Hirdetés

Kiadta az XeSS 1.0-t az Intel

Az eljárás fejlesztőkörnyezete már szabadon hozzáférhető, forráskód azonban még nincs.

Az Intel bejelentette, hogy elérhetővé tették az XeSS-t, amely eljárást az alábbi hírbe részleteztük. Az alábbi GitHub oldalon elérhető fejlesztőkörnyezet az Intel-féle SSL (Simplified Software License) mellett használható fel, és a vállalat egy szimpla példaprogramot is összerakott a Microsoft MiniEngine-re építve, amelyben számos paramétert állítva lehet tesztelni az eljárás működését.

Az aktuális XeSS 1.0-s verzió egyelőre csak DirectX 12 leképezővel működik, de később lesz majd Vulkan API-ra írt kiadás. Utóbbi szempontból a gondot az okozza, hogy a Microsoft jó ideje kínál szabványosan DP4a támogatást a shader modell 6.4-ben az unsigned és signed integer dot-product intrinsics függvényeken keresztül, viszont ezt a Khronos Group az idei év első hónapjában megjelent Vulkan 1.3-ban vezette be a VK_KHR_shader_integer_dot_product, illetve a kapcsolódó SPV_KHR_integer_dot_product kiterjesztések által. A szükséges háttér tehát megvan a Vulkan API-ban az XeSS működéséhez, de túl kevés volt az idő, hogy erre is elkészítse a támogatást az Intel. Ezen túlmenően a vállalat a saját hardvereit nem szabványos felületen keresztül kezeli, és ehhez szükség van a megfelelő API interoperabilitás kidolgozására.

Az XeSS 1.0-t elsőként a Shadow of the Tomb Raider támogatja egy új frissítés keretében, kizárólag a DirectX 12 API-n keresztül, viszont kompatibilis az Intel Xe architektúrára épülő hardvereivel, illetve a DP4a támogatással rendelkező AMD és NVIDIA GPU-kkal.

Az Intel a forráskódot egyelőre nem hozta nyilvánosságra, a fejlesztők munkáját ugyanakkor segítségíti egy rövid dokumentáció.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés