GumisPeter interjú - DCMM szavazás 2. hely

PROHARDVER!: A te munkád az egyik mintapéldája annak, hogy mindig van második esély, hiszen másodjára indultál az MB Mod koncepcióval. A díjátadón rendkívül boldog voltál, mintha nem számítottál volna erre, hiszen rendkívül erős mezőny jött össze az idén. Hogy érezted magad?

Bartos Péter (GumisPeter): Szó se róla, amikor a nevezésem elfogadták, kissé meglepődtem. Tudtam, hogy a tavalyi verseny óta eltelt idő nagyon sok változást hozott a gépemen, de csak minimális esélyt láttam arra, hogy újra kivihetem megmérettetni. A mezőny valóban erős volt, főleg a mi kategóriánkban, a caseconban voltak nagyon szép alkotások. A díjátadón lement a kategóriám, már csak a közönségdíj volt hátra, így amikor a 3. helyre kimondták BaluC gépét, már le is mondtam mindenről, mivel ott volt még András Trabantja, amit mindenképp az első helyek egyikére vártam, és még simán ott lehetett volna Gergő nagyon letisztult, minimalista stílusban tündöklő fakuckója is. Utólag belegondolva a szakmai zsűri azt helyezi előbbre, hogy mennyi a tényleges kézimunka az elkészült gépekben, és ugye mindhármunk gépe jelentősebb mértékű gépi munkát látott, így a casecon számunkra erős kategória volt. De hogy a közönség miért nem vette észre jobban a Trabantot, az számomra érthetetlen!


[+]

PH!: Természetesen a szabályoknak megfelelően másodjára alaposan továbbfejlesztve indult az MB Mod, amivel most sikerült megnyerni a közönségszavazás második helyét. Melyek voltak azok a változtatások, amelyek kellettek ehhez a díjhoz?

GumisPeter: A legfontosabb változás az volt, hogy befejeztem a gépet. Tavaly nagyon meg akartam mutatni, mit is találtam ki, ez utólag, belátom, hiba volt. Sok időm nem volt befejezni, így pár elem lemaradt, például a polírozott takarócsíkok az oldalán, a LED-del megvilágított oldalelemek, és ami talán a legcsúnyább volt, a négy oldalsó faelem teteje, ami az összehúzócsavarokat takarta. Erre nem is volt ötletem, csak próbálkozások, amelyek mire elkészültek, valamiért nem tetszettek. A megoldást végül egy másik hibából született ötlet hozta.

Amúgy azt szeretem ebben a caseconban, hogy sose az a végeredmény, amit eltervezek, mindig lesz hozzá valami plusz, amit vagy a reggeli ébredés hoz (általában hajnali ébredések szülik nálam a problémák megoldását), vagy valami építés közbeni hiba, túlcsiszolás, megcsúszó szerszám okozta sérülés eltüntetése stb., tehát mondhatni folyamatában jönnek a változások. A borok világítása és a nagy panelekre került gravírozott új elemek is idei ötletek voltak, ahogy az üveglapra a nagy "Mercedes Benzírozás" is. A blokk tetején lévő szivartartó fatálca lakkozása sem volt szép, újracsiszoltam és lakkoztam, amellett a pozícióján is változtattam, kicsit lejjebb vittem síkjában. A blokk oldalán lévő 3 db világító elem fém részei is egyedi gravírozást kaptak, a GP logót is idén terveztem, ami ezentúl minden gépemen megtalálható lesz, amolyan kézjegyként.


[+]

PH!: Úgy tűnik, jó taktika volt hazai pályán pont egy Mercedesszel puhítani a látogatókat – mennyire volt ez tudatos, mennyiben járulhatott hozzá a sikerhez?

GumisPeter: Pedig a Mercedes egy véletlen választás volt. Amikor kitaláltam ezt az asztalmodot, senkinél nem volt eladó sokhengeres rossz blokk. Egy bontós barátomtól kaptam egy Nissan Maxima V6 blokkot, de hamar elvetettem, mivel acélblokk volt, és csupaszon vagy 50 kilogramm. A neten kerestem kimondottan alublokkot, amikor rábukkantam erre az alapul szolgáló Mercedes blokkra. Rövid alkudozás után az eladóval elcseréltem négy darab használt gumira. Tudatosság így nem volt benne, az már inkább az idei módosításokon volt, több jelzés került fel gravírozva. Itt említeném ismét András Trabantját, aki tényleg igen részletes és pontos munkát tett le a Trabant hazájában a német közönség elé, biztos voltam a sikerében mindvégig, de valamiért mégsem így döntött sem a szakmai zsűri, sem a közönség.


[+]

PH!: És miért pont boros asztal lett? A németek kedvéért lehet, hogy biztosabb lett volna a sör, nem? :)

GumisPeter: Mivel ezt egy fanatikus Mercedes-rajongó nappalijának közepén vagy egy autószalonban a recepción kiállítva szeretném látni, úgy gondolom, a sör rangon aluli ital lenne, minimum a bor való ide.


[+]

PH!: Egy korábbi, szintén díjazott (méghozzá szintén 2. helyezett) munkád egy felni volt, most egy motorral sikerült díjat nyerni, azaz mondhatjuk, hogy ezzel lassan az autós témájú modok pápája leszel. Két kérdésünk is lenne ezt illetően. Nem gondolkodtál még valamiféle támogatáson az autós cégek irányából? Illetve maradsz-e továbbra is ezen a vonalon, vagy esetleg más irányzaton is gondolkodtál már? Akár azt is kérdezhetnénk, hogy lehet-e már tudni, mi lesz a következő az MB Mod után?

GumisPeter: Igen, valóban valamiféle vonzódásom van az autós dolgok iránt, lehet jövőre inkább kötök valami pamut számítógépházat, csak hogy ne legyek autós pápává avatva! :)
Jövőre azt a 2009-es felnigumis gépemet terveztem feltámasztani, amit először vittem ki a DCMM-re, de sajnos csak a verseny végén derült ki, hogy nem vehettem részt az értékelésben, mivel ez a verseny akkor még nem volt nemzetközi, csupán a németeket értékeltek.

Az újraélesztésre váró korábbi alkotás
Az újraélesztésre váró korábbi alkotás [+]

Ez a gép azóta már darabokban van, a szobám sarkában. Amúgy akkor ígérték meg nekem, hogy a következő verseny már nemzetközi lesz. Be is tartották ígéretüket, 2010-től nemzetközi a DCMM. Akkor lettem a White House modommal szintén közönségdíj második helyezett. Ami a támogatást illeti, ezúton is köszönöm az Asus és a CoolerMaster támogatását, ami igaz, még tavalyi, de mint a jó bornál, néha kell egy kis idő a tökéletes végeredmény beéréséhez. Remélem, további együttműködésünk hosszútávú lesz és gyümölcsöző mindannyiunk örömére!


[+]

Előzmények