Hirdetés

Már a szélesvásznú kijelzők az LCD-piac húzótermékei

Az első negyedévre jellemző forgalomesés ellenére az év első időszakában több szélesvásznú képaránnyal rendelkező LCD-monitor fogyott, mint valaha – derül ki Displaysearch nemrég közreadott elemzéséből. A zömében 16:10-es képaránnyal rendelkező TFT-ket elsősorban a mozirajongók, illetve a játékfelhasználók választják előszeretettel, ugyanakkor az utóbbi időszakban irodai használatra is egyre több cég vásárol ilyen kijelzőt a hagyományos, 5:4-as képarányt nyújtó modellek helyett.

Bár az asztali számítógépekhez szánt LCD-monitorok piaca a tavalyi záró időszakhoz képest az első negyedévben összességében 8,1 százalékos visszaesést mutatott, a szélesvásznú modellekből 60,9 százalékkal többet szállítottak le, mint tavaly év végén. Noha a növekedés igen jelentősnek tekinthető, a szélesvásznú TFT-k aránya fél százalék híján még így sem érte el az 5 százalékos küszöböt, ugyanakkor az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest – amikor száz leszállított kijelzőből mindössze egy volt széles képarányú – ez is komoly eredménynek számít. A Displaysearch adatai szerint ennek a forgalomnak a nagy részét elsősorban a közepes méretű – 19-22 hüvelykes képátlójú – szélesvásznú kijelzők tették ki a mögöttünk álló időszakban.

A kimutatásból mindemellett kiderül, hogy az LCD-márkák (tehát nem a panelgyártók) piacát továbbra is a Dell vezeti, mely 19 százalékos világpiaci részesedésével áll a lista élén, őt követi 12,4 százalékos eredményével a Samsung, a képzeletbeli dobogó legalsó fokán pedig a HP áll 9,7 százalékos részesedésével. A toplista első öt helyén álló vállalat közül mindazonáltal egyedül a paneleket is gyártó Samsung tudta növelni forgalmát az előző negyedévhez képest.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés