Hirdetés

Durván memóriagyilkos lesz a Godfall című játék

Szándékosan jön csak új generációs konzolra, egyszerűen borzalmasan sok memóriát igényel a futtatása.

A Godfall című alkotás november közepén jelenik meg PC-re és PlayStation 5-re, és vízválasztó lehet a piac alakításában, hiszen információink szerint ez lesz az első olyan játék, amely valóban új generációs követelmények szerint is lett tervezve. Nem is érkezik belőle port a leköszönő konzolgenerációra, mivel alaposan át kellene tervezni hozzá a játékot, hogy egyáltalán futtatható legyen.

Az Unreal Engine 4 módosított verziójára épülő fejlesztésnél a legnagyobb probléma a memóriaigénye. Ez ugyan PlayStation 5-ön nem egy vállalhatatlan feladat a rendkívül gyors SSD-vel a hátországban, de a régi konzolokban HDD található, és a szabadon felhasználható 5-6 GB-os memória egyszerűen kevés. A PC-s port ugyan elfut 8 GB-nyi rendszermemóriával, de valóban akadásmentes minőséget 12 GB mellett fog csak kínálni, jónak mondható eredmény pedig 16 GB-tól várható. Ez még egy vállalható szint is, hiszen a mai, játékra szánt konfigurációkban ennyi rendszermemória valószínűleg van, de a VRAM tekintetében is komolyak az elvárások.

A VGA-k oldalán 4 GB az abszolút belépő, de inkább 6-8 GB-tal érdemes nekivágni a kalandnak, ha a textúrarészletességet vállalható szintre akarja beállítani a játékos. A maximalistáknak elérhetők lesznek a 4096x4096 texelnyi információt hordozó textúrák is, de az ezt kínáló beállítás aktiválásához már minimum 12 GB-nyi VRAM-ra lesz szükség 4K-s felbontáson, és helyenként még ez sem biztos, hogy elég lesz, ugyanakkor 16 GB-nyi VRAM-ból már sosem fut ki a játék.

Úgy tudjuk, hogy a fejlesztők a tervezés során számoltak ezzel a helyzettel, amit elsődlegesen a PlayStation 5 idéz elő. A szóban forgó konzol memóriaalrendszere olyan részletesség megjelenítésére ad lehetőséget, amire korábban nem volt lehetőség. Ugyanakkor PC-s szinten még nem elérhető semmilyen olyan szabványos megoldás, ami lehetővé tenné a hardveresen kezelt, lapalapú memóriamenedzsmentet egy rendkívül gyors SSD-ről meghajtva, így ugyanahhoz a részletességhez Windowson belül sokkal több rendszer- és videomemória kell. A PlayStation 5 esetében megtudtuk, hogy ez a konzol még messze nincs a határán az adatmenedzselés szempontjából, a képességeit viszonylag finoman használja a Godfall, de multiplatform címről lévén szó, figyelni kellett arra, hogy PC-n legyenek olyan hardverek, amin beállítható ugyanaz a geometriai és textúrarészletesség. Ilyen formában az érkező játék memóriaigénye a mai felhozatalhoz viszonyítva durvának hat, de lehetne ez sokkal rosszabb is, csak arra még PC-s szinten nem állnak készen a hardverek.

Az alkalmazott streaming algoritmus egyébként megpróbálja felhasználóbarát módon kezelni a memóriaigényt, tehát az egyes beállítások azért kevesebb memória mellett is kipróbálhatók, de elegendő VRAM híján nem mindig fogja betölteni a kívánt textúrarészletességet, illetve gyakoribb lehet a minőségváltás. Utóbbi esetben nem kizárható, hogy a játékos számára jól látható helyen csökken vagy nő egy textúra részletessége, ami esetlegesen illúzióromboló lehet.

Előzmények

Hirdetés