Hirdetés

A vásárlók még mindig keresik a netbookokat

2011 elején a legnagyobb kérdés az volt, hogy miképp hat a tabletpiac növekedése a netbookokkal szembeni igényekre és a PC-s eladásokra. 2010 végén az ARM alapítója már kijelentette azt is, hogy a mobil fronton a tablet lesz a nyerő, továbbá a vállalat jelenlegi elnöke szerint a tabletek több funkciót kínálnak, mint a netbookok. Az erős hátszél mellett a legtöbb elemző is a táblagépek győzelmét prognosztizálta a netbookok felett. Az ABI Research úgy gondolta, hogy elegendő tesztet és bemutatót láttak már a potenciális vásárlók, hogy esetlegesen tudjanak választani a netbookok és a tabletek között. Ennek megfelelően a piackutató cég 1142 ember véleményét kérte ki az aktuális helyzetről.

A válaszadók 25%-a kifejezetten vagy nagyon érdekelt egy netbook vásárlásában, míg ez az érték a tabletek mellett 27% volt. Sajnos a kutatás a notebookokra és az asztali PC-kre való igényt nem mérte fel, így a kevésbé vagy nem éppen mobil használatra termett termékekről nincs eredmény. Jeff Orr, az ABI Research mobil piacot elemző munkatársa kiemelte, hogy a megkérdezettek fele – meglepő módon – egyáltalán nem vagy nem igazán érdekelt egy táblagép vásárlásában. A tableteket úgymond nem kedvelő csoport 60%-a azzal indokolta a válaszát, hogy nem igénylik az effajta eszköz meglétét.

A felmérés arra is rávilágított, hogy a tabletek felhasználásával kapcsolatban még mindig sok a kérdés az emberekben. A netbookok és a notebookok, valamint az okostelefonok már évek óta a piacon vannak, így egyértelműen behatárolható, hogy mire lehet őket leginkább használni, és mely funkciók azok, amelyekben kevésbé tündökölnek. A tablet tulajdonképpen a két piac közötti űrt próbálja valahogy betömni, vagy jobban mondva áthidalni, de még maguk a fejlesztők sem tudnak arra válaszolni, hogy ténylegesen mennyire lehet velük kiváltani az említett piacokon kialakult igényeket.

Az ABI Research elemzése rávilágít arra, hogy a tablet vásárlásában érdekelt válaszadók több mint fele elsősorban szórakozásra használná a termékeket. A gondolatmenetet továbbgörgetve a felmérés során kiderült, hogy a tablet iránt érdeklődő válaszadók 82%-a szándékozik e-mailezni a gépen, emellett 71%-uk szeretne szörfölni a weben, 57%-uk nézne TV-t, illetve töltene le filmet az eszközre, 56%-uk használná a gépet a közösségi szolgáltatásokra, és csupán 55%-uk tervezi a termékeken való játékot.

Jeff Orr egyébként kitért a netbookok iránti igények megváltozására is, ugyanis 2009-ben e termékeket még a munkavégzés úgymond kötetlensége miatt vásárolták, ám 2011-ben egyre inkább előtérbe kerül a szórakozás és a multimédiás szolgáltatások iránti igény. Persze kérdés, hogy ennek az új elvárásnak a megjelenése mennyiben köszönhető a Brazosnak, ami az első olyan ténylegesen alacsony fogyasztású, azaz kompromisszumoktól mentes netbook platform, ami erre valóban lehetőséget ad.

Előzmények

Hirdetés