Hirdetés

A Microsoftot érdekli a VR, de nem akarnak saját headsetet kiadni

A vállalat inkább lehetőséget teremt a PC-hez elérhető headsetek Xboxon való működésére.

A Microsoft az idei E3-on leplezte le a Project Scorpio néven futó Xboxot, amely 6 TFLOPS-nál nagyobb számítási teljesítményt biztosít majd. Ezzel rögtön felmerült a virtuális valóság piacára való betörés, amit Phil Spencer, az Xbox divízió vezetője nem tagadott, de saját headsetet nem fognak tervezni.

Phil Spencer szerint a stratégiájuk inkább az, hogy lehetőséget adjanak a PC-hez elérhető headsetek Xboxon való működésére. Ezt nem olyan nehéz kivitelezni, hiszen HDMI és USB interfész van és lesz is a konzolon, tehát gyakorlatilag csak a szükséges futtatási környezeteket kell beépíteni. Utóbbi szempontból akár használható az AMD saját LiquidVR csomagja, amelyet a PC-hez kiadott headsetek eleve támogatnak, vagyis minden oldalról minimális munkát jelentene a virtuális valóság elérhetővé tétele a készülő, legerősebb Xboxon. A főbb alapokat biztosíthatná a Microsoft készülő holografikus platformja, amelyet az Xbox konzolokra korlátozódva még talán az Oculus is támogatna.

A Microsoft konstrukciójának túl sok hátránya így nem lenne, mivel a cég ugyanúgy ellenőrizhetné a kiadott programok minőségét, illetve a fejlesztők is egyszerűen célozhatnák a Project Scorpio fix hardverét. Ugyanakkor a konkurens PlayStation VR-hez képest egyértelmű hátrány lesz, hogy a Sony a saját rendszerére számos exkluzív tartalmat kínál, míg a Microsoft ezzel a modellel inkább csak a PC-re amúgy is kiadott tartalmakat tudná Xboxra vinni. Ez önmagában nem rossz, hiszen így is sok programot kapnak a vásárlók, de az exkluzív tartalmaknak a konzolpiacon komoly jelentősége van, vagyis valamilyen szinten hátrányos lesz ez a stratégia. A másik oldalról nézve viszont a Microsoft nem is fektet bele annyi pénzt és erőforrást, mint a Sony, tehát valószínűleg nem is várják el azokat az eredményeket, amelyekre a PlayStation VR képes lehet.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés