Indul az Acer blog!

Biztosak vagyunk benne, hogy az utóbbi időben sokan megjegyezték az Acer nevét. A „sokan” alatt nem csak a felhasználókra, hanem a rivális gyártókra is gondolunk, ugyanis az 1976-ban eredetileg Multitech néven alapított vállalat mára jelentős szeletet tudott kihasítani a PC- és notebookpiac virtuális tortájából, de egyéb üzletágakban is rendkívüli sikereket ért el – de ne szaladjunk ennyire előre. A Stan Shih nevéhez köthető Multitech mintegy 11 évvel később, 1987-ben kapta meg az Acer nevet és indította el globális terjeszkedését. A vállalat célkitűzése "egyszerű" volt: az ezredfordulóig bekerülni a világ tíz legjelentősebb PC gyártója közé.

Az ezredforduló után ennél komolyabb és nehezebben megvalósítható célok vezérelték a vezetőséget, mégpedig az, hogy az OEM gyártók árnyékából kilépve széles körben ismert márkanév és kézzelfogható, közvetlenül a piacra termelő, önálló gyártóvá fejlődjön. Ennek eléréséhez minden eszközt bevetettek, 2001-ben még emblémájukat is megváltoztatták, amit most, tíz év elteltével is változatlan formában láthatunk viszont az Acer termékeken. A vállalat egyedi üzleti modellje és a folyamatos fejlesztés meghozta gyümölcsét: évről-évre folyamatosan kapaszkodtak felfele a ranglétrán, így 2008-ban az eladások alapján a teljes PC-piacon a második, a notebookpiacon pedig a harmadik helyet foglalta el. Magyarországon még ennél is jobb a helyzet, ugyanis itt az Acer 2007 óta tölti be a hordozható gépek piacvezető pozícióját. A vállalat történetében két fontos év volt, a 2007-es és a 2008-as, ugyanis ekkor vásárolták meg a Packard Bellt, valamint a Gatewayt (és ezzel együtt az eMachinest), illetve az okostelefonok gyártásával foglalkozó E-Tent. Ami a projektorokat illeti, 2009-ben az Acer a második helyet foglalta el az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióban, de ezek között számos országban volt piacvezető – idehaza jelenleg a második helyet foglalják el –, míg monitorokban a harmadik helyet sikerült a tavalyi évben megcsípniük.

A vállalat nem titkolja, hogy erősödés és az eladott darabszámok növekedésének hátterében az egyszerű felépítés, valamint a nyereség és a kiadások, ezáltal az árak alacsonyan tartása áll. Az egyszerű felépítés kiállta a próbát, és az elmúlt évek gazdasági válsága alatt (mely sok céget sodort veszélybe) is képes volt növelni nyereségét. A sikereken felbuzdulva a tévék mellett az okostelefonok piacának meghódításával is megpróbálkoznak annak ellenére, hogy a PDA-bizniszbe például beletört a bicskájuk – bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy még pont időben, a PDA-piac teljes elsüllyedése előtt szálltak ki belőle, tehát nem lehet abszolút negatív szereplésként értékelni. Ezzel szemben abszolút pozitívum, hogy az Acer azon kevés IT-vállalatok közé tartozik, melynek saját mintaboltja van idehaza (kettő is).

Az Acer nem csak az IT-iparban volt jelen az elmúlt évtizedben, hanem a sportokban is támogatóként vagy éppen technikai partnerként. A Scuderia Ferrari Formula-1 csapatának az Acer 2006 óta támogatója, míg idéntől az olasz Ducati Corséhoz igazoló (korábban a Fiat Yamahánál versenyző) Valentino Rossi csapatának partnere. Ugyanakkor nem csak az elmúlt években és nem kizárólag technikai sportokban vállalt szerepet az Acer, hanem már például az 1987-ben megrendezett 13. Asian Games-t is támogatta, illetve 2009 óta az olimpiai játékok kiemelt IT főszponzora és két focicsapat (FC Internazionale, FC Barcelona) szponzora.

Beszéljünk egy picit a blogról is, illetve arról, hogy miről lesz szó a blog keretein belül. Ha le akarnánk egyszerűsíteni, akkor azt írnánk, hogy mindenről, ami Acer – notebookok, projektorok, PC-k, telefonok és ami még belefér. Hogy ennél tovább is menjünk, a szokásos érdekességeken kívül szó lesz az Acer által alkalmazott technológiákról és megoldásokról, beszámolunk a még nem kapható, de már létező és kézbe vehető újdonságokról (a fejlesztések béta fázisában lévő termékekről), melyekről egy-egy rövid bemutatót is igyekszünk összehozni – ennél többet egyelőre nem árulhatunk el...

  • Kapcsolódó cégek:
  • Acer

Azóta történt

Előzmények