Hirdetés

ISSCC: a Sony tervei

Az International-Solid-State Circuit Conference (ISSCC) alkalmával a Sony újabb részleteket hozott nyilvánosságra a Playstation 2 készülő utódjában debütáló "Graphics Synthesizer" chip paramétereit illetően.

42,7 millió tranzisztor helyett 287,5 millió kap majd helyet a 462 négyzetmilliméteres lapkán, amelyet 0,18 mikronos eljárással készítenének. A lapka felületét azonban nemcsak az irdatlan tranzisztor erdő növeli ilyen tetemesre, hiszen a chip, a PS2 4MB-os beágyazott DRAM-jához képest már nyolcszor ennyi memóriával bír. A 256 MBit-es DRAM sávszélessége ráadásul sokszoros a mai megoldásokhoz képest (2560 bit!).

A társfejlesztő Simlex Solutions szerint a pixel fill rate max. 2,6 Gigapixel-re várható, 75 millió poligon kirajzolása mellett. Ezek az adatok azonban még nem ellenőrizhetők, és figyelembe véve azt, hogy a PS2-es 60 milliós értéke sem érhető el normális körülmények között, mert mindössze a harmada áll rendelkezésre, a szkeptikusoknak ismét igazuk lehet.

Egyedül a beágyazott memória késztet mindenkit elismerésre, hiszen a videochip tranzisztoros felépítését a DRAM-ok kondenzátor mezőivel összepárosítani igazán komoly teljesítmény. Sejthetően amúgy épp a beágyazott memóriák használata hoz majd újabb előrelépést a 3D kártyák teljesítményében.

És ugyan manapság még a PS2 utódjában véli mindenki az új chip végleges helyét, ez eleddig nem dőlt el egyértelműen, hiszen 2000. júliusában a Sony már megnevezett egy célterületet, a digitális mozit, ahol komoly szerepet szán következő generációs processzorának. Azonban hogy ténylegesen a GScube kapja-e a pazar paraméterekkel kecsegtető új procit, még a jövő zenéje.

Azóta történt

Hirdetés