Hirdetés

Új cég vágna bele a virtuális valóság világába

A virtuális valóságban ugyan komoly potenciál rejlik, de a nehézségek miatt nem sok versenyző kínál majd tényleges terméket. A Facebook által felvásárolt Oculus Rift, illetve a Sony Project Morpheus eszköze ismert, ahogy a Samsung Gear VR is megemlíthető.

A Vrvana nevű cég azonban úgy gondolja, hogy tudna jobbat, így egy kickstarteres gyűjtés keretében előrántották a Totem nevű terméket. Az alapvető cél az Oculus Rift DK2 és a Project Morpheus legjobb tulajdonságainak összegyúrása, illetve a funkcionalitás kiterjesztése.

Mint ismeretes bizonyos területeken az Oculus Rift DK2, míg máshol a Project Morpheus a jobb. Például az Oculus Rift DK2 előnye az OLED kijelző és a 100 fokos látószög, amivel szemben a Project Morpheus LCD technológiát és 90 fokos látószöget kínál fel. Cserébe a Sony megoldása nem PenTile Matrix panelt használ, így a pixelek valóban vörös, zöld és kék subpixelekből állnak. Az Oculus Rift DK2 ezt speciálisan oldja meg, így a zöld szín minden pixelben alap, de mellette a másik subpixel vagy kék vagy piros, és ezek függőlegesen, illetve vízszintesen váltják egymást.

A Totem többek között 90 fokos látószöget használna, és ehhez OLED kijelző, illetve vörös, zöld és kék subpixelekből álló pixelek társulnának. Elvben valóban ez a koncepció adja a legjobb képminőséget. A 75 Hz-es képfrissítés sem hangzik rosszul, illetve a Full HD felbontás is elfogadható, bár ez lehetne jobb.

A Totem számos szempontból kínálna jobb élményt, ugyanis a konkurensekkel ellentétben integrált pozíciókövetést használna, és az optikai feldolgozás is a rendszer része lenne. Nagyjából 400 grammos tömegével és átlagos kiterjedésével nem tér el igazán a Sony és a Facebook megoldásától, de van még olyan extra, amit fel tud mutatni. Az egyik ilyen a beépített fókusz, ami a szemüvegesek számára lényeges tényező, hiszen a látásuk minőségéhez szabhatják a rendszert.

A Totem a megfelelő hangzásvilágra is ügyel. Erre a Sony a Project Morpheus esetében nem fektet túl sok energiát, mert maga az eszköz a PlayStation 4-hez készül, és ebben a konzolban ott a dedikált TrueAudio hangprocesszor, amihez megvásárolható a különálló PlayStation fejhallgató is. Nyilván az a stúdió, amely támogatja a Project Morpheust használni fogja a TrueAudio technológiát is. Az Oculus Rift esetében a helyzet távolról sem ilyen rózsás. Bár a TrueAudio bizonyos PC-s hardverekben elérhető, viszont a piacra kerülő termékek nagy része így sem támogatja.

A Vrvana felismerte, hogy mennyire fontos a megfelelő hangzásvilág biztosítása, hiszen bizonyos felhasználóknál egyszerűen rosszullétet okoz, ha az agy a fülön és a szemen keresztül egymásnak ellentmondó információkat kap. A Totem éppen ezért kap egy saját belső feldolgozót, amely a PC-ból biztosított 5.1-es térhangzást sztereóvá konvertálja, miközben megőrzi a hangzásvilág térhatású mivoltát. Ez önmagában nem újdonság, és ma is számos olyan szoftver alkalmazható, amely ezt a munkát valamilyen formában képes elvégezni. A Totem csupán integrálva tartalmazza a szolgáltatást a legjobb élmény érdekében. Bár ez az átdolgozás egy hamis hatást jelent, de így is elég jó az eredmény ahhoz, hogy a potenciális rosszullét veszélye megszűnjön, és tulajdonképpen a virtuális valóság nem csak a képről, hanem a hangról is szól.

A fentiek mellett a Totem kompatibilis lesz a PC-vel (Mac OSX, Windows, Linux), a PlayStation 3 és 4, valamint az Xbox One és 360 konzolokkal, továbbá az iOS és az Android sem marad ki a buliból. Ennek megvalósulásáért a vállalat 350 000 kanadai dollárt kér, amiből valamivel több, mint 126 000 kanadai dollár gyűlt össze eddig, de október közepéig még van idő adakozni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés