Hirdetés

Már a tesszellációt is támogatja a MoltenVK

Egyelőre csak macOS operációs rendszeren, de ez a funkció úgyis itt számít igazán.

Nagyjából egy éve számoltunk be arról, hogy furcsa módon érkezett meg a Vulkan az Apple platformjaira. A MoltenVK gyakorlatilag a Vulkan API implementációja, ami direkten a Metal 1 vagy 2 API-n fut (amelyik elérhető), vagyis bizonyos értelemben felfogható egyfajta wrapperként is. A rendszer működik, hiszen a Valve korábban már biztosította a Dota 2 MoltenVK-n futó portját, ami lényegesen gyorsabb lett az OpenGL-es verziónál, és ennek a macOS-t használó játékosok bizonyosan örültek.

A Vulkan és a Metal API között azonban vannak nehezebben áthidalható különbségek. Ilyen például a tesszelláció, amit az Apple grafikus API-ja eléggé speciális formában támogat. Ez nem jelenti azt, hogy MoltenVK-n keresztül nincs esély tesszellálni, de az API-k közötti eltérést le kell kezelni, amit csak most, a v1.0.34-es verzióval tettek meg az érintettek.

Az új MoltenVK most már tehát támogatja a tesszellációt, de csak macOS operációs rendszeren keresztül. Valószínűleg iOS-en nem hardveres probléma van, hanem oda eltérő implementáció kell, amit még nem sikerült megírni. Ez annyira egyébként nem nagy probléma, ultramobil szinten amúgy sem annyira elterjedt maga a tesszellálás, tehát a kritikus tényezőnek a macOS platform számított, ahol azért a megvásárolható hardverek is jóval erősebbek.

A MoltenVK kiegészült még pár Vulkan kiterjesztéssel, ami csökkenti majd a fejlesztők portolásra vonatkozó terheit.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés