Hirdetés

Bemutatkozik az ASUS ráncfelvarrott RTX 2070-ese

Az új modell jószerével a gyártó tavaly szeptemberben megjelent RTX 2070 Turbojának a klónja, de átesett némi fizikai jellegű változáson.

A "jóárasított" grafikus vezérlő a GeForce RTX 2070 Turbo EVO típusjelölést kapta, és az első differencia elődjéhez képest, hogy a 80 mm-es blower ventilátor kettős golyóscsapágyazású motorral és IP5X-szabványú, porbiztos lapátokkal érkezik. Ha hihetünk a híresztelésnek, az összeszerelés minősége is javult, mivel a kártyák az ASUS által "Auto Extreme"-nek nevezett, teljesen automatikus munkafolyamat során készülnek el, és a legyártást követően egyesével esnek át egy 144 órán keresztül tartó terheléses teszten.


[+]

Különbség még a sima Turbohoz viszonyítva, hogy míg az elődnek energiafelvétel tekintetében egy nyolc- és egy hat tűs PCI Express tápcsatlakozóra volt szüksége, addig az utód már beéri egyetlen nyolc tűs dugasszal is.


[+]

Ez mind szép és jó, de akkor hol van itt a bökkenő? Eddig csak fejlesztésekről hallottunk, és mégis csökkent az ár? Igen, mert az EVO már nem viseli hátlapján az USB Type-C VirtualLink aljzatot, csak két-két HDMI 2.0b és 1.4-es DisplayPort maradt hátra. Ha valami változatlanra vágyunk, akkor az órajelek irányába érdemes tekintenünk: a GPU Boost megmaradt 1620 MHz-en, és a memóriák is a GDDR6 effektív 14 GHz-es frekvenciáján futnak.


[+]

Vásárlás idején a videokártyás polc előtt ácsorogva könnyedén megkülönböztethetjük az RTX 2070 Turbot az RTX 2070 Turbo EVO-tól, hiszen az utóbbi dobozának frontján egy termetes "Auto Extreme" felirat virít, miközben a modellszám sem "TURBO-RTX2070-8G", hanem "TURBO-RTX2070-8G-EVO". Az ASUS még nem közölte a leendő díjszabást, de nem lenne meglepő az 530 dollár körüli árcédula.

  • Kapcsolódó cégek:
  • ASUS

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés