Hirdetés

Megjött az NVIDIA GeForce csodadriver

Az NVIDIA elérhetővé tette a GDC-n már részletezett "csodadriverét", mely a 337.50-es jelzést viseli, és korábban már érkeztek adatok róla. Az új, béta állapotú eszközillesztő a Windows 8.1, 8, 7, Vista és XP operációs rendszerekre telepíthető, és a GeForce 8, 9, valamint az Ion és a 100, 200, 300, 400, 500, 600, illetve 700 (beleértve a Titan VGA-kat) szériás termékekkel rendelkező felhasználók hasznosíthatják.

A meghajtó elsősorban extra teljesítményt kínál különféle játékokban, melyeket a vállalat az alábbi programoknál ki is mért a 335.23-as WHQL meghajtóhoz viszonyítva:

NVIDIA GeForce GTX 700:

  • Total War: ROME II – akár +64%
  • The Elder Scrolls V: Skyrim – akár +25%
  • Sleeping Dogs – akár +23%
  • StarSwarm (tesztprogram) – akár +21%
  • Batman: Arkham Origins – akár +15%
  • Metro: Last Light – akár +10%
  • Hitman Absolution – akár +8%
  • Sniper Elite V2 – akár +7%
  • Tomb Raider – akár +6%
  • F1 2013 – akár +6%

NVIDIA GeForce GTX 700 SLI:

  • Total War: ROME II – akár +71%
  • Sniper Elite V2 – akár +53%
  • Aliens vs. Predator – akár +45%
  • Sleeping Dogs – akár +31%
  • Call of Duty: Black Ops 2 – akár +20%
  • Hitman Absolution – akár +10%
  • F1 2013 – akár +9%
  • Far Cry 3 – akár +7%
  • Metro: Last Light – akár +6%
  • Batman: Arkham Origins – akár +6%

A fő javulás a Total War: Rome 2 című játék alatt érhető el, amelynek grafikus motorjával lassan két éve nem találja az összhangot az NVIDIA. A Total War: SHOGUN 2 című játékot többek között ezért vettük ki a tesztjeinkből, illetve a Total War: ROME II tesztelésén az előbbiek miatt el sem gondolkodtunk. Úgy néz ki, hogy sikerült megtalálni a probléma forrását, és a friss driverrel a GeForce-ok visszagyorsultak a 2011-es szintre a Total War: SHOGUN 2 alatt, míg a Total War: ROME II-re ez a változás szimplán jó hatással volt, nem mellesleg sikerült az SLI működését is megoldani. Az AFR-t a program eredetileg nem támogatta, de fél éve készítettek egy javítást a fejlesztők, amivel áthidalták a funkcionális problémákat. Az NVIDIA tehát erre is reagált az SLI profillal.

Az első bekezdésben linkelt hírben szereplő, DirectX11-et érintő optimalizálásokból főleg a StarSwarm tesztprogram profitál, illetve még azok a DirectX 11-es programok, amelyek támogatják a deferred context funkciót, mint például a Thief is. Ebben a játékban a gyorsulás mértéke Intel Core i7-3930K processzor mellett elérheti akár a 4%-ot. A Battlefield 4 is profitál ebből és az előbb említett processzoron akár 2%-os gyorsulás is elérhető az új driverrel a 335.23-as WHQL meghajtóhoz viszonyítva.

Az új meghajtóhoz egyelőre nincs dokumentáció, de maga a driver – a megfelelő adatok megadása után – letölthető az NVIDIA szerveréről.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés