Hirdetés

Nyílt forráskódú lett a Valve DirectX-OpenGL fordítója

A Valve bejelentette, hogy nyílt forráskódúvá teszik a DirectX-OpenGL fordítóját, amit a Source motorhoz fejlesztettek ki. Ez a rendszer a DirectX-ben írt kódot képes OpenGL-re konvertálni, ami egyértelműen nagy segítség lehet a stúdióknak a játékok SteamOS-re portolásában. A Valve számára ez a technika a DOTA 2 SteamOS-re (Linuxra) portolásában sokat segített, és az alábbi oldalon elérhető ToGL kód konkrétan az említett játékból származik. Más játék és más videojáték-motor fordításához ezt ugyan módosítani kell, de a befektetett munka a linkelt oldal anyagainak felhasználásával messze nem lesz olyan sok, mintha a nulláról kellene felépíteni egy hasonló rendszert.

A Valve megoldása egyelőre a DirectX 9.0c API függvényeinek zömét ismeri és képes a bájtkód szintjén a HLSL kódot GLSL-re fordítani. A részben támogatja a shader modell 3.0-t is, de többek között a Vertex Texture Fetch használatát mellőzni kell. A modernebb DirectX 10 és 11 API-khoz a koncepció nem használható, illetve számolni kell azzal, hogy némileg lassul a programkód a DirectX-hez képest, de nem jelentős mértékben.

A rendszer tehát elvileg jól használható arra, hogy a Windowsra készült játékot kevés erőforrás befektetésével át lehessen portolni SteamOS-re és Linuxra. Legalábbis a DirectX 9.0c-s kódra ez mindenképp igaz, míg a modernebb DirectX-et igénylő effekteket egyszerűen ki lehet vágni, ami a SteamOS esetében úgy sem lényeges, hiszen ez a platform a hétköznapi, nappaliba vágyó játékosoknak szól, akik a grafika minőségével egyszerűen nem törődnek.

A Valve a kiadott forráskódot úgymond nem támogatja, tehát segítséget senkinek sem nyújtanak a portolással kapcsolatban. A kódot viszont bármelyik fejlesztő arra használhatja amire szeretné, és szívesen veszik, ha az esetleges módosításokat megosztaná a közösség, amivel megkönnyíthető lenne a SteamOS platform játékokkal való ellátása is.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Valve

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés