- OLED TV topic
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- SONY LCD és LED TV-k
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Amazon Kindle
- Ulefone Armor Pad 3 Pro - akkumulátor, lámpa, (tablet)
Hirdetés
-
Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
ma Nem mér, csak becsül, de a helyi hatóságoktól megkapta a használati engedélyt.
-
Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
gp Sem PlayStationön sem Xbox-on nem kapunk teljesítmény módot, akinek a cél a minimum 60 FPS, annak a PC-s verziót kell választania.
-
Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
ph A külön utakon járó sárkányos gyártó kézi konzoljának második generációjánál is marad az Intel mellett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrM94
őstag
válasz MiklosSaS #152348 üzenetére
te, en a márkaszervízes haverrel hetvegi szinten ülünk össze megosztani a heti élményeket azaz szeszt nyakalni.és ott meséli hogy mihez mi volt,illetve a gyár miket ajánl/mond..
Vannak érdekes dolgok,de naluk az 1.6 ból kevés a problémás,sőt.
Illetve volt olyan is hogy valaki Vadonatúj Superbbel többet ült szervizben mint járt vele,és nem értették hogy miert esik le minden ami lehet róla. de ez 1000ből1.
Volt akinek az Enyaq volt ilyen.Másoknak pedig semmi.
Összeülünk Toyota Lexus Skoda VW Opel es BMW mind márkaszervizesek,illetve én és jókat szörnyülködünk,hogy milyen az autóipar.Én csakis a 3 as octavia korabeli 1,6 TDI ről beszélek. Illetve én távol tartom magam bármiféle szakértelemtől bármilyen tematikában
[ Szerkesztve ]
Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.
-
Aljasvip
senior tag
válasz MiklosSaS #152350 üzenetére
Ha rövid távokra használod, akkor a dízel csak egy időzített bomba, amit jó eséllyel a következő tulaj szív majd be.
Azon kívül, hogy a benzines ~1800 alatt lomha, én nem látom milyen hátránya lenne a dízellel szemben - mondom ezt Passat és Insignia vezetése alapján. A 2.0L+ benzin motoroknak majd' olyan húzása van mint egy kisebb dízelnek, és csak a fordulatszám mérőről látni, hogy "b.szki ez benzines".Én úgy vezetem a kis benzines kézi váltóst, hogy 2000 körüli fordulaton járjak mindig, így egy kisebb gázfröccsre adott a nagy nyomaték, meg nem is kokszolom tele a turbót.
Nem tudom amúgy, hogy nálad mi a nívó.
A németeknél értem, hogy az egy érzés amikor 160-nál 2000-em forog a dízel, de a világ többi részén ez valószínűleg nem szempont.[ Szerkesztve ]
-
-
norbert1998
veterán
válasz Aljasvip #152352 üzenetére
Az én 2 literes turbós benzinem kb minden tartományban jobban megy, mint a 2 literes turbós dízel, akár a közel 100 LE/liter teljesítmény mellett is. Gyári turbójával 1700-tól már húzott, de elfogyott 5000 felett. Az új turbóval csak 2500-tól indul el, mint egy régebbi turbódízel, de 6500-ig tol mint a mozdony, meg 180 helyett 250 lóerő.
Unokatesóm 2014-es Kia Pro'Ceed GT-je 1.6 turbóbenzin, a nyomatékcsúcsa 1700-nál van!
2500-ig használva is teljesen jól eljár vele az ember.A fogyaasztás más kérdés, de most ha városban 5-6 hetente tankolod a benzinest, kit érdekel mennyit eszik? Országúton is kicsit több, igen, de egy adblue, dpf, meg mittudoménmivel agyonbaszott dízel fenntartása 60-80 ezer után már biztosan ne madódik ki az egy literes fogyasztáskülönbségből.
imho -
MiklosSaS
nagyúr
válasz norbert1998 #152353 üzenetére
Nekem a Toyotám euro 6-os és majdnem 300.000 km volt benne amikor eladtam, a motorhoz sohasem volt hozzányúlva, csak én raktam bele vagy 170.000-et.
A mostani BMW-be is 14 hónap alatt majdnem 43.000-et raktam bele, már súrrolom a 100.000-et és sehol semmi problémám nincs/nem volt vele. Pedig kapja rendesen. Lehet nem tudja hogy már rég el kelett volna romoljon. Majd közlöm vele.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz norbert1998 #152354 üzenetére
Szóval szerinted 1 liter a fogyasztás különbség a 2 liter turbó benzín és a 2 liter turbó dízel között?
Fincsibe, harag nélkül de te tul sokat voltál napon sapka nélkül.
Megyek évi 40ezret....~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
MiklosSaS
nagyúr
Lent voltam és elmondtam neki hogy szerinted már majdnem 50ezer km-el ezelőtt a bontóba kellene legyen. Azt üzente neked @Fincsíbe hogy fiatal csikó vagy még és nagyon nem értel még hozzá, de ez igy is can rendjén. Hajkurászd inkább a sunákat.
Adjam meg a számát? Megbeszéled vele? Kicsit most haragszik rád )))~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz norbert1998 #152358 üzenetére
A te túrázásod meg egy vegyes városi dugó + zsúfolt pálya + laza országút között van némi diferencia. Garantálom neked azt hogy a tiedet én 10 alatt nem tudnám tartani.
Gondold át egy kicsit mekkora badarságokat beszélsz csibe, 2 liter turbó benzín VS 2 liter túrbó dízel az 1-1.5 liter különbség. Ezt akarod te az én torkomon lenyomni? 27 éve vezetek, volt vagy 20-25 autóm és 5 millió km a hátam mögött. Kicsit elmélkedj...
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
norbert1998
veterán
Renault Megane 3 2.0 tCe 180 lóerő vs 2.0 dCi 160 lóerő. Ez két liter. De a teljesítmény sem egyforma, és a 2.0 tCe egy zabálós motor. Spritmonitor.
Renault Megane 4 1.6 dCi 165 lóerő vs 1.6 tCe 205 lóerő, ez nincs másfél liter
Spritmonit:Skoda Octavia 2017-2019 2.0 TDI 184 lóerő vs 2.0 TSI 190 lóerő, kevesebbb, mint egy liter:
Szóval gondold át, mielőtt mások szavait badarságnak mondod, sas
[ Szerkesztve ]
-
MiklosSaS
nagyúr
Második nekifutás mert ugy általában (az ámokfutásaidat nem figyelembe véve) frankó gyerek vagy és mindig is kedveltelek.
Adott az én öreg BMW-m, átlagom durván 58 mpg ami kb hasamra ütve 5.5 liter / 100 km. Elég nehéz, nagy meg néha nyomom rendesen. 190 paci / 400 Nm forgatónyomaték.
A feleségem alíg egy éves 118i-jében csücsül egy 1.5-ös turbó-benzin. Vagy 140 paci és ha jól emlékszem 220 Nm. Könyebb, nem hátsó kerekes, ujabb és a hölgyike is lazábban tapossa ( magas sarkuban nem is lehet jobban ) mint én. Kb nagyjából ugyanazon az uton járkálunk. Neki az átlaga 39 mpg ami 7.2 liter/ 100 km. Ez nálam 34-35 ami majdnem 8.
A Prius az a szent grál, 1.8 szivó benzin + elektromos motor. Na ott van 92-98 mpg simán átlagban ami kb 3 litert jelent.
Ezek után te azt mondod hogy a te 2 literes turbó benzinesed 7 litert eszik???
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz norbert1998 #152360 üzenetére
Jaj hagyjál már az ilyen elméleti faszságokkal. Itt a 3 literes V6-os szívó benzines is 9 litert eszik egy 3 tonnás kasztniban.
Ha ilyenekel példázol akkor neked a Tesla a jó. Ott a papíruszon megyen 650 kilómétert.Az intel i9 is megyen majdnem 6 GHz-en. Pár tízedmásodpercre.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
norbert1998
veterán
-
Aljasvip
senior tag
válasz MiklosSaS #152359 üzenetére
Kibújt végre a szög a zsákból.
Ha te úgyis jobban tudod, akkor mi értelme erről beszélgetni?Nálam 6,3L/100km az átlag fogyasztás, amiben van Autobahn 180km/h 7...8L-el és ezt ellensúlyozó ~5L ha 80...100km/h alatt megyek főúton. Városba nem járok sokat, mert oda nem az autó való - hanem a tömegközlekedés -, elkerülő utak meg szerencsére vannak.
(1,5L sor 4, turbó benzin, 140LE)[ Szerkesztve ]
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz Aljasvip #152364 üzenetére
Irreleváns lett azzal hogy kevés város. Pintyike módjára ha tolod a pedált akkor még 5 liter alá is mehetsz.
De ha átmész hetente párszor egy zsúfolt városon, akkor ez simán átlépi a 9 litert is.Kezd elmenni ez az eszmecsere elég ferde irányba. Nem az volt a lényeg hogy kinek mit sikerül kihozni az ócskavasából.
A diszkució arról szólt hogy hasonló felhasználás melett a külǒnbség több mint 1-1.5 liter egy 2.0 turbó benzin és 2.0 turbó dízel között.
Az hogy Jancsikának az 1 literes túrbó szafaládéje mennyit eszik üreajáratban az a lőtéri kutyát sem érdekli.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
norbert1998
veterán
válasz MiklosSaS #152366 üzenetére
Mondjuk erre a Spritmonitor szerintem teljesen ideális. Ott ott van jancsika a dízellel meg a benzinnel, több tucat autó több tízezer km átlaga mindkét üzemanyagtípusra. És ha a hááttérbe benézünk, még lehet, hogy a dízel felé is hajlik a piramis. Miért?
Dízelt a józan ember hosszútávra, autópályára vesz, ahol kisebb a fogyasztás, mint városban, ahová meg a benzinest veszik. Egyébként nem gondolom, hog ennek nagy befolyása van az eredményekben. Azt viszont igen, hogy a Spritmonitoros adatok egy jó vegyes fogyasztási átlagot mutatnak. Eddig legalábbis mindhárom autóm esetbéen 1-1-1 decivel etettem meg többet, 10 km országút, 5 km város használatban.
Most, hogy városban lakom, más tészta, de erről nem is beszéltem. Itt tényleg 12 litert eszik az autó, de nem érdekel mert napi 10 km-t se megyek vele, ez 1,2 liter, kéthavonta megy bele egy tank benzin.
-
Aljasvip
senior tag
Az első pár hónapban néztem, kábé jól számol a fedélzeti, nem csal többet 0,1L-nél.
MiklosSaS #152366
Te szerintem már elődöntötted mit akarsz, csak még nem azt hallod itt vissza.
...ócskavasából
...lőtéri kutyát
...
Ha az eszmecseréhez az a minimális tisztelet és stílus sem adatik meg, akkor tényleg felesleges folytatni. -
MiklosSaS
nagyúr
válasz Aljasvip #152368 üzenetére
Valamit tisztázzunk. Itt most nem azon megy a lantra hogy èn mit szeretnék. Én tudom mit szeretnék, itt csak egy eszmecsere ment azon amit Csibe álitott és én cáfoltam.
Tiszteletre reagálva szerintem ez belefér, aki picit meg erzékenyebb arra ott az ignor.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #152367 üzenetére
Sőt, jön a jóidő, motorral fogok járni szerintem, ha huzamosabb ideig nem lesz eső - lásd, tudok egymás után két napot minimum motorral menni dolgozni.
Sajnos a bicikli, leketromos roller nem játszik. Nincs bicikli út, és van egy forgalmas, szűk 1 km-es országúti szakasz, amit túl kellene élnem minden nap kétszer. -
MiklosSaS
nagyúr
válasz norbert1998 #152367 üzenetére
Ez azért nem jó mert ha a dízeles inkább városban használja akkor magasabb az átlag. Ha benzínes pedig inkább országúton lazább tempóban akkor a reálistól jóval alacsonyabb.
Nézd, anno egy példa. Kolleganőm meg én, kb egy távot, utat mentünk naponta. Nekem Volvo 2.4 dízel és 2.0 Toyota dízel. Neki 1.6-os benzínes Auris.
Volvo 5.5/ Toyota 4.8-5 átlag, neki pedig majdnem 8 litert lenyelt. Jóval kisebb is volt a hölgy doboza.Ezért jó a reálitásnál maradni. Én nem hiszek az ilyen online dolgokba.
A mazda 6 -nak is a 2.0 szivó benzines skyactive -nek a gyári adatai kb 6.5 körül volt, és ezt még anno @Mahrenburg (R.I.P.) kollegával beszéltük ki hogy nincs az az Isten hogy 7.6 liter alatt tartsa ha használja is.
De ha félremegy a dolog akkor inkább váltsunk témát.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz norbert1998 #152370 üzenetére
Eladtam sajnos az Intruderemet....sajnálom is. Költözés után nézek valami lazább drótszamarat 1000 cc-ig, ideális mondjuk egy 400-600 cc közötti lenne.
Mennyit eszik a tied?
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz norbert1998 #152373 üzenetére
Nálam kb 6 körül volt, átlagosan.
Jó lenne valami régi két ütemü. Ilyen 350-500 közötti vasárnapi hobbynak.
Meg egy Trabantot is szeretnék....volt itt egy 82"-es 601-es trabi, csak elment £3800-ért sajnos.~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz norbert1998 #152374 üzenetére
A nejem nagyon lazán vezet. Ő alatta az autó nem zabálja hanem termeli az üzemanyagot ))
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
MrM94
őstag
1,8 tfsi. a4
Kérdem mennyit eszik ? városba 14-15,ha nyomom neki 18.board computer értéket láttam személyesen is.
2,0TDI
a6c6 saját lábam alatt folyamat szabályzásnál picivel alatta elváltásnál sem evett többet mint 8 városban.azért ez nem 1-2 liter..
énis megtettem Nagyvárad Kolozsvárt 4,5 literes fogyasztással 1,2 fabiával...ami irreális..
[ Szerkesztve ]
Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.
-
MiklosSaS
nagyúr
Itt van két pöfögő, az egyik drága és P60, a kombi 601-es még érdekes lehet
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
Shokkolo
addikt
válasz MiklosSaS #152378 üzenetére
HUhhh ezek a régi Trabik
A fodrászom fanatikus, nyílván neki is van, meg mellette restaurál is.
Én is visszavenném bármikor az első autómat, egy Peugeot 205 1.6 GTi '86-ból.
Annyira bánom hogy anno el kellett adjam"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
HSM
félisten
Ez így már valami, de még mindig nagyon nem mindegy, mennyi a 180km/h és mennyi a szűk 100.
A főút 90 körül elég ideális a benzinesnek, már kifutja magát, megvan a kellően nyitott gázállás a hatékony működéshez, de még nem kell túl nagy energia hajtani az autót. Kb ekkor van a legkisebb hátrányban a dízelhez képest. Akár gyorsabban, akár lassabban fogsz menni az a dízelnek fog kedvezni. -
MiklosSaS
nagyúr
Na Csibe, kb 200 km. Araszolás Londonban ( kb 50 km), zsúfolt pálya az után, aztán pályán kb 160-170 km/h - faragni a késésből. Ha ezt a te autód megcsinálja 8 alatt akkor én elveszlek feleségül annak ellenére hogy nem vagyok homár
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz norbert1998 #152382 üzenetére
Ez nem hybrid. Ez egy 2.0 dízel. Az én 520D-m.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
xatos3
senior tag
Na haló skacok, mi folyik itt?
[Noctua NH-D15 Chromax.Black] [RYZEN 5900X] [ASUS X470 PRIME-PRO] [ASUS TUF 6700XT OC 12GB] [32GB CORSAIR VENGEANCE SL 3600] [LIAN LI O11 DYNAMIC XL ROG] [szerver: synology DS923+]
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz norbert1998 #152386 üzenetére
Jóval kisebb, hosszú uton. Nálam az kb 5 liter lenne.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
MrM94
őstag
válasz norbert1998 #152386 üzenetére
Autóztattak egy GR Yarissal hegyekben szerpentineken stage 2 340ló.
12őt eszik.
ha ertelmesen mész vele 8at.
szerintem best buy ever.Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz norbert1998 #152389 üzenetére
Ja. Van nyomatek amibol van ero also tartomanyban.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
MrM94
őstag
válasz norbert1998 #152389 üzenetére
igen
Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.
-
MrM94
őstag
válasz norbert1998 #152392 üzenetére
2.2 C mercivel 3.3 literre mentunk fel Budapestre Nagyvaradrol 90 120 tempoval annó
en sem volna el ha nem latom.Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.
-
MrM94
őstag
válasz norbert1998 #152394 üzenetére
Kompjuter pedig ennyit irt ki a tripre. nullazva volt indulas elott.
Fabiaval is megtettem Nagyvarad Kolozsvart oda vissza 5liter korul gázból. az is ennyire hohetetlen.
sokszor 10km/h lejjebb vagy feljebb magyon sokat szamot fogyasztasban.
de gondolom a GR yarist se hiszedAz alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.
-
MrM94
őstag
válasz norbert1998 #152396 üzenetére
ez egy w203 volt abban még merci motor volt nem renault.
Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz norbert1998 #152396 üzenetére
Igen, szinte a legjobb diesel Renault motor az a 2.0 dCi, mindenki az 1.5-ot szereti, de szerintem a 2-es a legjobb.
@Macska:
3.3 liter/100 km, palyan egy 2.2 literes CDI-vel szerintem lehetseges ha 1400-1500 rot alatt tartottad es alig lepted tul a 80-90 km/h-at. De szerintem ott egy kis meresi hiba volt.
Visszont azt is tudom hogy van olyan helyzet ahol a nagyobb diesel kevesebbet zabal mint a kicsi. Anno mindig is erdekelt hogy a sor 5-os D5 (5 henger, 2.4) Volvo diesel egy joval nehezebb kasznit hajt (S80) nagyobb a nyomatek es tobb a loero es kevesebbet eszik mint a Toyotaban (Avensis III facelift) levo 2 liters (BMW dieselje, 4 henger, 2.0 D-4D) ami kisebb, a kaszni konyebb, kevesebb a LE es a nyomatek.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Fotók, videók mobillal
- Honor 90 - modellalkat
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- OLED TV topic
- Path of Exile (ARPG)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- További aktív témák...
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs