Hirdetés

Értékes újítások a továbbfejlesztett OpenCL szabványban

Az OpenCL első 1.0-s verziója még a 2008-as esztendő végén mutatkozott be, míg az 1.1-es frissítésre az előző év közepén került sor. Várható volt tehát, hogy a rendszerek heterogén módon történő programozását elősegítő felületnek hamarosan érkezik egy újabb verziója, melyet a Khronos Group végre be is mutatott.

Az új, 1.2-es felület számos értékes újítást kapott, melyek között megtalálható az eszközfelosztás. Ezzel a program az adott eszközt részeszközökre bonthatja, ami javíthat a hardver kihasználásán, így fenntartható a lapkán belül egy adott erőforrást, mely felhasználható a kritikus munkafolyamatokhoz, vagy szimplán jobban kihasználhatók a chipen belül a gyorsítótárak. Ezenkívül fejlődött a képformátumok támogatása, továbbá az OpenGL sharing kiterjesztés lehetővé teszi, hogy kreálható legyen egy OpenCL kép OpenGL 1D textúrából, vagy 1D és 2D textúra tömbökből. Előnyösebb lett a platform a DirectX API szempontjából is, így a DirectX 9 és 11, valamint a DXVA egyszerűbben oszthat meg felületeket az OpenCL-lel.

Számottevő extra, hogy a beépített kernelek feltüntetik a lapkán belül található nem programozható erőforrások képességeit. Ezek rendszerint videodekódoló és -enkódoló, illetve digitális jelfeldolgozó egységek lehetnek. Az új szolgáltatás lehetővé teszi az előbbi specializált részelemek jobb kihasználását az OpenCL keretrendszerén belül.

Az OpenCL támogatói közül az AMD, az ARM, az Intel és az NVIDIA már jelezte az új felület támogatására való szándékot. A későbbi driverek megjelenésével ez valószínűleg meg is fog történni. Elméletben az OpenCL 1.1-et támogató hardverek képesek majd az OpenCL 1.2 kezelésére is.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés