Hirdetés

A Kyro első megmérettetése

A Tom's Hardware Guide-on megjelent az első teszt, amely az újonc Kyro grafikus kártya/chip képességeit méri össze két közvetlen ellenfelével, a GeForce DDR-rel és a már kissé koros S3 Savage2000-rel. Az eredmény bíztató és örömteli, egyben bizonyíték arra, hogy nem csak a ma divatos brute force módszerrel (minél magasabb fill rate, több száz MHz-es RAM és core a'la nVidia) lehet viszonylag nagy teljesítményt elérni.

A Kyro gyorsaságának kulcsa a Tile-based Rendering-nek nevezett technológia, melynek lényege, hogy a chip csak a ténylegesen látható felületeken végez számításokat (árnyékolás, textúrázás, stb.). Minél több a takarásban lévő objektum, annál nagyobb nyereség érhető így el.

Ennek az alapjában véve egyszerű trükknek köszönhetően (és a 115MHz-es chip és az SDR memória ellenére) a Kyro több játékban veri az GF DDR-t, és csak a T&L-t igénylő és nagyon fillrate-igényes programoknál marad kissé alul (Quake II/III). Emellett rengeteg látványos effektust támogat, többek közt a 8-rétegű multitextúrázást vagy a Matrox G400-nál bevezetett Environment Mapped Bump Mapping-et, és az FSAA-ban is ő a trió győztese. Az ehhez társuló remek 2D-s engine és a baráti ár miatt pedig ideális általános célú kártyává válhat. Reméljük, mielőbb üdvözölhetjük kis hazánkban is.

Hirdetés