Hirdetés

Az explicit API-kra fókuszál az új GeForce és Studio driver

A WHQL minősítésű, 451.48-as meghajtók hibajavításokban is bővelkednek.

Az NVIDIA elérhetővé tette a WHQL aláírással rendelkező 451.48-as meghajtót, amely elsődlegesen az új API-kra koncentrál. Többek között implementációt kínál a Vulkan 1.2-re, illetve a DirectX 12 Ultimate támogatását is megoldja. Utóbbi szempontból a DXR 1.1, a VSR, a mesh shader és a sampler feedback kezelése került megoldásra. Utóbbi háromhoz Turing architektúrára épülő GPU kell, míg a DXR 1.1-es kódokat csak az RTX-es Turing VGA-k tudják lefuttatni.

A meghajtó szintén támogatja az új Windows 10 May 2020-as frissítés, hardveresen gyorsított GPU ütemezését. Ezt külön kell bekapcsolni az operációs rendszer grafikai beállításainál, és potenciálisan javítja a rendszer teljesítményét, illetve csökkenti a késleltetést. Ugyanakkor, ha a felhasználó nem várt problémákba, vagy esetlegesen rosszabb működésbe fut, akkor érdemes inkább kikapcsolni. Egészen egyértelmű ajánlás erre az újításra nincs, mivel konfigurációtól függ az eredménye, tovább az egyes programok rosszul reagálhatnak rá, ezért nem aktív alapértelmezetten a funkció.

Az NVIDIA számos hibajavítást is eszközölt, ezeket az alábbi felsorolás részletezi:

  • Az egérkurzor többet szürke téglalappá változni 4K-s, HDR-es YouTube videók lejátszásakor
  • Az NVIDIA HD Audio eszköz mostantól nem tűnhet el a kijelző alvó módba kapcsolásával
  • A GPU-s skálázás bekapcsolása nem emeli majd meg a kijelző fényerejét
  • A G-Sync akkor is működni fog a DirectX 9-es játékokban, ha a teljes képernyőre vonatkozó optimalizálások letiltása kiválasztásra kerül
  • Az NVIDIA Optimus notebookokon, az IGP HDMI portján keresztül bekötött, Windows Mixed Reality headsetek nem eredményezhetnek majd akadozó megjelenítést
  • Korrigálásra kerültek a Resident Evil 2 Remake, a Devil May Cry 5 és a Sea of Thieves grafikai hibái
  • Just Cause 2 című játékban újra bekapcsolhatók a "GPU Water Simulation" és "Bokeh Filter" nevű, CUDA-ban írt effektek
  • A Divinity Original Sin 2 – Definitive Edition nem ütközhet komoly teljesítményproblémákba, ha a Windows 10 May 2020-as frissítésben a felhasználó aktiválja a hardveresen gyorsított GPU ütemezést

Az új meghajtóhoz tartozó dokumentáció, illetve maga a driver – a megfelelő adatok megadása után – letölthető az NVIDIA szerveréről, illetve elérhető a GeForce Experience-en keresztül. Ugyanitt elérhető a friss csomag, tartalomkészítőknek való Studio verziója is.

Az eszközillesztő a 64 bites Windows 10 (hardverfüggően a Fall Creators frissítéstől), 8.1 és 7 operációs rendszerekre telepíthető, és a GeForce 600, 700, 900, 1000, 1600 (Super), 2000 (Super) és a Titan szériás termékekkel rendelkező felhasználók hasznosíthatják. Ezenkívül az illesztőprogram tartalmazza a 9.19.0218-es verziójú PhysX drivert is. A mobil GeForce-oknál a notebookgyártók döntésétől függ, hogy az adott gépre telepíthető-e a hivatalos meghajtó.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés