Hirdetés

Érdekes koncepcióval készül a Get Even játékprogram

A Get Even című játék sok olvasó számára ismeretlenül csenghet, de a The Farm 51 már korábban bemutatta a programot, ami érdekes koncepcióval készül. Az alapötlet az, hogy a fejlesztők a valós világot szkennelik be, majd az adatok feldolgozása után az eredményt belehelyezik a játékba. Ennek részleteiről végre bővebben is beszéltek a Digital Dragons 2014-es konferencián. Elmondásuk szerint a valós világ szkennelése nem új dolog, de a játékokban nem igazán alkalmazzák a koncepciót. Az adatok begyűjtése viszonylag könnyű feladat, noha esetenként veszélyes, hiszen olyan helyekről is szükséges információ, amelyek nehezen elérhetők. Ehhez a fejlesztők saját készítésű robotrepülőt használnak, melyet a földről is lehet irányítani; ez nem túlzottan drága módszer, viszont a távoli irányítás miatt a szükséges információk begyűjtése hosszabb folyamat, mintha szimplán csak kézből kellene beszkennelni a terepet.

A valós világ szkennelése tehát nem mondható bonyolultnak, de a megszerzett adatok utólagos feldolgozás és játékba helyezése már sokkal nagyobb probléma. Ez tipikusan pepecselős munka, ugyanis a létrehozott textúrák nagyok, részletesek, és ennek következtében természetesen komoly tárkapacitást is igényelnek. Az utófeldolgozás során figyelni kell, hogy a tárhely igény csökkenjen, illetve a végső textúra jól feszüljön a játék geometriájára. Bár a szkenneléssel a textúrák elkészítésének idejét ugyan meg lehet spórolni, ám a további extra munkák legalább ennyi időt elvesznek, így a koncepció egyetlen előnye a valóság realisztikus lemodellezése és a rendkívül részletes textúrák használata. Nyilván ha ez a cél, akkor nem elhanyagolható előnyről van szó.

A játék működtetése is nehéz. Egyrészt a létrehozott textúrák nagyok és minden ponton egyediek, hagyományos szóhasználattal élve a The Farm 51 megatextúrázást használ annak érdekében, hogy a gépek memóriájába beférjen minden szükséges információ. A tárhelyre vonatkozó igény ettől nagy lesz, amit a végső textúra agresszív betömörítésével fognak értékelhető szintre csökkenteni. A működés egyébként nagyon hasonlít a Rage című játékban alkalmazott koncepcióhoz, azzal a különbséggel, hogy a Get Even a DirectX 11.2-es API-t használja a DirectX Tiled Resources funkciójával. A megfelelő eredmény elérésben a Granite middleware legújabb verziója segít.

Sajnos a Get Even című játék startja még messze van. Leghamarabb 2015-ben esedékes a megjelenés, de ennél konkrétabb időpont még nincs. A támogatott platformok szempontjából szintén nem élt még hivatalos bejelentéssel a The Farm 51, de a koncepciót a PC (Windows 8.1), az Xbox One és a PlayStation 4 képes működtetni.

Előzmények

Hirdetés