Hirdetés

A Frostbite új verziója kiüti a kétmagos CPU-kat a játékosok gépeiből

Már egy ideje a levegőben lóg az a váltás, amikor a négymagos processzorok az abszolút minimum igényét képzik egy játéknak, ugyanakkor ma még igen sok kétmagos processzor van a játékosok gépében, így a váltást minden stúdió csak halasztja. Örökké azonban nem fognak várni és ebből a szempontból az Electronic Arts lehet az úttörő, ugyanis a Frostbite videojáték-motor legújabb verziója egyszerűen el sem fog indulni a nyers kétmagos processzorokon.

Az új rendszer egészen konkrétan minimum négy darab logikai processzormagot kér, vagyis például elfogadja a kétmagos, de Hyper-Threading technológiát használó Core i3 modelleket, viszont az Intel Celeron G és Pentium G, valamint az AMD Athlon X2, illetve az egyéb kétmagos APU-kat már nem. A felhasználó szimplán egy hibaüzenetet fog kapni, hogy az adott processzor nem rendelkezik annyi logikai szállal, amennyi a program futtatásához szükséges. Érdekesség egyébként, hogy például az Intel Braswell, illetve az AMD AM1-es platform megfelelő lesz, hiszen ezekhez főleg négymagos processzorok érhetők el, és ezeken el is indul majd az adott játék.

Azt még nem tudni, hogy a Frostbite új verziója melyik játékban mutatkozik be, de még idén sor kerül a debütálásra. Öröm az ürömben, hogy a Celeron G és Pentium G, valamint az AMD Athlon X2, illetve az egyéb kétmagos APU-t használó játékosok relatíve egyszerűen tudnak venni az adott platformba olyan processzort, amely több fizikai vagy logikai magot használ, így az új rendszerre épülő játékok ezekkel már el fognak indulni.

Előzmények

Hirdetés