Hirdetés

Kizár a mókázásból néhány VGA-t a Halo Infinite frissítése

A Microsoft mostantól nemcsak jelzi a 4 GB-os minimum VRAM-igényt.

Kellemetlen meglepetést okozhat a Halo Infinite legújabb, Season 3: Echoes Within nevű frissítése, amely számos olyan PC-t zárt ki a játékból, amiken korábban azért elindult az alkalmazás. Bár a Microsoft már a kezdetek óta azt kommunikálja, hogy a szóban forgó címhez minimum 4 GB-nyi VRAM szükséges, erre vonatkozóan nem volt mesterséges limitáció, vagyis egy 3 GB-os GeForce GTX 1060-as VGA is be tudta tölteni a programot.

A fentiek azért fontosak, mert maga a Halo Infinite minimum GeForce GTX 1050 Ti-t igényel az NVIDIA portájáról, aminél ugye a 3 GB-os GeForce GTX 1060 gyorsabb. Vannak arról is felhasználói visszajelzések, hogy minimum beállításokkal még működik is a játék, annak ellenére, hogy nincs meg a minimum VRAM-kapacitás.

A Season 3: Echoes Within frissítéstől ez megváltozik, ugyanis a Microsoft bevezetett egy indítás előtti ellenőrzést, amely azt nézi, hogy az adott PC-ben lévő VGA-n van-e minimum 4 GB VRAM. Ha nincs, akkor a Halo Infinite mostantól visszautasítja a programindítást. Ez kifejezetten kellemetlenül érintheti azokat a játékosokat, akik korábban elvoltak a 3 GB-os GeForce GTX 1060-nal.

Az egyelőre nem tiszta, hogy a Microsoft miért szigorított. Elképzelhető, hogy a friss limit a sugárkövetés miatt került be. Bár az új effektek teljesen kikapcsolhatók, nem lehet teljesen kizárni, hogy módosult az allokációs stratégia is, amit esetlegesen a fejlesztők fix memóriakapacitáshoz szabtak. Ez relatíve könnyű megközelítése a problémának, viszont olyan limitációval jár, hogy egy minimum kapacitást muszáj megkövetelni, különben a program funkcionálisan sem fog jól működni.

Előzmények

Hirdetés