Hirdetés

Így futhatna a Battlefield 3 a Logan kódnevű Tegrán

Az NVIDIA a Tegra termékcsaládot érintő útitervéről nemrég beszélt részletesebben, ahol kiderült, hogy a Tegra 4-es generációt a Logan kódnevű fejlesztés követi, ami Kepler architektúrára épülő IGP-t kap. A pontos paraméterekről az NVIDIA még nem beszél, így nem tudni, hogy a beépített processzormagok melyik ARM architektúrára épülnek, illetve az IGP teljesítményre vonatkozó paramétereit sem ismerjük, de a vállalat a tervezett teljesítményszintet figyelembe véve összeállított egy olyan PC-s konfigurációt, ami mutatja azt a teljesítményt, melyre a Logan kódnevű Tegra képes lehet megjelenéskor.

A fenti videón a Battlefield 3 egy PC-n fut, amiben egy olyan Kepler architektúrára épülő VGA dolgozik, mely a teljesítmény szempontjából közel úgy teljesít, ahogy a Logan IGP-je, illetve a felhasznált processzor tempóját is úgy lőtték be, hogy az megegyezzen majd az új fejlesztés CPU-jának teljesítményével. A DICE nem jelentette be, hogy a játékuknak lesz-e ARM-os portja, de nyilván nem kizárható. Technikai akadálya igazából nincs, hiszen a Windows RT képes mindarra, amire szükség van, így a játék forrását már csak le kellene fordítani ARMv7 architektúrához a x86-hoz kötődő specifikus kódrészletek átírásával, illetve némi optimalizálással is lehet élni, ha erre szükség van.

Az ARM-os portok megjelenése egyébként abszolút nem lehetetlen. A játékok többsége ma x86-ra van lefordítva, de számos alkalmazás már fut AMD64-en is. Mivel ezek külön utasításarchitektúrák, így eleve úgy érdemes a programot megírni, hogy a lehető legkevesebb specifikus kódrészlet legyen benne. A portolhatóságra való törekvés pedig az ARMv7-nek és ARMv8-nak is kedvez, az NVIDIA ennek megfelelően okkal reméli, hogy számos PC-s játéknak lesz majd ARM-os portja. Ez persze nem fog egyik napról a másikra megtörténni, de a Maxwell kódnevű GPU-architektúra eleve csak az ARMv8-as processzormagok mellett képes az összes szolgáltatását kamatoztatni, így nem kérdés, hogy az ARM Windowson és Linuxon való terjesztése az elsődleges cél. Fontos megjegyezni, hogy a Maxwell esetében nem arra kell gondolni, hogy a GeForce nem képes majd működni Intel, AMD vagy VIA processzorok mellett, csupán arról van szó, hogy a Maxwell generáció GPU-i az AMD64-es processzorok címteréhez nem férhetnek hozzá. Ugyanez igaz a Sea Islands generációba tartozó Radeonokra is, csak fordítva, hiszen ezek a hardverek pont az ARMv8 címterét nem érhetik el.

A Tegra 4 csúszik, míg a Tegra 4i hamarabb jön

A Tegra 5 várható képességeinek demonstrálása mellett az NVIDIA vezetője azt is elmondta, hogy a Tegra 4 SoC várhatóan egy negyedévvel később jelenik meg, de ezt kompenzálandó a Tegra 4i két negyedévvel hamarabb jön a tervezett időponthoz képest. Ez valószínűleg egy stratégiai lépés, mivel a Tegra 4-re eddig két gyártó jelentette be érdeklődését egy-egy termék erejéig, míg a Tegra 4i a paramétereit látva mindenképp nagyobb sikerre számíthat. A Project Shield valószínűleg időben megérkezik, hiszen a Tegra 4-gyel nincs gond a gyártás szempontjából, csak a kisebbik testvérére nagyobb az igény a partnerek részéről.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés