Hirdetés

Megzuhant a diszkrét kártyák piaca is

A GPU-piac elemzése után menetrendszerűen érkezett a Mercury Research piackutatása, ami a diszkrét grafikus piacot veszi górcső alá. Általánosan elmondható, hogy az eladások az előző negyedévhez viszonyítva 3,34%-kal estek vissza. Ez természetesen nem örömteli a gyártók számára, ennél azonban sokkal nagyobb baj, hogy a nyereség szempontjából kulcsfontosságú mobil GPU-k eladásai gyakorlatilag összeomlottak, amit az elemzők az iPad miatt gyengülő notebookpiacnak tudtak be, sőt nem mellékes információ, hogy a gyártópartnerek az első félévben túlrendelték magukat, így a harmadik negyedévben kevesebb MXM modulra volt szükségük.

A harmadik negyedévben az AMD 9,28 millió mobil GPU-t szállított le, ami 15 százalékponttal gyengébb eredmény az előző szemeszterhez viszonyítva. Ennél sokkal gyengébb eladásokat produkált az NVIDIA, ugyanis a mobil GeForce-okból csak 5,7 millió talált gazdára, ami 32,7 százalékpontos visszaesés. Az MXM modulok szegmense összességében 22,7 százalékponttal gyengült. Erősödött azonban az asztali VGA-k iránti kereslet, aminek hála 20,8 százalékponttal jobb eredménnyel zárt a piac az előző negyedévhez képest. Ezen a területen az AMD 7,67, míg az NVIDIA 11 millió terméket szállított le, ami azt jelenti, hogy mindkét vállalat javított, rendre 11,2 és 28,7 százalékponttal. A Matrox eredménye harmadik szereplőként elenyészően alacsony a két nagy céghez viszonyítva.

A VGA-piac százalékos eloszlását az alábbi táblázat részletezi:

A VGA-piac alakulása 2010 harmadik negyedévében
Típus Részesedés
2010 Q3 - összesített
Részesedés
2010 Q3 - mobil piac
Részesedés
2010 Q3 - asztali piac
AMD 50,3% 61,9% 41%
NVIDIA 49,6% 38,1% 58,8%
Matrox kevesebb mint 0,1% - 0,2%

A Mercury Research kutatása alapján kicsivel több, mint 33,6 millió diszkrét kártyát szállítottak le, ami az IGP eladásokhoz viszonyítva nem mondható soknak. Ezek alapján nyilvánvaló, hogy a piac igényei az integrált megoldások felé tolódnak el.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés