- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Milyen videókártyát?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben (videóval!)
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Olajkereskedelem dollár helyett CBDC-ben?
it Szaúd-Arábia is csatlakozott a Nemzetközi Fizetések Bankja és Kína által vezetett jegybanki digitális pénzes projekthez, ami nagy változásokat hozhat.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
-
PROHARDVER!
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kirkri
addikt
Szerintem már 60 napon túl van a fórumtárs, a TN információk alapján. (november 16 az első bejegyzés, gondolom pár nappal korábban indult a visszaszámláló).
Ha a garantált időn túl van a csomag, akkor nem köteles tovább várni, jár vissza a pénz.Szerk:
(#8691) do3om: Látom jól gondoltam a 60 napot. Én a helyedben nem várnék tovább. Ha van escalate gomb, akkor mehet az eszkaláció. Nekem pont ma reggel "adta vissza az eladó" a pénzem, mert túl voltunk a garantált időn. Egyszer én is hosszabbítottam, mondta, hogy hosszabbítsunk újra, de nem mentem bele.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Én meg nem állítottam, hogy ezt írtad.
Ha túl van a 60 napon, akkor nem tudja azzal a módszerrel kitolni az ügyet, hogy ne tudjon a vevő eszkalálni.
A buyer protection-t ugyan kitolhatja, de az az ügy szempontjából nem lényeges.Mivel a Delivery Protection 60 nap maximum, így elvileg nyert ügye van a fórumtársnak. [link] [link]
"If you do not receive your purchase within the stated delivery time** (60 days maximum), a full refund will be offered. Full refunds are not available if your order did not arrive due to factors within your control, or exceptional circumstances outside the control of sellers and buyers: e.g. if you refuse customs clearance, or because of natural disasters."
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
-
kirkri
addikt
válasz maestro87 #8702 üzenetére
Az utalt pénzből veszi le a jutalékát, annyival kevesebb megy át a címzettnek.
(#8703) V/: Nem bünteti, hiszen amikor visszakapta a pénzét, akkor az eladó is visszakapta az Alitól a jutalékot, amit korábban kifizetett a termék eladása után. Ha most megvenne az eladótól újra egy terméket kompenzációként (amit nem küldene el az eladó), akkor annak a jutalékát vasalná be az Ali. Gyanítom, hogy a PayPal jutalék alacsonyabb lehet, mint az Ali jutaléka, mert nekem is mindig a PayPal-t választották az eladók ilyen esetben.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz pixelking #8708 üzenetére
Elvileg igen, gyakorlatilag nem biztos.
Azután viszik fel ezt a státuszt, hogy délután leszámol a kézbesítő a nem kézbesített küldeményekkel. Tehát elvileg ezt tegnap kellett megpróbálniuk kézbesíteni neked.
De például nálunk a múltkor helyettesítő postás volt és már délelőtt 10 órakor felkerült ez a státusz, a kézbesítő meg még javában a körzetet járta. (Gyanítom nem is hozta ki magával a csomagot.)[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz maresz723 #8724 üzenetére
A következő lehetőségeid vannak.:
- Elfogadod és
megszívod(bocsi, most látom, hogy hölggyel van dolgom) pórul jársz, ha nem érkezik meg. (újranyitni a dispute-ot nem tudod)
- Eszkalálod az Alinak és ők döntenek. (ha nincs valós TN adat és holnap lejár a 60 nap, akkor tuti a javadra)
- A módosításra nyomsz rá. Ekkor tudsz írni az eladónak és újra van pár napja válaszolni neked. Ennek a végén dönthet úgy, hogy visszaadja a pénzed, vagy úgy, hogy továbbra sem.Én a kettes, vagy a hármas pont valamelyikét ajánlom.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
-
kirkri
addikt
Uraim, ez meglehetősen idegen a topik témájától.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz peestike #8834 üzenetére
Feleslegesen nyitnál.
Nekem is van most egy érdekes trackingem. (Ráadásul a legjobban várt csomagom.)Január elsején "célországba elküldve", majd január 6-án még ugyanott, "postázóba megérkezett". Végül az utolsó státusz "elhagyta a postázót". Azóta semmi hír felőle, nem tudom elhagyta-e Kínát, vagy sem.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Gabcsu77 #8840 üzenetére
Az idő lejárta után az Ali fog döntést hozni.
Az amit írsz, hogy a határidő lejárta után automatikusan visszakapod a pénzed, csak a dispute fázisában érvényes a reklamációnak. A te esetedben az eladó elutasította a kérésed, így az Ali fog döntést hozni. Két napja van az eladónak és neked is bármilyen bizonyítékok benyújtására.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Sondi1986 #8854 üzenetére
OK, tiszta sor.
Nyomj egy cancel order-t és visszakapod a pénzed. Indoklásnak ha kéri, akkor beírod, hogy megszűnt a shop.
Viszont érdekes, hogy ez miért nem ment automatikusan az Ali részéről. Amikor nekem volt hasonló ügyem, akkor írt az Ali, hogy felfüggesztették az eladót ezért a rendelésem automatikusan törölték.A TN a tracking number. (Postai nyomonkövetési szám)
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Postas99 #8862 üzenetére
Valószínűleg első alkalommal fel sem adta.
Mivel 60 napon túl vagy, így a garantált kézbesítési időre hivatkozva nyithatsz dispute-ot, majd utána eszkalálhatod. Kíváncsi vagyok mi lesz a végső döntés. Ha az általa lefektetett szabályok szerint jár el az Ali, akkor visszakapod a pénzed, attól függetlenül, hogy a csomagod is meg fog érkezni 1-2 héten belül.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz numera007 #8882 üzenetére
A buyer protection és a delivery protection nem ugyanaz (egészen pontosan a delivery protection a buyer protection része, de jelen pillanatban neked az előbbi a fontos). [link]
Az delivery protection max. 60 nap lehet (kevesebb is előfordul), ha ennyi idő alatt nem érkezik meg a termék, akkor a pénz visszajár. (akkor is, ha a TN szerint bizonyíthatóan úton van a csomag). A buyer protection pedig azt jelenti, hogy ennyi idő alatt nyithatsz reklamációt, ha bármilyen problémád van. Értelemszerűen a BP legalább annyi nap, mint a DP, de ha hosszabb, akkor azzal te nem jársz rosszabbul. Azt, hogy hány napot adott meg az eladó adott termékre DP-nek, a rendelésednél látod a kis száguldó teherautó ikonra húzva a kurzort. (Ez nem számol vissza.) Ha ezt a megadott napot elérted, akkor függetlenül attól, hogy mennyi nap van még hátra a BP-ből, reklamálható a termék.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Sondi1986 #8884 üzenetére
Ami fennakad a röntgenen és gyaníthatóan magasabb összegű lehet, mint az áfamentes határ, arról bekérik a címzettől a számlát, és a fizetési bizonylatot. Nem kell nagy dologra gondolni, általában egy printscreen megfelel termék Alis adatlapjáról és egy másik a PayPal-ről, ahol látszik mennyit fizettél érte. Valamint még egy bizonyíték a webbankból, vagy a számlakivonatodról, amiből kiderül mennyi volt mindez forintban. A vám abból dolgozik, amit te beküldtél bizonyítékokat. Náluk is be van kötve az internet, így nem érdemes photoshopban fele értékre átírni a számlát.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz viktorhu #8935 üzenetére
OK, viszont, ha minden ilyen esetben 5 csillagos értékelést ad az ember, akkor soha nem fog kibukni, ha például adott eladó csak minden második csomagot adja fel. OK, hogy a pénzt nem kapja meg, de semmibe nem is került neki, mégis seperc alatt össze tud szedni egy csomó értékelést.
Ráadásul csak minden harmadik vevő legyen figyelmetlen és ne nyisson dispute-ot és akkor már nulla befektetésből tiszta haszon származik. Én hármastól jobb értékelést nem adok ilyen esetben, főleg akkor, ha regisztrált csomagnak kellett volna jönnie és mégis kamu TN-t kapok. (A regisztrált csomagok nekem mindig megjöttek.)[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz jutasi1983 #8981 üzenetére
Hát ebben jó nagy a rizikó.
Sok buktatója van az ügynek, talán a legjobb lenne eszkalálni és mondja meg az Ali, hogy miként legyen.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Csütörtökön este vettem egy telefon burkolatot, majd péntek reggel az az üzenet fogadott az eladótól, hogy bocsi megyünk ünnepelni, a terméket feb. 15-20 között fogjuk postázni. Ha nem elfogadható számodra, akkor töröljük a rendelést. (Ki is tolta a processing time-ot 30 napra)
Mondom ez így nem f@sza, kértem a rendelés törlését és kerestem másik eladót. Megegyeztem vele, hogy ha pénteken megrendelem, akkor szombaton elpostázza. Majdnem meg is vettem tőle, erre délben az eredeti eladó elutasította a order cancel request-et, és írta, hogy mégis el tudja aznap küldeni. Gondoltam ez most jól be akar etetni és tuti nem küldi február közepe előtt. Írtam neki, hogy amennyiben nem kapok a rendeléshez valós TN-t, akkor már nyitom is a dispute-ot. Szerencsére jól végződött, kaptam is egy svéd postás TN-t, ami úgy tűnik működni is fog.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Megmondom őszintén, kétszer olvastam át a történetet, de nem értettem meg mi a vita forrása. Molvany fórumtárs állításai ugyanakkor teljesen helytállóak.
A processing time és a delivery time is látszik, ha beteszed a terméket a kosárba.
Illetve cáfolnom kell, hogy az eladó nem tudja a processing time-ot növelni. Éppen ma reggel írtam, hogy az eladó tegnap nekem megemelte 7 napról 30 napra az egyik vásárlásomnál, a megkérdezésem nélkül. Bár szerintem ezt csak rögtön az elején tudja megtenni, később már valóban csak a vevő kérésére tudja növelni.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Neked is igazad van, de akkor min vitáztatok?
A processing time kitolásra írtam azt, hogy amennyiben elindult a számláló, akkor valóban nem tudja már módosítani az eladó. Viszont, hogy honnan induljon a számláló, azt a gyakorlatban tapasztalhatjuk, hogy igenis tudja. (Függetlenül attól, hogy mennyit adott meg a hirdetésben.)
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz H.Istvan25 #9036 üzenetére
Lesz rajta Nike logo. Én már 5 garnitúra mezt vettem.
(#9035) Ithlos23: Jól gondolod, ezért írtam, hogy vissza is mondhatod.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz H.Istvan25 #9038 üzenetére
Mert ezek hamisítványok.
Jó minőségűek, de nem eredetiek.Érdekes egyébként, hogy van szórás a minőségben. Az első rendelésemben érkezett két mez sokkal jobb minőségű volt, mint az utolsó. Nem az anyag gyengébb, hanem a mezszám a hátán.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz H.Istvan25 #9040 üzenetére
Igen, egyetlen gyenge pont a rávasalt feliratok/mezszámok, minden más kifogástalan.
A Vaterás szintén ugyanez a beszerzési forrás.
Viszont nagyon parásak az eladók, karácsony előtt írtam, hogy milyen kálváriám volt, három eladó tűnt el hirtelen, amikor rákérdeztem, hogy tudna-e küldeni egy valós fotót, amin láthatóak a logók is.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz H.Istvan25 #9042 üzenetére
Az biztos, hogy nem engedélyezett, de hogy van-e szankció, azt nem tudom.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Nem értek egyet veled.
Ha az eredeti 7 napot átírta 23-ra az eladó, akkor azért tette, mert a 7 napot nem tudja teljesíteni.Nyugodtan indíthatja a fórumtárs a vásárlás törlését a túl hosszú processing time-ra hivatkozva, legfeljebb az eladó elutasítja és megírja, hogy ma/holnap postázni fogom. Ha viszont kivárja a 7 napot és akkor szembesül vele, hogy nem fogja az eladó elküldeni, akkor megette a fene. Egy-két napig eltart, amíg az eladó elfogadja a vásárlás törlését (ha elfogadja) és ezután még kell egy másik eladót találnia aki postázni tudja 6-ig. Sajnos így nagy rá az esély, hogy belecsúszik az ünnepbe.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- Gyúrósok ide!
- Autós topik
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Politika
- Milyen videókártyát?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Sweet.tv - internetes TV
- További aktív témák...
- Lenovo P1 Gen2, 15,6" FHD IPS, I7-9750H CPU, 32GB DDR4, 1TB NVMe SSD, T1000 4GB VGA, WIN 10, Számla,
- RGB MAGYAR ! ASUS ROG STRIX GL703 - 17.3"iPS , i7, GTX1060-6, 16DDR4 / 256 NVMe +1TB +garancia +SZLA
- ASUS TUF F15 FX506- 15,6"FHD 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11 - 2 év garancia
- HP Z620 és Z820 dupla processzoros gépek, akár E5-2690v2 20 mag, i7-11700 erősség 64 Gb RAM
- Új 2K Gamer PC Ryzen 7 5700X/ RTX 3070 8Gb/1Tb M2/2x8Gb Fury DDR4 3200Mhz/700W 2-3 Év Gar
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen