Hirdetés

CES 2020: mindenhova elvinné a hibrid sugárkövetést a LocalRay

Az Adshir nevű vállalat ismeretlennek tűnhet, de az alapítója nem ma kezdte az ipart, és az új ötlete is jónak tűnik.

A hibrid sugárkövetés az elmúlt időszakban egyre inkább foglalkoztatja az iparágat, és máig számos megoldás született a probléma megoldására, gondolhatunk itt a Microsoft DirectX Raytracingre, az AMD Radeon Rays hibrid verziójára, a World of Tanks által használt Intel Embree technológiára, vagy éppen a Crytek és a Gaijin Entertainment saját megoldására, nem beszélve az Apple Metal API-ba tervezett, MPS-sel elérhető sugárkövetésre. Alternatíva tehát van bőven, ugyanakkor egyik megoldás sem igazán úgy van tervezve, hogy ultramobil szinten is bevethető legyen. Az okok itt különbözők, sok említett cég nem célozza ezt a piacot, míg az Apple olyan nagyon nem erőlteti ezt a lehetőséget valós idejű, pusztán pár effektre használt hibrid formában.

Az idei CES-en azonban az Adshir nevű vállalat kivitte a LocalRay szoftvert, amely a sugárkövetést szeretné mindenhova elvinni. A cég neve valószínűleg ismeretlen, már csak azért is, mert pár éve alapították, viszont az ötletgazda az a Dr. Reuven Bakalash, aki korábban a HyperRoll és Lucidlogix Technologies birtokosa volt. Előbbi ma már az Oracle, míg utóbbi a Google tulajdona. Nem lehet tehát azt mondani, hogy az iparágon belül ismeretlen szakemberről van szó, és az említett technológián már hét éve dolgozik.

A LocalRay esetében sajnos még kevés az adat, azt leszámítva, hogy okostelefonon működő sugárkövetést ígér, de utánakérdeztünk a működésnek, és úgy néz ki, hogy egy middleware-ről van szó. Ez gyakorlatilag bármilyen grafikus API-n képes futni, ami támogat compute shadert. A CES-en a DirectX 11-es implementáció lett bemutatva, de létezik DirectX 12 és Vulkan port is, illetve készül a Metal verzió. A trükk elvileg az alkalmazott gyorsítóstruktúrában rejlik, ami a korábban ismert módoknál nagyságrendekkel hatékonyabb a bejárási lépcsőre vetítve, és ebből nyer nagyon sok sebességet a rendszer. A pontos működést azonban homály fedi.

Dr. Reuven Bakalash, a vállalat vezetője egy előző év végén tartott előadásán már elárulta, hogy a LocalRay szoftvert alkalmazva egy Radeon RX 5700 XT 17 ezredmásodperc alatt kiszámolt egy adott jelenetet, amelynél a raszterizálást kombinálták hibrid sugárkövetéssel a visszaverődésekre vonatkozóan. Ez nem különbözik attól, amit ma csinál némelyik játék erre vonatkozóan, vagy például a Crytek megoldása. Ehhez képest a V-Ray ugyanazt a jelenetet 40 perc alatt számolta ki az említett hardveren, de itt hozzá kell tenni, hogy ez már valódi sugárkövetés volt, vagyis nem hibrid leképezés. Ez mindenképpen jobb képminőséget eredményez, hiszen maga az eljárás a raszterizáláshoz viszonyítva minden felületre jobb számítási lehetőségeket biztosít, nem véletlenül dolgozik a rendszer sok-sok percig, viszont maga a visszatükröződés ugyanolyan pontosan valósult meg a LocalRay szoftvert alkalmazva.

Az Adshir a CES-re elő is állt egy videóval, amelyen belül demonstrálják a visszaverődés pontosságát, méghozzá egy GeForce GTX 1080 Max-Q-s notebookon, mutatva azt, hogy a LocalRay szoftverhez nem kellenek speciális célhardverek, egyszerűen egy compute shadert támogató GPU-val elvan, és még gyors is.

A fentiek egyébként nem tekinthetők annyira komoly fegyverténynek, hiszen az elmúlt fél évben már a Crytek, a Gaijin Entertainment, illetve a Wargaming is bemutatta, hogy lehet a DirectX Raytracingnél hatékonyabb feldolgozást kreálni a bejárási lépcsőt tekintve, mindenféle célhardver nélkül. A LocalRay gyakorlatilag egy újabb példa erre, és negyedszerre ez talán már nem sokkol senkit. Ami viszont figyelemfelkeltő, hogy a Adshir szerint az algoritmusuk 2 wattos fogyasztású rendszerchipet használó okostelefonokban is működik, így ezekben is alkalmazhatóvá válik a sugárkövetés.


[+]

Az Adshir egyébként már számos megrendelővel is rendelkezik a konzol, illetve a mobil szektorokon belül, így az már biztos, hogy bizonyos videojáték-motorokban a LocalRay lesz bevetve. Ezekről azonban az év második fele előtt nem beszélhetnek.

Előzmények

Hirdetés