Hirdetés

Újabb GeForce GTX 285 és GTX 295 kártyák kerültek elő

A Zotac és a Gigabyte után újabb három gyártó tette elérhetővé új videokártyáinak paramétereit, ezek mind az NVIDIA 55 nanométeren gyártott G200b grafikus processzorára alapoznak. Az Inno3D GeForce 285 GTX és 295 GTX tulajdonságai teljes mértékben megegyeznek a referenciamodellével, de weboldaluk szerint emelt órajelű változatok is készülnek. A két grafikus processzort alkalmazó modellen a magórajelet 600 MHz-re, a memóriák órajelét pedig 2160 MHz-re emelik, az egy grafikus chipre építkező példány magórajele 700, a memóriák órajelét pedig 2560 MHz-re állítják. A kártyák dobozába az Inno3D két teljes játékot, a Far Cry 2-t és a PhysX technológiát is hasznosítani képes Warmongert csomagolja.

Az EVGA megoldásai is megfelelnek az NVIDIA ajánlásának, viszont a dual-link DVI csatlakozók mellé még egy HDMI 1.3a kimenetet is kaptak.

 
[+]

Az MSI nem változtatott a GeForce GTX 295 órajelein, viszont a GTX 285-ös típus esetében némi gyári túlhajtást eszközöltek: a magórajelet 680 MHz-re, a memóriák órajeleit 2000 MHz-ről 2484 MHz-re emelték. A hátlapon található két dual-link DVI és HDMI kimenet mellett két LED is helyet kapott. Az egyik zöld vagy piros fénnyel mutatja a tápcsatlakozók helyes, illetve helytelen csatlakoztatását, a másik pedig Quad-SLI rendszer esetén kék színnel jelzi az elsődlegesként használt videokártyát.

 
[+]

Az AMD leghamarabb márciusban újítja meg termékpalettáját a 40 nanométeres gyártástechnológiával készített RV740-es grafikus processzoron alapuló videokártyáival, addig árcsökkentéssel igyekeznek tartani jelenlegi pozíciójukat. A 4870 X2 modell árát nem kevesebb, mint 100 dollárral csökkentették, így az eddigi 549 dolláros ajánlott fogyasztói ár helyett 449 dollárba fog kerülni.

Újabban az a meg nem erősített hír is felbukkant, hogy készülőben van egy RV790 kódjelű chip is, amely a jelenlegi architektúrára alapoz, de az alacsonyabb csíkszélesség előnyeit kihasználva több shader processzorral és textúrázó egységgel lenne felvértezve. A különböző források a legvalószínűbbnek 960 shader egység és 48 TMU jelenlétét feltételezik.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés