Hirdetés

Itt az első, igazán ütős, tartalomkészítőknek való NVIDIA Studio driver

A 431.70-es meghajtó a színkomponensenkénti 10 bites megjelenítést teszi korlátoktól mentessé.

Az NVIDIA még tavasszal tette elérhetővé a 419.67-es meghajtót, amely úgynevezett Creator Ready besorolást kapott, így a tartalomkészítőknek szólt. Azóta hasonló nem jelent meg, de ez elsődlegesen annak köszönhető, hogy a vállalat a Computexen bemutatta a Studio márkanevet, és tulajdonképpen ezzel a Creator Ready besorolás is megszűnt, a helyét pedig a Studió driver vette át. Ebből az első csomag a 430.86-os verziószámot viselte, és nagyrészt megegyezett a 430.86-os GeForce driverrel, az egyetlen igazi különbség az volt, hogy az Adobe Dimension kapott benne egy alkalmazásprofilt.

A Studio márkanév azonban a fentieknél több lesz, amit most a vállalat bizonyít is, mivel bejelentették a 431.70-es Studio Driver: SIGGRAPH Edition csomagot. Ez az eszközillesztő tartalmaz minden olyan komponenst, amely elérhető volt a 431.36-os csomagban, illetve bizonyos profilokat és funkciókat megörökölt a 431.60-as meghajtóból is. Ugyanakkor ez egy általánosan stabilitásra, illetve professzionális alkalmazásokra kihegyezett fejlesztés, vagyis nem minden komponens tekintetében kínálja fel a legújabbat. A friss GeForce Super VGA-kat azonban támogatja.


[+]

Ami igazán fontos újítás az a színkomponensenkénti 10 bites megjelenítés, limitáció nélküli támogatása. Erre az NVIDIA jó ideje egy olyan korlátozást alkalmaz, amelyet csak a Quadro sorozaton belül oldanak fel. Vagyis, ha a felhasználónak nincs pénze a professzionális hardvereikre, akkor csak limitált lehetőségeket kap a színkomponensenkénti 10 bites megjelenítés szempontjából, azaz például bizonyos, főleg OpenGL API-t használó alkalmazásokban nem fog működni ez a képesség. Ennek a szoftveres korlátnak a feloldását évek óta kérik a vásárlók, hiszen a hardver tekintetében a GeForce vagy Titan VGA-k is alkalmasak a funkcióhoz, de az NVIDIA eddig nem foglalkozott a kéréssel. Most azonban változott valami, ugyanis a vállalat a SIGGRAPH alkalmával bejelentette, hogy az új, illetve innentől kezdve minden később érkező Studio Driver opcionálisan képes lesz majd a limitáció nélküli, színkomponensenkénti 10 bites megjelenítésre, függetlenül attól, hogy a felhasználó GeForce vagy Titan VGA-val rendelkezik. A hagyományos GeForce driverek ezt a képességet nem kapják meg, de végeredményben a Studio driverek a jövőben is érkezni fognak, tehát innentől kezdve a felhasználók számára szabad a választás.

Az új meghajtóhoz tartozó dokumentáció, illetve maga a driver – a megfelelő adatok megadása után – letölthető az NVIDIA szerveréről, illetve elérhető a GeForce Experience-en keresztül.

Az eszközillesztő a 64 bites Windows 10 (hardverfüggően a Fall Creators frissítéstől) operációs rendszerekre telepíthető, és a GeForce 1000, 1600, 2000 (Super) és a Titan szériás termékekkel rendelkező felhasználók hasznosíthatják. Ezenkívül az illesztőprogram tartalmazza a 9.19.0218-es verziójú PhysX drivert is. A mobil GeForce-oknál a notebookgyártók döntésétől függ, hogy az adott gépre telepíthető-e a hivatalos meghajtó.

Fontos kiemelni, hogy az NVIDIA a régebbi, Kepler és Maxwell architektúrára épülő GPU-kat ugyan támogatja, de a meghajtó nem ment át teljes tesztelésen velük, így főleg Pascal, Volta, illetve Turing architektúrájú GPU-kra érdemes telepíteni. Ettől függetlenül működhet a régebbi hardvereken, de semmilyen garanciát nem vállalnak rá, és ha probléma van, akkor a terméktámogatás nem terjed ki rá.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés