Hirdetés

Kútba esett a kétmilliárd dolláros tv biznisz

Az egyik legnagyobb amerikai halat akarta felfalni egy kínai szuperragadózó, de végül nem lett az egészből semmi

Jelenleg az észak-amerikai szórakoztatóelektronikai piac egyik legkomolyabb résztvevője a Vizio, amely néhány év alatt küzdötte fel magát a semmiből az élbolyba. A vállalat kínálatában mostanra már a kezdeti idők olcsóbb, alapfunkciós modelljei mellett megtalálhatóak a kifejezetten drága, innovatív, sok extrával teletömött tévék és hangrendszerek is.

Vizio Reference
Vizio Reference [+]

Nem csoda, hogy szemet vetett rájuk az egyik legagresszívebben nyomakodó kínai megakonglomerátum, a LeEco - az a konszern, amelyik jelen van a telefon, tablet és VR szegmensben is, nyomul a gépjárműfronton, saját smart ökoszisztémával és tartalomszolgáltatással rendelkezik, sőt még film- és zenestúdiói is vannak. A kínai cég 2016 nyarán be is jelentette, hogy 2 milliárd dollárért felvásárolják a Viziot, mindkét fél részéről elhangzottak az ilyenkor szokásos nyilatkozatok arról, hogy így válnak közösen erősebbé, és vállvetve küzdenek majd a sikerért, meg minden, amit el lehet képzelni.

A tervek szerint a Vizio márkanév megmaradt volna, és most nagyon úgy tűnik, hogy ez biztosan így is lesz. A bizniszt ugyanis lefújták, a felvásárlásból nem lesz semmi, a szintén kínai háttérrel bíró Vizio marad az eredeti tulajnál. Ennek hátterében a pletykák szerint az állhat, hogy a LeEco az utóbbi időben igen komoly gazdasági krízisbe került. Túl nagyot akartak harapni túl gyorsan, és a jelek szerint ehhez egyszerűen nem volt megfelelő hátterük. Hónapok óta pedzegetik, hogy komoly bajok vannak a cég háza táján, és ez a meghiúsult akvizíció mindennél jobban bizonyítja azt, hogy ezeknek a híreszteléseknek komoly alapja lehet.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Vizio

Előzmények

Hirdetés