Retro: Doom 3 SLI-vel

Mostanság, amikor az NVIDIA legújabb fejlesztésű SLI technológiájáról beszél az egész világ, üdítőleg hat a 3dfxzone.it oldal fórumán közzétett információ, miszerint a nemrégiben megjelent népszerű FPS játék ha nem is a legrészletesebb grafikai szinten, és meglehetősen rossz képminőség mellett, de azért játszható sebességgel fut két SLI módban összekötött 12 MB-os Voodoo 2 3D társkártyán.


SLI hat évvel ezelőtt...


A fórumon közzétett képek egy mai csúcskategóriás vezérlő által nyújtott látványvilágtól azért messze vannak, de így is szép eredmény, hogy egy régóta eltemetett, hatéves grafikus rendszeren egyáltalán elindul a játék.


...és napjainkban


A Voodoo 2 társkártya az 1996-ban megjelent, óriási sikert elkönyvelt első generációs Voodoo 1 kártyákat váltotta fel. Az 1998-ban debütált, 8 és 12 MB-os változatban kapható 3D-vezérlőnek nemigen akadt ellenfele a maga idejében, különösen akkor utasított mindenkit a háta mögé, ha párban összekötve, SLI (Scan-Line Interleave) módban működött. Ugyanez a három betű lett a rövidítése a 3dfx-et 2000 végén felvásároló NVIDIA Scalable Link Interface technológiájának, amely szintén két grafikus vezérlőt kapcsol össze a nagyobb teljesítmény elérése érdekében. A történelem tehát ismétli önmagát; hat év múlva az SLI Geforce 6800-ak bizonyíthatnak.

Előzmények

Hirdetés