 38,5 cm-es vállszélességgel kicsit szélesnek tűnik a 42 cm széles (tengelytől tengelyig) koskormány, ez így nem okés párosítás vagy csak szoknom kell?
(az meg tuti hogy a core/törzsizomedzésre szükségem lesz, mert nagyon támaszkodok a kezemre)
-
Ringman
nagyúr
válasz xy.zsolt #188693 üzenetére
szándék szerint igen, de igazából nem tudom pontosan, hogy melyik 2 pont között kellene mérni a szöget; ez a nyereg van rajta:
wtb koda comptudom hogy ez elvileg női, de a trekkingen kényelmes volt, a cube gyárit lecseréltem 2. alkalom után. persze itt a testtartás is más.
szerk: ezeket a fotókon talán jobban látszik az alakja: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #188706 üzenetére
érdemes az alábbi youtube-videóba legalább belepörgetni, sok múlik a gyorszár típusán is, hogy mennyire lehet előfeszíteni:
QR tension measured. How much load for a quick-release?! Wheel pull-out force predicted....
ja és síkosítani/zsírozni semmi esetre sem kellene.
-
Ringman
nagyúr
a decathlon hogy kezeli azt, hogy rendelek náluk egy (drágább) nyerget, kipróbálom, nem válik be és visszaviszem kicsit kopott nyeregpálcával, hogy nem vált be?
-
Ringman
nagyúr
válasz xy.zsolt #188735 üzenetére
köszi, én is valami ilyesmire gondoltam.
van a decában brooks c15 carved, azt lehet kipróbálom. (a grammok nem annyira számítanak, így is ~6 kilóval vagyok beljebb a holland rollerfékes trekkinghez képest)
nekem az biciklizések ~fele biztosan földúton/murván vagy legalacsonyabb rendű utakon lesz, oda nem tudom a kemény carbon mennyire lenne jó megoldás.
-
Ringman
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #188751 üzenetére
mintha jjeahh linkelt volna aliexpresszes átalakítót, amit a szembe kell befűzni és úgy nem kell gyorskötöző.