Hirdetés

Pontos információk az NV17(M)-ről!

Először is, tisztázzuk, hogy mitől GeForce3 a GeForce3! Kezdetben vala a GeForce2, melyet megfejeltek egy crossbar szervezésű memóriavezérlővel, mely az ATi HyperZ megoldásához hasonlóan 1:4 arányú Z-buffer tömörítést is tud. Ezt hívja az nVidia LightSpeed Memory Architecture-nek (LMA). Az LMA-nek köszönhetően olyan gyors a GeForce3 32 bites színmélységű renderelésnél, ennek köszönhetően tud lényegesen hatékonyabb FSAA teljesítményt felmutatni, illetve gyorsabb bármilyen olyan helyzetekben, amely nagyobb memória-sávszélességet igényel. Az LMA mellett az új chip képes az ún. Quincunx FSAA-ra, azaz egy újfajta FSAA módszerre. Végül, de nem utolsósorban a GeForce3 1db pixel és 1db vertex shader egységgel is rendelkezik: ettől lesz igazi DirectX 8.0-ás (a DX8 képességeit kihasználó) a chip.

Nos, lássuk, hogy ezekből mit tud az NV17M:

  • 0.15 mikronos GPU (mint a GeForce3). Újítás a Mobile AGP Package (-> nagyobb lehetséges órajel).
  • Crossbar memóriavezérlő, azaz a GeForce3-nál is megismert LMA!
  • Quincunx FSAA!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés