Hirdetés

Páratlanul sikeres az új konzolgeneráció

Az új konzolgeneráció kapcsán eddig is lehetett sejteni, hogy nagy sikereket érhet el a Sony és a Microsoft. Talán a legendás PlayStation 2 eredményei is megismételhetők, bár ezt nem lesz könnyű kivitelezni, mivel ennek a gépnek az idején a Sony egyeduralkodónak számított, így az eladások nem oszlottak meg két konzol között.

Ettől függetlenül senki sem panaszkodik, ugyanis az NPD Group friss elemzése szerint a PlayStation 4 és az Xbox One párosából 23 hónappal a rajt után 40%-kal több konzol talált gazdára, mint a PlayStation 3 és az Xbox 360 párosából szintén 23 hónappal a startjuk után. Persze meg kell jegyezni, hogy az NPD Group mérése csak az Egyesült Államokra korlátozódik, de látszólag a világ más területein is sikeresebbek az új gépek, mint az elődök.

Bár a konzolpiac látszatra egyszerűnek tűnik, de valójában messze nem tekinthető annak. A Microsoft és a Sony számára a legfőbb feladat egy olyan egyensúly megtalálása, amellyel sok gép adható el, de eközben kellően erősek a rendszerek a szegmenst alapjaiban meghatározó nagyjából egy évtizedes életciklushoz. Ez a generáció nagyrészt annak köszönheti sikerét, hogy a két cég abszolút ráérzett arra, hogy hol van ez az egyensúly, amiből olyan termékek születhetnek, amelyekre a piacnak szüksége van.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés