- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Bluetooth hangszórók
- Monitor hiba topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Autós kamerák
Hirdetés
-
Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
ph Élőben is brutális a Fuzion hűtése, ami két verzióban, egy RTX 4090 és egy RTX 4080 Super kártyán is feltűnik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
New York visszafogná a közösségi média algoritmusait
it A fiatalokat védenék azzal, hogy megtiltanák a tartalmak algoritmikus vezérlését a fiataloknál, szülői hozzájárulás hiányában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #110375 üzenetére
Én meg néha benézek, hogy legyen világképem és ne úgy járjak, mint valaki aki rácsodálkozik a tanárok tüncikézésére, hogy akkor ez most mi is ez. Ott általános, hogy valaki írja, hogy nincs bringaszezon, akkor jönnek a nagyszájúak, hogy "egész évben bringaszezon van hülyegyerek", ez lemegy minden télen hatszor az összes platformon, csak aztán a gyakorlat nem ezt igazolja.
-
Phülöp
addikt
válasz blueboi69 #110383 üzenetére
kellően stabil géppark bekamerázva 4-5 CNC marógép+robotkar táveléréssel eléggé világbéke
száladagolós eszterga még inkábbde akkor nuku rozsdamentes acél, meg hosszú, kis átmérőjű menetek fúrása - oda kell személyzet
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
-NoVa-
addikt
válasz blueboi69 #110383 üzenetére
Az. Tele a belváros CNC központokkal, meg varrodákkal, a lényeg, hogy mondjanak egy példát akinek pont be kell járnia, és miatta nehogy megoldódjon bármi. Ha a harmada otthonmarad a mostani irodistamennyiségnek, pont harmadával csökkenne a közlekedés terhelése, és még sok más is.
-
zetor2000
senior tag
válasz blueboi69 #110383 üzenetére
Én sütöttem idehaza kiflit, jobb is lett, mint a bóti, de azért drágább is, meg belement egy csomó időm. A StreetKitchenen van a Dóra féle duplavajas, olyat csináltam. Ha leköveted a receptet, akkor az fain lesz. Kis fantáziával fel lehet dobni, csepp köménymaggal vagy nagyszemű sóval, sajttal megszórva.
Pénteken tele lett a p*csöm a lokál kajáldánkkal -év eleje óta új. Sikerült 3 ropiért kajálni, és még csak jól sem laktam. A menü nem nekem való - ezt a réginél is megéltem, nem baj, van á lá carte, Chef ajánlata. Pisztráng, 1500. Ja, köret nélkül, nem lóg le a tányérról -ez a mindennapos átlag porcelán, nem pizzás tányér. Mellé krumpli, ami kissé csoffadt volt, de menzásnak elmegy. Tasakos majonéz, mert tartár az nincs a halhoz, holélekén. Desszertnek volt túrógombóc, 3db, 1 akkora, mint a konyakosmeggyből a kisebbek, kevés volt a tejföl, az is vizes, meg a fahéjas porcukorka is kevés volt. Mellé ittam egy Cappy-t, ezt nem rontották el... a halat sem, csak az adagot. Végülis 2890ből megállt, nem volt 3 ropi. A gombóc végülis jó volt, csak a sajátommal vetem össze, ami az etalon, és ez azért messze volt. Fényévekre. Mondjuk magamnak nem vizezem fel a tejfölt, ha kevés, akkor tejjel / joghurttal felütöm, de nem ilyen gagyi módon. Szerintem a balatoni lángosot megkergetik, ha ilyet adna ki.
Most ezen felszívtam magam, ma vettem 40dkg darálthúst, sertés-marha vegyest, ~20 perc félóra alatt csináltam a feléből milánói makarónit, annyit, hogy lesz holnap ebédre is. Holnap este asszem fasírt lesz, meg azután is, a maradék húsból. Mellé lehet, rizibizi. A heti adag lesz kábé 3E.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #110445 üzenetére
Sebajja, de látod azért Qnál is jöttek-mentek és néha borultak dolgok. HRes részleg abban az időben amúgy is gyönyörű volt, minden is kiderült a síelésről és az olyan céges juttatásokról, amik nekem nem járnak, csak az nem, hogy hova kell mennem dolgozni :-D Mikor még nem foglalkoztak kiszervezéssel, csak már minden sarkon Q-s emberkékbe botlottam.
-
eattila
csendes tag
válasz blueboi69 #110458 üzenetére
Szerintem Jano csak válságmenedzser. Abban jó is. Ennyi. És az, hogy előre tudja/gondolja hogy hol csúszhatnak el a dolgok, aztán mégis megoldja, az inkább előny. Ide meg megírja, hogy kibeszélje.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #110422 üzenetére
Az lenne, hogy a track file-t oda tudom adni előre, hogy merre fogunk futni. Asszem gpx formátumban. Az appnak annyi lenne a feladat, hogy mikor elindítom, akkor a telefon GPS jele alapján megbecsüli pár száz méter pontossággal, hogy hol járunk a tracken, hány km telt el, mennyi van hátra, és az előre bevitt rajtidő és szintidő paraméterek alapján számol egy eltelt átlag tempót és egy elvárt tempót a hátralévő útra, hogy meglegyen a szintidő.
track, rajtidő, szintidő mehet előre fix paraméterként nem kell, hogy tudja, hogy az x verseny mikor keződik, vagy bármi ilyesmi...
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #110468 üzenetére
Angliában is így volt, igazgató prüszköl, hogy haladjunk már kötözzem be, oszt helyi erő meg nem enged be a gépterembe. Persze mikor előre kérdeztem, hogy odaát rendben vannak-e a dolgok és jogosultságok, akkor a kérdést sem értették, ne akadékoskodjak. Mindenkinek igaza volt? Ja. Szoptam? Ja. Tudtam, hogy 2 nap múlva és jövő héten is kapok egy hasonlót az arcomba? Ja. Tudsz változtatni? Nem.
Meg a következő 3 betűs, már nem tudom hányan basztak le egy délelőtt, hogy a nagyon fontos hülyegyerekeknek nincs hálózata és jogosultsága és ez a fontos projekt, dolgozni kell, azonnal oldjam meg a loginjaikat. Igaz nevet adni senki nem tudott, de hát az nem is fontos. Onnan már csak 2 nap volt végigrágni a bürokrácián, hogy ha "nincs net"-et ad le hibára, én meg odamegyek az asztalához és éppen YTot néz, akkor net van, hiba nincs. Persze ezt csak a mi szintünkön értik meg, egy projektvezetőnek vagy infó igazgatónak nagyon magas kihívás, és inkább prüszköl meg toporzékol. És meglepődik, ha megunom.
-
-
WiZARD
addikt
válasz blueboi69 #110485 üzenetére
Autó függő, hogy mennyi áramot tud felvenni.
Jövőre készülve 3x32A -rel lett tervezve az autó töltő kiállás. Az más kérdés hogy összesen ennyi áram jön be a házba
A Leaf 1x32A-rel tud tölteni, a Model3 3x16A-rel. De mind a kettő töltését vissza lehet szabályozni. Árammegosztós töltő tudja figyelni, hogy más fogyasztóknak mennyi kell és csak a maradékot kapja az autó.Meg van 2 db 1 fázis 20A dugalj, ahova az autóhoz járó 230V töltőt lehet bedugni (ezek max 13A-esek szoktak lenni)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #110487 üzenetére
Elvileg 4x10-es vezetéknek kell szabvány szerint bejönni az utcáról minimum jelenleg, ha jól tudom. Az elvileg 3x48 ampert tud, tehát a 3x32-re is jó leszel, ha a jövőben feljebb akarsz menni. Kérdés, hogy 3x25 amper elég-e ha hőszivattyúval fűtesz és 1-2 elektromos autót töltesz (elektromos hálózatot ugyebár nem 5 évre tervezünk)?
3x25 Amper az maximum 17,25 kW. Kivéve, ha 3 fázisú a töltőd, mert akkor csak 9,2 kW, ha jól sejtem. Én ha most lennék, ugornék egyből a 3x32-re, oda is csak azért, mert feljebb már más a szabályozás.
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #110528 üzenetére
Annak meg majd a hűtőkör punepája megy el 3 éves korában 3x ennyiért.
Féknyereg, gömbfej, összekötőrúd, fűtőventi, szűrők, felfüggesztés, rugózás? Csomó hasonló van abban is. Nálam rádásul nem a tervezhető 15ezres némi olaj, szűrők és 4 gyertya viszi el a lóvét, amitől mindenki retteg egy robbanómotornál, hogy jajj, jajj. Bár ez a lambda kicsit fájt, de 300ezer van benne. Egyszer ment el MAP szenzor. Ha olyan nincs az elektronyosban, akkor tuti van valami hőfokmérőütemezőbizbasz nevezetű alternatívája abban is. Vagy beesik egy toronycsapágy. Fűtött tükröt nem mondom, el lehet lenni nélküle, esőérzékelő már neccesebb lehet, de kerékcsapágy, lengéscsillapító, egyéb vackok ugyanúgy léteznek.
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #110539 üzenetére
Haver tegnap pont ezt számolgatta, mert szintén jönnek Neki a 400-500ezres számlák, aztán kocsija jobb állapotban van, meg bőr ülés, klíma, minden vacak, ami minőségben és szolgáltatásban is kicsit jobb, így még kevesebb indok lenne a cserére, de egyelőre Ő is arra jutott, hogy még így is olcsóbb, mint cserélni.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #110528 üzenetére
Emlékszel Wizard Leaf számlájára?
Egy modern elektromos kocsiban az aftermarket költségek szerintem a köverkezőkből állnak elő majd:
- mivel HV-cucc, ezért minden IS külön procedúra szerint szerelhető csak.
- ha HV-cuccot szerelsz, akkor van elég komoly "energiamentesítési" processz. Ezt pont gyakoroltam én is. Komoly védőfelszerelés, mérni kell mindent minden lépésnél. Vannak kötelezően betartandó idők a lépésekre. El tudod képzelni műhelyben az óradíjat ilyesmire, gondolom.
- ha bármi megmakkan a HV akksi közelében, akkor durván hegeszti magát a cucc. A kontaktorok mechanikusak, el tudnak romlani.
- ha bármilyen szigetelés probléma van és a minden egyes drive cycle előtt lefutó ellenőrzés hibát ad, akkor esettől függően teknős lesz vagy megáll azonnal. Vagy a következő "gyújtás" ráadásig még mehetsz. Ilyenkor fullos diagnosztika kell.
- ha a hűtéssel van valami, akkor teknős lesz.
- a váltó mechanikus ebben is.
- a diffi mechanikus ebben is.
- a csapágyakat ki tudja nyírni mindenféle kósza örvényáram, ebből simán lehet komplett elektromos gép és/vagy váltó csere is. Lásd kolléga Ioniq gépkocsija.
- inverter meg tud makkanni rossz méretezés miatt (lásd Toyota Prius III)
- inverter meg tud makkanni rossz gyártási széria miatt (több OEM szopott ilyennel), csinál egy vidám rövidzárat a DC-railen, aztán kijön a mágikus füst
- cella lehet zárlatos vagy döglött egy modulban. Ha mákod van cserélik, ha nincs mákod, akkor ez benne van valami kisbetűs megengedett kapacitás csökkenésben.
- adott klimatikus viszonyok, vezetési stílus, töltési habitus durván tudja nyírni az akksi kémiáját. Különféle akksi konstrukciók és kémiák különféle módon tolerálják a fentieket. Simán lehetsz olyan sofőr, aki akaratlanul is mészárolja az akksit "normál" használatban.Szóval egy pár éves BEV simán lehet zsebbenyúlós, ha elmúlik az első pár éves költségmentes időszak.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #110546 üzenetére
A HDZero gyakorlatilag egy zseni csávó cége, ami átvette a Fatshark alól a SharkByte rendszer fejlesztését, mivel a Fatshark képtelen volt kellően innovatív lenni.
Az HDZero most jön majd ki valami "rápattintós" megoldással, ami a te szemüvegedre is feltaknyolható. Kell hozzá megfelelő VTX és kamera persze a vevőn túl.
Ez a jelenlegi cucc, csak referenciának...
Itt látod kábé mit tud különféle kamerákkal az HDZero és egy analóg rendszer képét is odarakta a csávó referenciának. Ami egy igen jó képű Toothless 2 egyébként.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #110552 üzenetére
"Meghogy ha itthon töltöm napelemről, akkor ingyen tankolok bele."
Évi 12000 km esetén 15 kWh/100 km fogyasztás esetén az éves áramfelhasználás 1800 kWh. Ahhoz azért már kell egy 1,7-2,0 kWp-s napelem rendszer, hogy megtermelje. Csak erre! Azért az sincsen ingyen. Ha most havi 50 ezer megy el üzemanyagra, akkor (480-as áron, 7 literes fogyasztással számolva) kb. 1500 km-t mentek autóval, akkor a fenti számokat 1,5-tel szorozni kell. Plusz a töltési veszteség miatt még kb. 15-20%
Tehát kb. 3 kWp-s napelem rendszer kell, hogy a jelenleg, alacsony mobilitást finanszírozza.Azért az sincsen ingyen...
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #110552 üzenetére
Én tudnék céges kocsinak egyfajta "előfizetéses rendszerben" lízingelni PS2-t. Akár SR, akár "normál" változatot. De nem vagyok meggyőzve teljesen, hogy lenne-e értelme.
Kocsival alig megyünk, a Versóhoz képest a PS2 belül egy kisautó, kívül meg egy nagy dög. Tölteni csak adhoc tudnám. Az, hogy csendesen megy annyira nem hat meg, a Versónak is alig van hangja.
Hivatalosan asszony vezethetné a PS2-t, de szerintem hamar kiderülne, hogy túl nagy, túl erős, nem lát ki jól belőle vagy valami hasonló indok.
-
Bujdy81
csendes tag
-
-
Sipi-
tag
válasz blueboi69 #110552 üzenetére
Ez az 50ezer autónként értendő?
Vagy a két kocsi helyett lenne egy?Nekünk is havonta 40-70ezer forintot váltana ki a villanyos, de két autón... Így meg még rosszabb a matek. És csak villanyóráról tudnék tölteni.
Mondogatom asszonynak, hogy menjen olyan helyre dolgozni, ahol adnak céges kocsit, de mindig azt mondja, hogy menjek énhttps://www.ferfiakonyhaban.hu
-
zetor2000
senior tag
-
-NoVa-
addikt
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #110644 üzenetére
Elsőre én is benéztem. Elejébe beletekertem, de amiket látunk odaátról ez simán lehet valós. Csak gyanús, hogy a rendőrök ekkora adok-kapokban csak úgy mentek és rendet tettek. Persze nem látod mi történik, lehet kiszálltak a hátsó ablakon (:-
Az is tanulságos volt, mikor a feka gyereket lelőtték és elindult a szokásos balhézás, akkor a jogi aktivista legalább belement egy szituációs gyakorlatba és bevallotta, hogy szopó az egész.
-
Sipi-
tag
válasz blueboi69 #110668 üzenetére
Ilyenkor csak azon gondolkozok el, hogy ilyen meetingekre miért nem hívják meg azokat az embereket akik majd használni fogják.
Ne kukázzátok a kódot, első bugreportunk az lesz, hogy nem megy FQDN-el az oldal
... Majd olyan 8-12 hónap múlva...[ Szerkesztve ]
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
NauTiLUS_HUN
újonc
válasz blueboi69 #110762 üzenetére
Nekem egy állatorvos (némileg bolond) ismerősöm azt mondta, hogy kutatások bizonyítják az auschwiztet megjártak nem híztak meg többé, ergo aki fogyni akar ne egyék.
Amikor először nekiindultam a sétáknak fájt mindenem, kb. 30 perc után már minden második sarkon megálltam térdem vagy valami más testrész fájdalma miatt, nyár végén a gyerekkel a hátamon kellett meg-meg állnom. Mostmár csak annyi, hogy lassabb vagyok némileg a gyerekkel, de jobban ég a zsír a tracking app szerint De legjobban akkor, ha az egy éves fölé még a nyakamba veszem a 3 évest, akkor 30+ kilóval megyek.
Ízület védőt szedek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen