Hirdetés

Jövőre jobban hasonlíthatnak egymásra a notebookok

A folyamatosan szűkülő piacon a tajvani notebookgyártók egységesítési intézkedéseket sürgetnek, legalábbis a DigiTimes értesülései szerint. Mint ismeretes a legtöbb tajvani ODM (Original Design Manufacturer) gyártó megpróbál saját dizájnokat kialakítani, amellyel megkülönböztethetik magukat a konkurenciától, így a dizájn előnyeit kihasználva a tényleges notebookgyártók esetleg nagyobb eséllyel igénylik az egyedi koncepciót. A problémát a mobil piac átalakulása jelenti, ugyanis az egyes dizájnok kialakítása jelentős pénzmennyiség bevonását igényelik, amelyre csak bizonyos piaci feltételek teljesülése esetén éri meg költeni.

Manapság inkább csökkennek az eladások, ami miatt a tajvani ODM gyártók egyre inkább érdekeltek az egységes komponensek felhasználásában. Ennek az előnye, hogy egy adott dizájnt szándékosan úgy terveznek, hogy bizonyos legyártott komponensekre lehessen építeni, gondolva itt az alaplapra, a zsanérokra, a hűtőrendszerrel, illetve a házra. Ezzel a csökkenthető a dizájnok tervezési költsége, illetve a raktárkészletek menedzselése is jelentősen egyszerűsödik. Hátrány viszont, hogy az egységesítéssel a különböző ODM gyártótól származó notebookok egyre inkább hasonlítani fognak egymásra, hiszen nagyrészt ugyanazokat a komponenseket használják majd fel.

A DigiTimes információi szerint az elsődleges cél, hogy a 11 és 13 hüvelykes, illetve a 15 és 17 hüvelykes notebookokban ugyanazok az alaplapok legyenek. Ez a 15 és 17 hüvelykes méret esetében nem egy kritikus probléma, hiszen a házak kellően nagyok ahhoz, hogy ezt az egységesítést viszonylag jól meg lehessen oldani. A 11 és 13 hüvelykes megoldások azonban szinte mindig eltérő alaplapra épülnek, elsődlegesen azért mert a 13 hüvelykes gépekbe jobb teljesítményű platformokat szokás helyezni. Nyilván a ház nagyobb mérete szimplán jobb hűtési lehetőségeket enged meg. Az egységesítéssel azonban a 13 hüvelykes kategória problémás lesz, mivel elsődlegesen a 11 hüvelykes gépekbe szánt csomagokkal fogják ezeket szállítani.

A változások 2016-ban elsődlegesen azt hozhatják, hogy a 13 hüvelykes notebookok teljesítménye közelebb kerül a 11 hüvelykes társaikhoz, tehát a jellemzően kedvelt 13 hüvelykes kategória elveszti azt az értéket, amiért a potenciális vásárlóbázis megszerette. Viszont a termékek tervezése és gyártása olcsóbb lesz, amiből persze jó eséllyel semmit sem érez majd a vásárló.

Előzmények

Hirdetés