Hirdetés

A Microsoft hódítani akar

Ahogy nem is olyan rég elhatározta a szoftvergyártó óriás, hogy minden háztartásba beviszi a számítógépet, úgy most az autóipart akarja meghódítani. A cél világszerte minden autó ellátása operációs rendszerrel és felhasználói programokkal, mondta Dick Brass a Microsoft egyik vezetője a "Technology, Tolls and Transportation" konferencián.

A megfelelő szoftverrel például szóban is felhívhatná az autó vezetője figyelmét az esedékes olajcserére, szervizre. Nem lehetetlen egy teljesen automatizált navigációs rendszer beépítése, de az úthasználati díjak automatikus rendezése sem.

A különböző alkalmazásokat a Microsoft egy úgynevezett TBoxban szeretné egyesíteni, mely -- így Brass -- 2006 végéig elkészülne. Tervbe van véve a műholdas gépjárműnyilvántartás is.

A tervezett rendszerrel a Microsoft egy óriási piacot szeretne kiszolgálni. Világszerte több mint 650 millió autó van forgalomban, s évente 50 millió új autó kerül le a gyártósorokról. Beágyazott rendszereket már szállít egy ideje a szoftvergyártó a BMW-nek (7-es sorozat), a Citroennek, a Daimler-Chryslernek, a Fiatnak, a Volvónak, a Hyundainak, a Mitsubishinek, a Subarunak és a Toyotának.

Hirdetés