Hirdetés

Nagyon jól működik az ASTC textúratömörítés

Az ARM és az NVIDIA által közösen fejlesztett ASTC textúratömörítés az OpenGL 4.3-es API-ban debütált. Egyelőre nem kötelező támogatni, de technika bárki által ingyenesen elérhető, így teljesen szabványos megoldásról beszélhetünk, amit idővel minden cég hardvere le fog kezelni.

Az elméletről már lehetett olvasni a fentebb linkelt hírben, de ideje megnézni a gyakorlatot, amit az ARM az idei CES-en prezentált is. A demonstráció a videó közepén lesz érdekes, amikor látható, hogy a tömörítetlen textúrákhoz képest a szabványban jelenleg elfogadott ETC2 több mint kétszeres előrelépést képvisel szinte minden paraméter tekintetében. Ennek megfelelően a tömörített textúrákat gyorsabb betölteni, illetve csökkentik a memóriára és a memóriabuszra rótt terhet és ezzel a fogyasztást is. Az ASTC azonban még az ETC2-nél is kétszer jobban muzsikál szinte minden tekintetben.

A videó végén látható, hogy a képminőség mennyit változik a tömörítetlen textúrákhoz képest. Mivel veszteséges tömörítésről van szó, így mindenképp számolni kell némi minőségvesztéssel, de ami érdekes, hogy a ASTC a képminőség szempontjából jobbnak tekinthető az ETC2-nél annak ellenére, hogy kevesebb erőforrás használatával is beéri.

A gyakorlatban is bebizonyosodott, hogy az ASTC egyértelműen a jövőt képviseli, ráadásul korábban már kiderült, hogy technikailag jobb minőséget kínál a széles körben elterjedt S3TC-nél is, ami mindenképp felkeltheti a fejlesztők figyelmét.

  • Kapcsolódó cégek:
  • ARM

Előzmények

Hirdetés