Hirdetés

Kína vs. Gigabyte: 1-0

A tajvani multi egy meggondolatlan kijelentését nem nézte jó szemmel a világ legnépesebb országa.

A Gigabyte nemrégiben egy olyan bejegyzést rakott ki a blogjára, amiből rövid időn belül nem csekély mértékű kára származott; az azóta már eltávolított posztban azt állította, hogy más, meg nem nevezett vállalatoktól abban különbözik, hogy a gyártási folyamatot nem szervezi ki kínai bérgyártóknak, így nem az "alacsony költségek/gyenge minőség" útját járja.


(forrás: Yahoo Finance) [+]

Nem meglepő, hogy a komment a versenytársak célzott kritikája helyett a kínai gyártás egésze elleni vádként lett értelmezve, és a közösségi média lángba borulását bojkott követte, ugyanis a JD.com Inc. és a Suning.com Co. online kereskedelmi platformok törölték az árlistáikról a Gigabyte termékeit. A Yahoo Finance grafikonja szerint a tajvani óriás részvényeinek ára rögvest 10 százalékot esett, s ezáltal a cég piaci értéke 550 millió dollárral csökkent a publikáció után.

A Gigabyte bocsánatkérő nyilatkozata
A Gigabyte bocsánatkérő nyilatkozata (forrás: Gigabyte) [+]

Noha nem vártak sokat a bocsánatkérő nyilatkozattal (amelyben megjegyezték, hogy a korábbi állításuk "komolyan ellentmond a tényeknek") és az árfolyam az eltelt néhány napban elkezdett visszafelé kapaszkodni, a firma bizonyosan megérezte a dolgot – meg aztán a piac résztvevőinek szájában nem hagy kellemes ízt az efféle baki.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés