Hirdetés

Vadmacskák 3Dlabs módra

A 3Dlabs tegnap bejelentette három új professzionális grafikus kártyáját. Az AGP8X interfésszel rendelkező Wildcat Realizm 100 és 200, illetve a PCI Express-es Wildcat Realizm 800 egyaránt támogatja a Microsoft DirectX 9.0 szabványt a High Level Shader Language-dzsel (HLSL, VS 2.0, PS 3.0) és az OpenGL 1.5-öt. Mindhárom kártya fel van készítve a hamarosan várható OpenGL 2.0-ra is.

A kártyák saját memóriájuk mellett hozzáférnek az alaplapi RAM-hoz is, ezt a virtuális memóriát a fragment processzorok kvázi L2-cache-ként használhatják, ami több instancia által hivatkozott, nagy méretű általános algoritmusok elhelyezését és gyors hozzáférését teszi lehetővé. A fragment shaderek legfeljebb 256 ezer utasítással vezérelhetők, amelyek szubrutinokat, elágazásokat és ciklusokat is magukban foglalhatnak. A shader programok egy lépésben maximum 32 különböző puffert használhatnak. A kártyák mindegyike két DVI-kimenettel rendelkezik, a kétképernyős üzemmódban dupla taskbar könnyíti meg az asztal és az ablakok kezelését. A 3Dlabs Acuity névre hallgató driverkészlete Windows 2000 és XP, valamint RedHat Linux Enterprise Edition (3.0 és feljebb) operációs rendszerekhez áll rendelkezésre 32 és 64 bites változatban.


Wildcat Realizm 100


Wildcat Realizm 200

A Wildcat Realizm 100 által támogatott virtuális memória legfeljebb 16 GB lehet. A 2728x1536-os felbontásra képes grafikus vezérlőn 256 MB GDDR3 memória kapott helyet, amely 256 bites interfészen kapcsolódik a VPU-hoz (Visual Processing Unit). A kártya 75 wattos táplálást igényel. Nagyobb testvére a Wildcat Realizm 200, amely 3840x2400 pixeles felbontásra képes. Memóriavezérlője ugyancsak 256 bites, ám itt 512 MB GDDR3 RAM került a kártyára. Teljesítményfelvétele 85 watt. A két termék egyaránt 16 (36 bites lebegőpontos számokkal dolgozó) vertex shaderrel, 48 (32 bites) fragment shaderrel és 16 (16 bites) pixel shaderrel rendelkezik, és legfeljebb 8k x 8k méretű textúrákat tud kezelni.


Wildcat Realizm 800

A Wildcat Realizm 800 típusnak nem csupán a PCI Express x16 csatolófelület a különlegessége. A kártyán két VPU és egy VSU (Vertex/Scalability Unit) található, ez utóbbi egy speciális processzor, amely egyrészt geometriaszámítást végez, másrészt gondoskodik a két VPU és a PCI Express interfész menedzseléséről. A kártya 32 (36 bites) vertex shaderrel, 96 (32 bites) fragment shaderrel és 32 (32 bites) pixel shaderrel rendelkezik, a kisebb modellekhez hasonlóan 8k x 8k méretű textúrákkal tud boldogulni, és maximum 3840x2400 pixeles képernyőfelbontást képes elérni. A virtuális memória akár 256 GB is lehet. A kártyán nemcsak 512 MB 512 bites sínen kapcsolódó GDDR3 RAM, hanem még plusz 128 MB 128 bites interfésszel bíró GDDR3 memória is helyet kapott – utóbbi parancsokat és geometriai adatokat tárol, a DirectBurst eljárás révén gyorsítva a geometriaintenzív alkalmazások sebességét. Mindhárom kártya 400 MHz/10 bites DAC-vel rendelkezik.


Wildcat Realizm Multiview Card

A most bemutatott grafikus vezérlőket a Wildcat Realizm Multiview Card egészíti ki, amely két szolgáltatást nyújt. A Framelock funkció a kijelzők frissítését szinkronizálja a pufferolvasásokkal a kétképernyős üzemmódban, míg a Genlock a videojel időzítését szinkronizálja egy külső forrással: ha megfelelő órajel áll rendelkezésre, a grafikus kártya ehhez igazítja saját időzítését.

A fenti eszközök listaárai a következők: Wildcat Realizm 100: 1249 dollár, Wildcat Realizm 200: 1599 dollár, Wildcat Realizm 800: 2799 dollár, Wildcat Realizm Multiview Card: 650 dollár.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés