A Lenovo Magyarország és az NRC Marketingkutató online felmérést készített, amelyben a felnőtt és a gyerekkori én kreativitásának különbségét vizsgálták. Nem meglepő, hogy a válaszadó felnőttek több mint 90%-a gyerekkori önmagát kreatívabbnak találja a mostaninál. A válaszadók egyetértettek abban, hogy gyerekkorban jobban szárnyal a fantázia. Érdekes viszont, hogy az alkotókedv csökkenését mivel indokolják: az első számú tényező az időhiány (32%), a második az anyagiak (18%), a harmadik pedig a környezet (13%).
A Lenovo Yoga Book az egyik legalapvetőbb kreatív tevékenységet, a rajzolást hozhatja közelebb a felnőttekhez. A 10,1 hüvelykes, kettő az egyben tablethez nem billentyűzetet, hanem egy digitalizáló tablákánt használható, nagyméretű, nyomásérzékeny felületet társítottak, ami még a ceruza dőlésszögét is követni tudja százfokos tartományban. Ezzel az ügyes, Androidot vagy akár Windowst is futtatni képes masinával szinte bárhol nekiállhatunk a rajzolásnak. Az alábbi karikatúrák is egy Yoga Bookkal készültek néhány napja, az őszi Play IT-en.
„A kutatás eredményei nagyon érdekesek, hiszen ki ne gondolkozott volna már el azon, hogy mi történt a felnőtté válás során a gyermeki kreativitásával és képzelőerejével. Ahogy a kutatásból is kiderült, számtalan tényező van hatással alkotókedvünkre és kreativitásunkra, melyek visszafogják kreatív énünket. Ezért is örülök, hogy sikerült a Yoga Bookkal egy olyan terméket alkotnunk, amely pozitív hatással lehet a felnőttkori kreativitásra, és egy csipetnyi gyermeki felszabadultságot tud csempészni mindennapjainkba,” – mondta el Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója a felméréssel kapcsolatban.