Hirdetés

Nagyot kaszálhatnak az SSD-gyártók az új konzolgenerációval

A Sony és a Microsoft által választott, extrémgyors adattárolóra vonatkozó irány a PC-kben is szükségessé tehet egy hasonló hardvert.

Bár a PC-s játékok tekintetében az SSD nem számít követelménynek, azért ma már előny ha erről futnak a játékok, de a lassabb betöltésen kívül különösebb hátrány egy HDD-vel sem éri a játékost. Ennek leginkább ahhoz van köze, hogy a videojáték-motorok tartalomstreamelését a konzolokhoz optimalizálják, amelyekben szintén merevlemez található, vagyis az egész játék úgy van kialakítva, hogy ennek a viszonylag lomha sebességéből ne legyen különösebb gond.

Az új PlayStation és Xbox azonban ezen a fronton nagyon rákapcsol, és pokolian gyors SSD-ket építenek az új konzolgenerációba, alaposan lehagyva a HDD-kkel biztosított lehetőségeket. Ez viszont nagyon jó eséllyel hatással lesz a PC-piacra is, ugyanis a videojáték-motorok olyan mértékben módosulhatnak, hogy az optimális tartalomstreameléshez gyakorlatilag igény lesz arra, hogy az adott játék SSD-n fusson.

Persze sok játékos már eleve SSD-ben gondolkodik, és az efféle adattárolók kezdenek eléggé megfizethető szintre süllyedni. Az igazán nagy kérdés, hogy lesz-e teljesítményre vonatkozó követelmény, hiszen az új konzolokba igen komoly megoldásokat ígér a Sony és a Microsoft is, de valószínűleg az elején ez még nem lesz igazán kihasználva a multiplatform címeknél, mivel azoknak futniuk kell a régebbi konzolok HDD-s konfigurációján. Persze ez a későbbiekben megváltozhat, de akkorra már a ma még rendkívül gyorsnak számító SSD-k is reális árszintet kapnak.

Előzmények

Hirdetés