Hirdetés

A dupla DRM okozhatja az Assassin's Creed Origins ingadozó sebességét?

Az Ubisoft a gyorsan törhető Denuvót VMProtecttel védi, de a leképező is öszvér megoldás.

A nemrég megjelent Assassin's Creed Origins PC-s portja ismét bajosan indul, mivel felhasználói panaszok tucatjai ostromozzák a fejlesztőket a különböző fórumokon. Az új játéknál az Ubisoft új struktúrájú videojáték-motorra váltott, amit még az idei GDC-n prezentáltak. A legújabb AnvilNextet többek között átalakították a DirectX 12 bekötési modelljéhez, vagyis bindlessé vált a rendszer, amivel igen hatékonyan lehet használni a Microsoft új API-ját. Pontosabban csak lehetne, mert ez a változás kizárólag az Xbox One konzolokon működik, míg PC-s verzió a DirectX 11-es API-t használja.


[+]

A konstrukció már önmagában is érdekes, hiszen magát a bindless modellt a DirectX 11 semmilyen formában nem támogatja, és ahhoz, hogy működjön az alkalmazás ezen az API-n, szükséges egy extra wrapper réteg a PC-khez, ami az új bekötési struktúrát kompatibilissé teszi a támogatott API-val. Ez egyáltalán nem szerencsés a PC-kre nézve, mert hatásfokot veszít a rendszer a wrapper használata által. Ugyanakkor a felhasználók egészen extrém módon ingadozó sebességre panaszkodtak a játék megjelenése után, ami például nem jellemző tünete a különböző kompatibilitási rétegeknek. Ezzel a módszerrel az új AnvilNext leginkább 10-20%-os teljesítményt veszíthet a PC-ken, kvázi állandó jelleggel. Ezen belül is számít a processzor teljesítménye, így a tempóveszteség is ennek a függvénye. Az Ubisoft PC-seknek szánt koncepciója tehát finoman szólva is egy öszvér megoldás, de nem igazán tehető felelőssé olyan szintű sebességingadozásért, amire a játékosok panaszkodnak, főleg a városokba érve.

A hiba okát viszont tudni véli egy Voksi_RVT néven ismert cracker, aki elemezte a játék működését és felfedezte, hogy az Ubisoft két DRM-mel (másolásvédelemmel) védi a programot a törések ellen. Az alap védelmet a jól ismert Denuvo szolgáltatja, ami manapság már egy-két napon belül el szokott esni, de az Assassin's Creed Origins esetében ezt még védi egy VMProtect folyamat is. Utóbbi ráadásul valós időben zajlik, vagyis gyakorlatilag a fő karakter minden mozdulatakor meghívja a program.


[+]

Voksi_RVT szerint a VMProtect folyamat felelhet azért, hogy a négy szálat futtató processzoroknál 100%-os az összes szál kihasználása, ugyanis a DRM-et védő DRM állandóan dolgozik, állítólag 30-40%-nyi erőforrást igényelve magának. Emiatt lehet az is, hogy az erősebb processzorral rendelkezők váratlan és extrém tempóingadozást tapasztalnak, ugyanis az már korábban kiderült, hogy az egész akkor jön elő, amikor hirtelen 100%-ra ugrik a CPU terhelése.

Az Ubisoft már reagált a vádakra. Állításuk szerint az Assassin's Creed Origins PC-s portja valóban úgynevezett anti-tamper, azaz a kiadott kód módosítását megnehezítő megoldásokat alkalmaz a védelem érdekében. Ez azonban nem változtatja meg érezhető mértékben a játék futtatási teljesítményét. A vállalat hozzátette, hogy a játék a minimális, illetve az ajánlott rendszerkövetelményekben szereplő gépeket kihasználja, miközben folyamatos 30 képkocka/másodperces sebességet biztosít a PC-ken.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés