Fujitsu blog: a jövőben a testünkkel is fizethetünk

A japán vállalat az AEON Credit Service partnereként élesben is kipróbálja a vénaszkenneres fizetési lehetőséget.

A világ sokat változott az elmúlt években. Ma már nem a készpénz az egyetlen fizetési mód, legalább annyira közkedvelt a bankkártyák használata, sőt az okoseszközök terjedésével már alternatív, akár telefonon keresztül működő megoldások is terjedőben vannak. Egy dolog azonban mindegyik fizetési módban közös: valamit vinni kell magunkkal, legyen az pénztárca, bankkártya vagy egy ultramobil szerkezet.

A Fujitsu az AEON Credit Service partnereként ezt szeretné megszüntetni, és szeptembertől, a kiválasztott japán boltokban egy olyan jövőképet tesztelnének, amelyben a tenyér lenne az emberek fizetőeszköze. Az eljárás a Fujitsu vénaszkenner technológiájára épít, míg az AEON Credit Service lényegében a fizetés mögötti banki szolgáltatásokat biztosítja.

Az egész úgy zajlana, hogy az érdeklődők kérvényezhetik a biometrikus azonosításokat az AEON-nál, ahol a már esetlegesen meglévő AEON kártyához hozzá lehetne rendelni a tulajdonos tenyérvénájának képét. Ha ez megvan, akkor a fizetés során már nem szükséges magát a kártyát hordozni, elég ha a boltban található vénaszkenner megoldja a biometrikus adatok leolvasását, amit továbbításra kerül a Fujitsu szerverei felé. Itt megtörténik ezek pontos feldolgozása, és az eredményt megkapják az AEON Credit Service szerverei, ami alapján azonosítani tudják a vásárlót, és ha van fedezet az adott kártyán, akkor engedélyezik a fizetést.


[+]

A tenyérvéna alapján történő azonosítás egyébként rendkívül megbízható, bizonyos szempontok szerint jobb az ujjlenyomatnál, nem véletlenül használják ezt a fajta biometrikus azonosítást a világon több helyen is. Végső soron ez lehet az ideális megoldás a tárgyak nélküli fizetési lehetőségek felé vezető úton. Leszámítva persze a chipek bőr alá történő beültetését, de azért valószínűleg a legtöbb ember eleve nem rajongana, elvégre az egyedi tenyérvéna adott, azt nem kell mesterségesen megalkotni.

A Fujitsu és az AEON Credit Service a szeptemberben bevezetendő szolgáltatásra egy tesztként tekint, ezért sem jut tovább egyelőre pár japán boltnál. Ha viszont az eredmények megfelelőek, akkor szóba kerülhet a szélesebb terjeszkedés is – de ez még a jövő zenéje.

Azóta történt

Előzmények