Hirdetés

Az Electronic Arts mégsem érdeklődik a Linux iránt?

A Linux potenciális terjedése a játékosok körében még mindig komoly témának számít, és például az Electronic Arts tehetné ezért a legtöbbet. A vállalat másfél éve még vizsgálta ennek a lehetőségét, mivel – példának okáért – a kedvenc stúdiójuknak tartott DICE-nak nagyon is világos álláspontja volt arról, hogy a játékok piacán szükséges lenne az operációs rendszerek közötti versenyre, hiszen így állandó és nem mellesleg gyors fejlesztésre vannak kényszerítve az érintettek.

Akkoriban ez reális lehetőségnek is látszott, de mára úgy néz ki, hogy az Electronic Arts elvesztette a bizalmát a Linuxban. Legalábbis erre utal Johan Andersson új Twitter üzenete, amely szerint nagyon valószínűtlen, hogy Linuxra is kiadják a játékaikat. Ennek az oka csupán annyi, hogy 1% alatti potenciális vásárlóért nincs értelme dolgozni, amikor a lényegében háromszor több felhasználóval rendelkező Mac gépeket sem támogatják.

A változásokban minden bizonnyal az is közrejátszott, hogy a Valve tervei sem alakultak megfelelően. A SteamOS fejlesztése sokat csúszott, illetve ma már azt is lehet látni, hogy a gyártók által az év végére előkészített Steam masinák zömében Windows 10 operációs rendszerrel jönnek. Ez sajnos tipikusan a tyúk és a tojás problémája, mivel a kiadók nagyobb potenciális vásárlóbázist szeretnének látni, mielőtt Linuxra portolnának, de a játékos szempontjából pedig mi értelme lenne Linuxra váltani, amikor a legtöbb AAA kategóriás játék továbbra is Windows operációs rendszerre jön.

Természetesen nagyon fontos lett volna, ha a Valve meggyőzi a gyártókat, hogy zömében SteamOS operációs rendszert telepítsenek a Steam masinákra, de a gyártók helyzete is érthető. Az előtelepített Windows 10 értéke sokkal nagyobb, mert egyrészt ezt tartják a játékfejlesztők fontosnak, másrészt a SteamOS-re bármikor át tud állni egy játékos lényegében ingyenes formában.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés