Már egy ideje a levegőben lóg az a váltás, amikor a négymagos processzorok az abszolút minimum igényét képzik egy játéknak, ugyanakkor ma még igen sok kétmagos processzor van a játékosok gépében, így a váltást minden stúdió csak halasztja. Örökké azonban nem fognak várni és ebből a szempontból az Electronic Arts lehet az úttörő, ugyanis a Frostbite videojáték-motor legújabb verziója egyszerűen el sem fog indulni a nyers kétmagos processzorokon.
Az új rendszer egészen konkrétan minimum négy darab logikai processzormagot kér, vagyis például elfogadja a kétmagos, de Hyper-Threading technológiát használó Core i3 modelleket, viszont az Intel Celeron G és Pentium G, valamint az AMD Athlon X2, illetve az egyéb kétmagos APU-kat már nem. A felhasználó szimplán egy hibaüzenetet fog kapni, hogy az adott processzor nem rendelkezik annyi logikai szállal, amennyi a program futtatásához szükséges. Érdekesség egyébként, hogy például az Intel Braswell, illetve az AMD AM1-es platform megfelelő lesz, hiszen ezekhez főleg négymagos processzorok érhetők el, és ezeken el is indul majd az adott játék.
Azt még nem tudni, hogy a Frostbite új verziója melyik játékban mutatkozik be, de még idén sor kerül a debütálásra. Öröm az ürömben, hogy a Celeron G és Pentium G, valamint az AMD Athlon X2, illetve az egyéb kétmagos APU-t használó játékosok relatíve egyszerűen tudnak venni az adott platformba olyan processzort, amely több fizikai vagy logikai magot használ, így az új rendszerre épülő játékok ezekkel már el fognak indulni.