Hirdetés

Elkészült az OpenXR szabvány

A Khronos Group egységesítette a VR- és AR-piacot, talán még nem túl későn.

Nagyjából két és fél éve hullott le a lepel az OpenXR-ről, ami egy nyílt specifikációjú virtuális és kiterjesztett valóságra vonatkozó platformszabvány. Ennek a célja a VR- és AR-piac aktuális széttöredezettségének a kezelése, ugyanis ma sajnos rendkívül nagy problémát jelent, hogy az elérhető és a már bejelentett, később érkező headsetek szinte mindegyike eltérő futtatási környezetet használ. Ez azért baj, mert a fejlesztők a lehető legtöbb headsetet akarják támogatni, de ehhez legalább három-négy futtatási környezetre el kell készítenie az adott programot, ami nem kevés többletmunka. Ráadásul a szoftveres alapok nem különböznek annyira egymástól. Tulajdonképpen ugyanaz érhető el a felkínált, gyártófüggő API-kban, illetve a hozzájuk tartozó futtatási környezetekben, tehát bőven szabványosítható az egész, vagy legalábbis a funkciók egy jelentős része, a többi pedig akár megoldható kiterjesztésekkel is.


[+]

A Khronos Group az idei SIGGRAPH alkalmával bejelentette, hogy elkészült az OpenXR végleges, 1.0-s specifikációja, így a fenti problémát végre teljesen kezelik. És a teljes itt most valóban egy nagy iparági összefogást jelet, gyakorlatilag nincs olyan, VR- és AR-piac iránt érdeklődő cég, amely nem része a szabványosításnak.

Az OpenXR 1.0 esetében a Khronos Group kifejezetten az egységességre törekedett, így egy olyan alapot raktak le az asztalra, amelynek minden egyes elemét támogatják az érintett cégek. A kiterjesztésekre vonatkozó lehetőséget egyelőre tiltják, ugyanis a legfontosabb feladatnak a most a szabványosítást látja mindenki, a többit pedig ráérnek biztosítani akkor, ha a piac alkalmazkodott az új lehetőséghez. Ez azt jelenti, hogy a gyártók ugyan fejleszthetnek majd a jövőben kiterjesztéseket, de ezek csak egy későbbi specifikációban lesznek engedélyezhetők.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés