Hirdetés

A Turing architektúrára épülő VGA-kat is támogatja az új GeForce driver

A WHQL minősítésű, 411.63-as meghajtó számos újítást is bevezet, amelyek jórészt a friss hardverekhez igazodnak.

Az NVIDIA elérhetővé tette a WHQL aláírással rendelkező 411.63-as meghajtót, amely új, illetve frissített profilt kínál az Assassin's Creed Odyssey, a Forza Horizon 4 és a FIFA 19 című játékokhoz, emellett támogatja a GeForce RTX 2080 és 2080 Ti VGA-kat is, amelyek nemrég lettek ténylegesen is elérhetők. További extra, hogy új vagy frissített SLI profilt kapott az OB, a Lake Ridden, a NieR:Automata, a Northgard, a Pure Farming 2018, a Raid: World War II, a Star Wars: Battlefront II, illetve a TT Isle of Man.

Alapvető újítás a Cuda 10 megjelenése, illetve a Turing architektúrára épülő hardverek kaptak számos Vulkan és OpenGL kiterjesztést. Előbbi szempontból érdemes kiemelni, hogy az NVIDIA beépítette az VK_NVX_raytracing kiterjesztést, amit Volta, Turing és a minimum 8 GB-nyi VRAM-mal rendelkező Pascal VGA-kkal lehet használni. Ugyanakkor ez még kísérleti besorolású, vagyis azt nem ajánlják, hogy végleges alkalmazást is szállítsanak rá a fejlesztők, mivel a specifikációkat még nem vette fel a a Khronos Group, és minden ilyen kiterjesztés automatikusan ellenjavallt, hiszen nem tudják garantálni a kompatibilitást az érkező Vulkan frissítésekkel.

A meghajtó a Microsoft DirectX Raytracing kiterjesztésének a 0.9-es verzióját is támogatja, de az októberi Windows 10 frissítésben érkező 1.0-s, végleves változatot még nem, így erre majd egy későbbi eszközillesztő is érkezni fog. A 0.9-es verzió leginkább a fejlesztőknek szól, hiszen az ezzel készült alkalmazásokra vonatkozóan a Microsoft nem garantálja a kompatibilitást a végleges kiadással.

Az eszközillesztő a fentiek mellett több hibát korrigál. A GPU-t monitorozó eszköz nem okozhat többet mikroakadásokat, a GeForce GTX 1080 Ti VGA-k is jól fognak működni mostantól a PLX chipen keresztül bekötött PCI Express csatolókban, az ARCHICAD sem omlik össze az OpenGL eszközillesztő hibája miatt, illetve az NVIDIA Mosaic technológiájával összekötött és szinkronizált kijelzőkön megjelenő YouTube tartalom is látható lesz a második GPU-n is. Játékokat érintő javítás, hogy a Monster Hunter: World mostantól nem szenved alacsony sebességű futtatástól, a Tom Clancy's The Divisionben eltűnnek a grafikai hibák, ha az NVIDIA GameWorks effektek aktívak, a Call of Duty: WWII esetében a három kijelzős Surround megjelenítés nem eredményez majd fekete középső képernyőt, továbbá a Planetside 2-ben jól fog működni a G-Sync.

Az új meghajtóhoz tartozó dokumentáció, illetve maga a driver – a megfelelő adatok megadása után – letölthető az NVIDIA szerveréről, illetve elérhető a GeForce Experience-en keresztül.

Az eszközillesztő a 64 bites Windows 10 (Fall Creators frissítéssel), 8.1 és 7 operációs rendszerekre telepíthető, és a GeForce 600, 700, 900, 1000, 2000 és a Titan szériás termékekkel rendelkező felhasználók hasznosíthatják. Ezenkívül az illesztőprogram tartalmazza a 9.18.0907-es verziójú PhysX drivert is. A mobil GeForce-oknál a notebookgyártók döntésétől függ, hogy az adott gépre telepíthető-e a hivatalos meghajtó.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés