A GPU-piac elemzése után menetrendszerűen érkezett a Mercury Research piackutatása, ami a diszkrét grafikus piacot veszi górcső alá. Általánosan elmondható, hogy az eladások az előző negyedévhez viszonyítva 3,34%-kal estek vissza. Ez természetesen nem örömteli a gyártók számára, ennél azonban sokkal nagyobb baj, hogy a nyereség szempontjából kulcsfontosságú mobil GPU-k eladásai gyakorlatilag összeomlottak, amit az elemzők az iPad miatt gyengülő notebookpiacnak tudtak be, sőt nem mellékes információ, hogy a gyártópartnerek az első félévben túlrendelték magukat, így a harmadik negyedévben kevesebb MXM modulra volt szükségük.
A harmadik negyedévben az AMD 9,28 millió mobil GPU-t szállított le, ami 15 százalékponttal gyengébb eredmény az előző szemeszterhez viszonyítva. Ennél sokkal gyengébb eladásokat produkált az NVIDIA, ugyanis a mobil GeForce-okból csak 5,7 millió talált gazdára, ami 32,7 százalékpontos visszaesés. Az MXM modulok szegmense összességében 22,7 százalékponttal gyengült. Erősödött azonban az asztali VGA-k iránti kereslet, aminek hála 20,8 százalékponttal jobb eredménnyel zárt a piac az előző negyedévhez képest. Ezen a területen az AMD 7,67, míg az NVIDIA 11 millió terméket szállított le, ami azt jelenti, hogy mindkét vállalat javított, rendre 11,2 és 28,7 százalékponttal. A Matrox eredménye harmadik szereplőként elenyészően alacsony a két nagy céghez viszonyítva.
A VGA-piac százalékos eloszlását az alábbi táblázat részletezi:
Típus | Részesedés 2010 Q3 - összesített |
Részesedés 2010 Q3 - mobil piac |
Részesedés 2010 Q3 - asztali piac |
---|---|---|---|
AMD | 50,3% | 61,9% | 41% |
NVIDIA | 49,6% | 38,1% | 58,8% |
Matrox | kevesebb mint 0,1% | - | 0,2% |
A Mercury Research kutatása alapján kicsivel több, mint 33,6 millió diszkrét kártyát szállítottak le, ami az IGP eladásokhoz viszonyítva nem mondható soknak. Ezek alapján nyilvánvaló, hogy a piac igényei az integrált megoldások felé tolódnak el.