Hirdetés

Intel chipset DirectX 10-támogatással?

A hongkongi HKEPC Hardware gyártói forrásokra és egy Intel prezentációra támaszkodva újabb információkat tett közzé az idén bemutatásra kerülő – Broadwater GC kódnéven is ismert – G965 chipsetbe ágyazott grafikus vezérlőről. Ha az értesülések helytállóak, az integrált grafikus mag órajelét egyelőre 400 MHz-ben határozták meg, mely a későbbiekben várhatóan legalább 450-500 MHz-re emelkedhet; a rendszermemóriából 256 MB terület foglalható le a grafika céljára.

A GPU-t a Windows Vistával debütáló Windows Graphics Foundation 2.0 követelményeinek megfelelően tervezték, ami azt jelenti, hogy nemcsak a DirectX 9.0 Shader Model 3.0-val kompatibilis, hanem már támogatja a DirectX 10 Shader Model 4.0-t is. A másik oldalról az OpenGL 2.0-kompatibilitás említendő; mindez azt is jelenti, hogy a G965 lehet az Intel első integrált grafikus vezérlője, amely bemutatkozásakor a technológia aktuális szintjén áll.

A lapka más fontos funkciókkal is gyarapodott: immár hardverből biztosítja a Transform&Lighting és Clipping eljárásokat, továbbfejlesztett early Z szűrője pedig a memória sávszélességével való takarékoskodásban is közreműködik. Az anizotropikus szűrés legfeljebb 16-szoros lehet; az újabb API-knak megfelelően a lebegőpontos számolás 32 bites precizitással zajlik. A GPU pontosabb belső felépítéséről, shadereinek elosztásáról és számáról egyelőre nincs megbízható információnk.

A nagy felbontású MPEG-2, VC-1 és H.264 videók esetében a GPU – részben – tehermentesíti a központi processzort, és javítottak a videomegjelenítés minőségén is, egyebek mellett végre támogatott az advanced de-interlacing eljárás. A G965 már HDMI interfésszel is rendelkezik.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés